Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dlaczego szarpie tylko na benzynie


trawers25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nowo kupionym Scenikiem 1,6 16v 2002r. Problem objawia się w ten sposób, że kiedy samochód jest zimny lub dużej postoi mam problem z jego odpaleniem na benzynie. Długie kręcenie rozrusznikiem nie sprawdza się, lepiej sprawdza się chwilowe kręcenie chwila przerwy i znów próba. Po takim odpaleniu silnik pracuje nie równo i dopiero po chwili obroty się stabilizują. W czasie jazdy auto ma problem z przyspieszaniem, dusi się, szarpie. Natomiast kiedy silnik jest ciepły odpala normalnie po chwili przełącza się na LPG i nie ma problemu z szarpaniem, przyspieszaniem czy dławieniem. Podejrzewam jakiś problem z układem paliwowym (wykluczyłbym świece, cewki) bo na LPG jest OK, zastanawiam się jednak nad wtryskiwaczami benzyny?  Ma ktoś doświadczanie z takim problemem, z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Radosław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejowi chodzi pewnie o to, że po dłuższym postoju odpalasz na dwóch paliwach jednocześnie i stąd problemy. Na pewno warto to sprawdzić bo nic nie kosztuje, a dopiero potem szukać innych rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje zobaczymy co będzie jutro rano. Chociaż powiem że podchodzę do tej próby sceptycznie, ponieważ odpalam na benzynie, a dopiero po jakimś czasie słychać dwa kliknięcia elektrozaworów od LPG. Także myślę że odpalanie na 2 paliwach raczej nie wchodzi w grę. W takim razie do jutra.

Nic to nie dało dziś ledwo odpalił na benzynie, świeci mi się zółty check a nr błędu to df 106 błąd konwertera katalitycznego. Na gazie nic się nie dzieje.

Edytowane przez trawers25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 13.08.2018 o 22:12, trawers25 napisał:

Nic to nie dało dziś ledwo odpalił na benzynie,

Czyli rozumie, że zanim dzień wcześniej skończyłeś jazdę, to z 5 km przed metą zakręciłeś dokładnie gaz na butli,

aby nie było możliwości zejścia gazu z wtrysków po unieruchomieniu.

Do  wymiany;

- świece zapłonowe, ( przerwa na świecach ok .0,7 mm ),

- filtr powietrza,

- filtr paliwa,

Do szczegółowej  kontroli ;

  -  cewki, czy są suche, czyste, a najlepiej przy takim przebiegu zmiana na cewki marki beru - sprawdzone,

  -  kiedy wymieniany był rozrząd, sprawdzenie prawidłowości ustawienia, ewentualnie rozrząd do wymiany,

 -  czy przepustnica była czyszczona i założone nowe oryginalne oringi,

 -  krokowiec do wymiany,

- pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ( kontrola map sensora i jego szczelność ),

Dnia 13.08.2018 o 22:12, trawers25 napisał:

świeci mi się zółty check a nr błędu to df 106 błąd konwertera katalitycznego.

Sprawdzić stan i czystość łączy sondy za katalizatorem.

Poczytaj ; Renault Megane Grandtour 2004 16V 1.6 Gaśnie po odpaleniu (video)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem, że nie mam ciśnienia w listwie wtryskowej , ponieważ udało mi się ściągnąć przewód paliwowy z listwy wtryskiwaczy bez "rozbryzgów" paliwa. Kolega przekręcał zapłon na pozycję kiedy to przez kilka sekund działa pompa,  a ja zatykałem przewód paliwowy palcem. Z tego doświadczenia wyszło że wydatek pompy i ciśnienie jakieś jest marne, a jak pompa już się wyłączy paliwo od razu cofa się do zbiornika paliwa. Chyba tak nie powinno być, jest w pompie jakiś zawór zwrotny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jakoś nie ma zainteresowania moim postem (najlepiej powymieniaj wszystko, a może trafisz co się zepsuło). Drodzy koledzy znalazłem źródło problemu i nie są to filtry, cewki, świece, silniczek krokowy, przepustnica, sonda lambda, wtryski itd. Powodem takiego zachowania auta był pęknięty przewód paliwowy znajdujący się wewnątrz baku łączący pompę paliwa z króćcem do którego przychodzi ostatecznie przewód paliwowy. Pompa nie robiła ciśnienia, wtryski nie dostawały paliwa, bo paliwo się cofało do baku. Także jeśli masz podobne objawy, że auto nie chce palić na benzynie, a na gazie jeździ bez problemu sprawdź również czy nie cofa Ci się paliwo do baku, pozdrawiam i zamykam temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!