Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Faluje na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem świeżym właścicielem Renault Megane 3 Groundtour 1.6 110KM i po kilku dniach użytkowania zauważyłem że jak się zrobi na dworze zimno to po odpaleniu na postoju falują mi obroty tak między 1500-800-1500-800 przejadę kilkadziesiąt metrów i się uspakaja , zdążyło mi się to już 3 razy , czy ktoś miał podobny przypadek lub powiedział by mi czym mam się przyjrzeć bliżej . ? Nie znam jeszcze na tyle tej marki żeby zdiagnozować choć trochę gdzie szukać przyczyny?

Dlatego chciałbym się Was poradzić użytkowników z góry wielkie dzięki.

Edytowane przez Daroo86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... temat falujących obrotów jest ogólnie znany i często wiąże się z brudną przepustnicą i elektronicznie sterowany ssaniem z tym, że na sporo mniejszą skalę niż u Ciebie. Zacznij od czyszczenia przepustnicy. Ja przyjąłem strategię, że po odpaleniu czekam aż zejdzie ze ssania i dopiero wtedy ruszam. Lepiej się wtedy auto zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem właśnie bo wczoraj jak mi się to zaczęło dziać po odpaleniu samochodu od razu ruszyłem i takie dziwne szarpania były ( wogole nie szło wyczuć samochodu) i po chwili już było ok , to zrobię jak mówisz zobaczę sobie tą przepustnice i wyczyszcze , a adaptacje musze też robić po takim czyszczeniu ??

W jaki program najlepiej się zaopatrzyć ? Czytałem coś o jakimś Clipie ?? 

Do czego to służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daroo86 napisał:

zobaczę sobie tą przepustnice i wyczyszcze , a adaptacje musze też robić po takim czyszczeniu ??

Po wyczyszczeniu należy założyć nowe oringi oraz przeprowadzić adaptacje przepustnicy;

     a/ włączając i wyłączając zapłon ;

            - odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

           -  po zgaszeniu silnika, odpal kilka razy sam zapłon, ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu 

                nagrzewam silnik do momentu włączenia wentylatora,
           -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

     b/ CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

     c/  jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty na właściwym poziomie,

     d/ jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za obszerną instrukcje , spróbuję po tych wskazówkach i odezwę się czy pomogło .

A jak rzeczywiście była by ta przepustnica zanieczyszczona lub potrzebna jest adaptacja to nie powinno się tak dziać z tymi obrotami co odpalę samochód ?

Bo dziwne że mi się to dzieje tylko jak zrobi się zimniejsza pogoda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Daroo86 napisał:

Bo dziwne że mi się to dzieje tylko jak zrobi się zimniejsza pogoda??

Wówczas silnik ma najtrudniej.

" Spróbuj obecnie rano wyskoczyć w samych majtkach na pole ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś wziąłem się za czyszczenie przepustnicy , wszystko pięknie ładnie wyczyszczone tylko gdy chciałem złożyć wszystko z powrotem zauważyłem że dwie tulejki po przekątnej do których przykręca się przepustnice ewidentnie wystają względem dwóch pozostałych .

Czy to tak ma być? Bo już sam zgłupiałem?

IMG_20181008_173747.jpg

IMG_20181008_173833.jpg

IMG_20181008_173906.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!