Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Kabriolet Wersja KARMAN 1.9 dci 2006 prośba o opinię


lud3ik

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o ocenienie autka. Mam już samochód rodzinny, a ten ma służyć do dojeżdżania do pracy (30km) https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ladne-cabrio-karmann-ID6zStBC.html#cec65c27ca Właściciel w rozmowie telefonicznej powiedział że jedynie szyba boczna się nie otwiera. Warte to jest wydania tej kasy? Czy jest to auto oszczędne z dość dynamicznym silnikiem? Na co zwracać uwagę oglądając ten samochód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dosyć poobcierana (rzecz gustu czy komuś to nie przeszkadza). Sama tylna szyba to nie problem. Koszt jakieś 100zł jeżeli sam to będziesz robił. Z lewej nie wiem czy jest naklejka na progu - słabe ujęcie, na prawej jest. Ogólnie nie pasuje mi lewa strona. Pasowanie zderzaka tylnego z błotnikiem krzywe. Odcień na zderzaku za bardzo się różni, no i czy jest ta naklejka. Do weryfikacji miernikiem lakieru (dokładnym ponieważ zawsze mogli wstawić ćwiartkę). Zderzak raczej cały nie był malowany ze względu na pozostawione obtarcia z prawej. Z lewej natomiast wygląda na zdjęciu na ideał - podejrzane. Żeby coś powiedzieć o wnętrzu, to za mało zdjęć. Śmiem podejrzewać że licznik cofnięty. Dlaczego, ponieważ po pierwsze podają przebieg na 190tys, czyli przed czarodziejską liczbą 200tys do której Polacy najczęściej szukają samochodu. Po drugie to diesel, a jak ktoś ma wydać więcej kasy na samochód który będzie jeździł tylko do kościoła to jest to mało prawdopodobne. Po trzecie wymieniona gałka zmiany biegów na przedliftową (poliftowe miały lepsze kapselki - trwalsze) to dlaczego tu jest z przedlifta? Pewnie skóra była już mocno styrana. Ponadto kierownica (bynajmniej na zdjęciu) wygląda na dużo mniej niż 190tys - czyżby wymieniona?

Osobiście mnie zniechęciłby silnik diesla ponieważ nigdy nie wiadomo ile ma naprawdę nalatane no i co ile poprzedni właściciel zmieniał olej. Jak nie dbał to łatwiej wsadzić się na minę i bez znawcy takiego silnika bym w ogóle się nie przymierzał jechać sprawdzać!  Dlatego też benzyniaki są dużo droższe i rozumiem, że zainteresował Ciebie ten egzemplarz ze względu na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, airbites napisał:

chyba z powodu rdzy

Rdza w megance? Wybaczcie, ale jak nie była stuknięta (zarysowana) i naprawiana (ewentualnie utopiona) to nie ma szans na rdzę.

Co do zderzaka przedniego - owszem trzeba wszystko sprawdzić, ale akurat zderzak przedni czasami zdejmuje się kilka razy w megane II (np. wymiana wahaczy, uszkodzona pompka płynu...). Niestety nie każdy potrafi go dobrze później spasować. Jeden róg maski np. siedzi niżej, ale wystarczy wykręcić mocniej odbojnik maski który jest w tym miejscu, żeby maska się wyrównała. Tak, że owszem, przód trzeba sprawdzić, ale nierówności tam nie przesądzają o wypadkowości auta. Co innego tylny zderzak w cabrio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No  u mnie są rdzy np. przy słupku z błotnikiem która podczas jazdy ociera z dwóch stron. Podwozia są rdzy lotne, pod maską przy chłodnicach, okolice nadkola przednich i tylnych, na dachu, na zawiasach we wszystkich drzwiach i bagażnika. Tak samo jak miałem w Megane 3 ph 2, tylko tam mniej rdzy było bo przebieg 70 tys. km. Na szczęście że nie zjada progi w drzwiach jak w fordzie focusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz jakiegoś pecha, albo popowodziowy egzemplarz . Mam 2 meganki 2003r i scenic 2006 i żadnej rdzy. Gdzieś tam zdarzył się odprysk mechaniczny, to wtedy wiadomo, że trzeba zabezpieczyć, ale tak to na nadwoziu spokój. Nie widziałem też rdzewiejących egzemplarzy które były nienaprawiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uszkodzenia mechaniczne to są...bo dużo jeżdżę na drogach gruntowych, kamyczki i no jazda na zderzak na autostradzie czy w mieście, błotniste drogi.... Mam na masce poobijane od kamyczki, szyba przednia też. Ja już wiele widziałem z rdzą nawet w salonie nówki już mają rdzy. I dlatego mnie zawrze biorą do oględziny nowego z salonu przed odbiorem czy używanego.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!