Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadanie obrotów na jałowym M2 wynik z clip.


Dawid1337

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

 

Kupilem auto Z defektem, który na początku za bardzo mi nie przeszkadzał aczkolwiek po jakimś czasie zaczęło mi to doskwierać. 

 

Otoz na jałowym na postoju spadają mi obroty. Czasami do nawet poniżej 400. I momentami jest problem z ruszeniem bo silnik tak jakby się dławi i muszę sprzęgło wcisnąć żeby normalnie ruszyć. Przy jeździe nie zauważam innych objawów. Czytałem o przepustnicy i tak dalej aczkowiek postanowiłem pojechać do aso na clip. Wyniki załączam poniżej a diagnoza mechanika z aso to złe ustawiony rozrząd a był wymieniany 15 km temu. Czy według was tez może być to rozrząd? Bo nie wiem czy robić wywiad z poprzednim właścicielem czy po prostu ten rozrząd wymieniać albo coś innego. Prośba o opinie. DziekiDzięki

342C77F4-2447-4C52-A36C-5CAFDADE1905.jpeg

Edytowane przez Dawid1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wartość podciśnienia w kolektorze ssącym ( wskazania map sensora ) mają wpływ ;

1/ nieszczelności połączeń w układzie dolotowym;

     a/ złej jakości filtr powietrza lub źle założony, 

     b/ zatkany przewód serwa, zatkane serwo,

     c/ uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub sparciałe przewody do zbiornika z węglem

           aktywnym i do zbiornika paliwa,

     d/ przytkana odma olejowa,

     e/ zły stan uszczelek pod kolektorem ssącym,

     f/  zanieczyszczona przepustnica, uszkodzone uszczelki ,

     g/ nieszczelność montażu czujnika ciśnieniowego ( map sensora ), 

     h/ nieszczelne uszczelki /podkładki wtrysków ,

2/ przestawiony rozrząd ( przeważnie o jeden ząbek ), 

3/ za małe luzy zaworowe, ( brak popychaczy hydraulicznych ),

4/ przytkany katalizator, (zbyt dużo jazd po mieście, zalecane wysokie obroty na dystansie ok.100 km ),

5/ W  silniku 2,0/16 V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ;

       32 do 38 kPa  ( 320 do 380  mbar ),

6/ Jak odepniesz map sensor to silnik przechodzi w tryb awaryjny ( pracuje wg.mapy ) , chodzi lepiej

     ale zużycie paliwa jest wtedy większe i słabsza jest moc.

Musisz udać się do kumatego mechanika aby skontrolował te parametry i zmienił ustawienie rozrządu.

Silnik ten jest OK. 

Wymieniaj olej i filtr co 10.000 do 12.000 km ;

  -  polecam olej Valvoline Synpower 5W40,

  -  filtr markowy; mann, knecht, purflux.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!