Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

w jaki sposób załącza się nagrzewnica elektr.


Rekomendowane odpowiedzi

...tak sobie muslę, że  może musi być jeszcze warunek spełniony , tzn  na temperatura zczytana  z czujnika temp. zasysanego powietrza/ czujnika doładowania?... bo skoro komputer wtrysku ma "wydać zgodę na uruchomienie wszelkich procedur..." Nie mam schematu i to tylko gdybanie. Dziś wyjąłem  UCH i wyglądało wszystko orajt.  Poprawiłem luty dmuchawką na gorące powietrze i dalej lipa . Niewątpliwie schemat i opis by pomógł choćby żeby przestukać kable.

Spójrz na zdjęcie. Temp. Na zewnątrz pojazdu i błąd stały w elementach grzejnych. Ma ktoś wiedzę które elementy na płycie UCH są odpowiedzialne za grzałki ?20201220_010853.thumb.jpg.a3036b972dc56836339a1b37b5f7e307.jpg

Edytowane przez fido28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O załączeniu grzałek decyduje tylko UCH. Do sterownika silnika wysyła jedynie polecenie zwiększenia obrotów biegu jałowego a sterownik silnika blokuje załączenie grzałek gdy odczyta temperaturę cieczy chłodzącej powyżej 65 stopni. Poniżej masz listę warunków do spełnienia by załączyć dodatkowe grzałki:

Aby moduł zespolony w kabinie sterował opornikami ogrzewania powietrza w kabinie, muszą być spełnione
następujące warunki:
– Silnik spalinowy pracuje,
– Wentylator klimatyzacji pracuje (prędkość minimalna 1),
– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),
– Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C,
– Temperatura w kabinie poniżej 10°C,
– Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C,
– Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C,
– Zezwolenie z układu wtrysku (ET019 "liczba RCH zezwolona przez wtrysk" < na 1),
– Zezwolenie alternatora (ET018 "liczba RCH zezwolona przez alternator" < na 1).

Schemat obwodu grzałek: 

0040_A4.PDF

645 moduł UCH

1337 moduł UPC

777 bezpieczniki mocy pod UPC.

319-419 panel klimatyzacji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w lusterku zewnętrznym przekazuje temperaturę do UCH, czujnik w kabinie przy lusterku wewnętrznym wysyła sygnał do panelu klimatronika, czujnik w przepływomierzu wysyła sygnał do sterownika silnika, czujnik ciśnienia doładowania i temperatury powietrza wysyła dane do sterownika silnika. Do załączenia grzałek potrzebna jest odpowiednia temperatura odczytana przez UCH.

Na załączonym zdjęciu masz pokazane połączenie ze sterownikiem silnika? Czym się łączysz? Może spróbuj clipem.

Połącz się z UCH i odczytaj temperaturę z lusterka pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnal przy lusterku wewnętrznym ..nie mam takiego bo klima jest manualna, czujnik doładowania i temperatury zasysanego powietrza...mam tylko doładowania (jest trzy-pinowy)... a gdzie wobec tego jest temperatury zasysanego powietrza??Nie wiem co tam przepływka  daje ,tzn jakie sygnały.  Jezi chodzi o o wtyke, to podłączałem autocom cdp+ a program, to opus( czy coś koło tego).  Sprzęt pożyczyłem ale mam gdzieś Maxi ECU tylko muszę kupić licencję na Renówkę.( znaczy się mam... żona gdzieś posprzątała i znaleźć nie mogę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i orajt( chyba...) kupię przepływomierz używany na podmiankę i zobaczę.

 

Chyba problem został  rozwiązany, tzn grzałki działają. Wychodzi na to, że miałem założony nieodpowiedni regulator napięcia i na pewno nie pochodził w tego alternatora. Nie wiem czy dobrze kombinuję ale według mnie moc regulatora była za mała, co było interpretowane przez komputer, jako zbyt duże obciążenie alternatora, co skutkowało" brakiem zgody na załączenie grzałek".

Jeszcze tylko zapytam, czy jest możliwość podwyższenia temperaturowego progu załączenia się grzałek?

Gdzieś tu na forum pisano, że w nowszych autach jest bodajże od +7 stopnie Celsjusza czy coś koło tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!