Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana katalizatora 1.4 16V 98KM


marceli.szpak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niedawno kupiłem Megane II kombi z 2006 roku i komputer wywala mi komunikat "sprawdź układ wydechowy".

Byłem z autem na wykasowaniu błędu ale po kilku dniach błąd znowu wyskoczył. 

Podjechałem na kanał z autem i się okazało że katalizator w moim aucie jest strasznie pokombinowany, jest pospawany z kilku kawałków rury żeby kształtem przypominał oryginał a do tego druga sonda lambda jest wkręcona do tak długiego emulatora że ociera o osłonę termiczną.

Na dodatek zauważyłem że katalizator połączony jest z kolektorem na dwie śruby a nie jak większość dostępnych w sieci na trzy.

Po dość długich poszukiwaniach znalazłem katalizator w okolicy ale z silnika 1.6.

I teraz pytanie: Czy w aucie z silnikiem 1.4 mogę wstawić katalizator z auta z silnikiem 1.6? Na zdjęciach w internecie wyglądają identycznie? Chcę wydech złożyć tak aby pozbyć się emulatora i nie oglądać żadnych komunikatów na wyświetlaczu komputera.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

W podanym przez Ciebie linku (też go wcześniej widziałem), pokazany jest tłumik - zamiennik katalizatora ale chyba do Megane I.

Myślisz że w przypadku Megane II z silnikami benzynowymi też tak robiono że jeden katalizator był montowany do wszystkich pojemności silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Sprawa już się wyjaśniła, kupiłem ten katalizator z 1.6. Pasował bez problemu więc katalizatory z 1.4 i 1.6 są zamienne (oczywiście te montowane na dwie śruby do kolektora).

W końcu mam ciszę w aucie i nie czuć już spalin w kabinie. Po demontażu tego czegoś co miałem wstawione okazało się że była to jakaś "wydmuszka" imitująca katalizator, stąd przy drugiej sądzie lambda był zamontowany emulator.

Taka rada z mojej strony. Przy wymianie katalizatora warto zaopatrzyć się w nowe śruby, bo stare w moim przypadku miały przerdzewiały gwint na początku i ciężko było je wkręcić, w zasadzie ciężko było na tyle mocno ścisnąć sprężyny żeby gwint w tych śrubach chwycił. 

P.S.

Na zdjęciu porównanie oryginalnego katalizatora z cudem które było w moim aucie...

CAM01021[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...