Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dlaczego szarpie tylko na benzynie


trawers25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nowo kupionym Scenikiem 1,6 16v 2002r. Problem objawia się w ten sposób, że kiedy samochód jest zimny lub dużej postoi mam problem z jego odpaleniem na benzynie. Długie kręcenie rozrusznikiem nie sprawdza się, lepiej sprawdza się chwilowe kręcenie chwila przerwy i znów próba. Po takim odpaleniu silnik pracuje nie równo i dopiero po chwili obroty się stabilizują. W czasie jazdy auto ma problem z przyspieszaniem, dusi się, szarpie. Natomiast kiedy silnik jest ciepły odpala normalnie po chwili przełącza się na LPG i nie ma problemu z szarpaniem, przyspieszaniem czy dławieniem. Podejrzewam jakiś problem z układem paliwowym (wykluczyłbym świece, cewki) bo na LPG jest OK, zastanawiam się jednak nad wtryskiwaczami benzyny?  Ma ktoś doświadczanie z takim problemem, z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Radosław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejowi chodzi pewnie o to, że po dłuższym postoju odpalasz na dwóch paliwach jednocześnie i stąd problemy. Na pewno warto to sprawdzić bo nic nie kosztuje, a dopiero potem szukać innych rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje zobaczymy co będzie jutro rano. Chociaż powiem że podchodzę do tej próby sceptycznie, ponieważ odpalam na benzynie, a dopiero po jakimś czasie słychać dwa kliknięcia elektrozaworów od LPG. Także myślę że odpalanie na 2 paliwach raczej nie wchodzi w grę. W takim razie do jutra.

Nic to nie dało dziś ledwo odpalił na benzynie, świeci mi się zółty check a nr błędu to df 106 błąd konwertera katalitycznego. Na gazie nic się nie dzieje.

Edytowane przez trawers25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 13.08.2018 o 22:12, trawers25 napisał:

Nic to nie dało dziś ledwo odpalił na benzynie,

Czyli rozumie, że zanim dzień wcześniej skończyłeś jazdę, to z 5 km przed metą zakręciłeś dokładnie gaz na butli,

aby nie było możliwości zejścia gazu z wtrysków po unieruchomieniu.

Do  wymiany;

- świece zapłonowe, ( przerwa na świecach ok .0,7 mm ),

- filtr powietrza,

- filtr paliwa,

Do szczegółowej  kontroli ;

  -  cewki, czy są suche, czyste, a najlepiej przy takim przebiegu zmiana na cewki marki beru - sprawdzone,

  -  kiedy wymieniany był rozrząd, sprawdzenie prawidłowości ustawienia, ewentualnie rozrząd do wymiany,

 -  czy przepustnica była czyszczona i założone nowe oryginalne oringi,

 -  krokowiec do wymiany,

- pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ( kontrola map sensora i jego szczelność ),

Dnia 13.08.2018 o 22:12, trawers25 napisał:

świeci mi się zółty check a nr błędu to df 106 błąd konwertera katalitycznego.

Sprawdzić stan i czystość łączy sondy za katalizatorem.

Poczytaj ; Renault Megane Grandtour 2004 16V 1.6 Gaśnie po odpaleniu (video)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem, że nie mam ciśnienia w listwie wtryskowej , ponieważ udało mi się ściągnąć przewód paliwowy z listwy wtryskiwaczy bez "rozbryzgów" paliwa. Kolega przekręcał zapłon na pozycję kiedy to przez kilka sekund działa pompa,  a ja zatykałem przewód paliwowy palcem. Z tego doświadczenia wyszło że wydatek pompy i ciśnienie jakieś jest marne, a jak pompa już się wyłączy paliwo od razu cofa się do zbiornika paliwa. Chyba tak nie powinno być, jest w pompie jakiś zawór zwrotny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jakoś nie ma zainteresowania moim postem (najlepiej powymieniaj wszystko, a może trafisz co się zepsuło). Drodzy koledzy znalazłem źródło problemu i nie są to filtry, cewki, świece, silniczek krokowy, przepustnica, sonda lambda, wtryski itd. Powodem takiego zachowania auta był pęknięty przewód paliwowy znajdujący się wewnątrz baku łączący pompę paliwa z króćcem do którego przychodzi ostatecznie przewód paliwowy. Pompa nie robiła ciśnienia, wtryski nie dostawały paliwa, bo paliwo się cofało do baku. Także jeśli masz podobne objawy, że auto nie chce palić na benzynie, a na gazie jeździ bez problemu sprawdź również czy nie cofa Ci się paliwo do baku, pozdrawiam i zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!