Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podświetlenie hamulca ręcznego - działa ale brak kontrolki czerwonej


Rekomendowane odpowiedzi

a te elementy, które zaznaczyłem na czerwono wiesz może? 

 

pan ujął to tak:  "po właczeniu stacyjki na 8 pinie jest brak zasilania na wtyczce przycisku"

schemat scenic.png

mam taki błąd:

 DF047 (DTC516C64) Manual Command   1. DEF Alive

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej napisałem, że elementy z literą R np R374 to są złącza z opisanymi numerami pinów w złączu. MF to masa w prawym tylnym nadkolu.

1337 moduł z bezpiecznikami pod maską, podaje zasilanie do podświetlenia ideogramu z świateł pozycyjnych (pin 8 dźwigienki) oraz zasila moduł hamulca w bagażniku na pinie 22

Zasilanie na pinie 8 nie ma wpływu na działanie dźwigienki hamulca, podświetla tylko ideogram.

Df047 zdaje się oznacza problem z tym włącznikiem w kabinie, niezgodność styków włącznika. Dobrze by było go podmienić na drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda ale tak twierdzi mechanik więc nie wiem co może być.

Może kluczem jest ten + na 22 pinie modułu po zapłonie bo tak mówił że ten moduł pod skrzynka bezp. może być trefny po uderzeniu i nie daje napięcia po zapłonie.

Co należało by dalej sprawdzać przy takich  objawach ? który obwód ?

 

skoro hamulec/moduł wykrywa pochylenie auta i się podciąga po zgaszeni i przy ruszaniu działa- to zastanawiam się jakimi kanałami przycisk<--->moduł jest przekazywany sygnał ....któraś konkretna wiązka nie wiadomo gdzie znajdująca się w aucie odpowiada za komunikację przycisku z modułem i sterowanie nim?  nie mam za bardzo punktu zaczepienia

Kiedys czytałem być może na tym forum że ktoś miał przypadek że jakiś przewód w kabinie był czymś przygnieciony czy zagięty i po zlutowaniu ich działanie przywrócono (i to było w kabinie)

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dołączony schemat instalacji hamulca. Przewody od przycisku do modułu hamulca mają bezpośrednie połączenie. Jak masz czym i potrafisz to możesz posprawdzać ciągłość przewodów i stan wtyczek. Przycisk z modułem połączony jest tylko sześcioma przewodami. We wtyczkach masz opisane numery gniazd. Dla przykładu: pin 4 przycisku łączy się brązowym przewodem z pinem 19 modułu w bagażniku.

Schemat pinów wtyczki w module:

image.thumb.png.1b6ed0f5e9fd839365a4eea75ae08b7e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mozejakiś rysunek który przedstawia położenie danej wiązki w aucie by ja fizycznie przejrzeć czy nie ma uszkodzeń załamań?  na który obwód wg Ciebie by trzeba szególnie zwrócić uwagę przy tym rodzaju niedomagania skoro lampki dziąłają i ikona P  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł w bagażniku otrzymuje informację o stanie położenia przełącznika w kabinie i chyba coś z tym coś nie halo bo masz błąd sterowania ręcznego hamulcem postojowym.  Wszystkie siedem połączeń między elementami 1216 i 1217 na schemacie muszą mieć przejście. Wypinasz wtyczkę z modułu w bagażniku i drugą wtyczkę z przełącznika ręcznego i sprawdzasz miernikiem przejście między nimi. Gdyby któregoś przejścia nie było to usterki szukaj w samych wtyczkach, mało prawdopodobne by w wiązce przerwał się kabelek. Wiązka z przełącznika prowadzi pod fotelem kierowcy do progu i dalej do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ! już nie męcze?

Edit:

Dałem auto do elektryka z prawdziwego zdarzenia-Pan grzebie grzebie i mówi, że wiązka nie zgadza się ze schematem jakby była z innego rocznika -same hamulce działają bo moduł dostaje info ze silnik wyłączony i zaciąga a cześć przyciskowa ma pogrzebane coś - to by wyjaśniało kwestię ze wiązki mają styk i prąd testowo płynie ale styki sie nie zgadzają.

 

Wychodziły różne te wiązki w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wiązki różniły się tylko w zależności od skrzyni biegów manual/automat i dotyczyły tylko modułu w bagażniku. Sam przycisk włączenia hamulca we wszystkich wersjach ma identyczną wiązkę. Tak przynajmniej jest na schematach dla megane III ph 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hipotetycznie zakładając ze były wybite poduszki, i zamieniano kokpit to mogła być wymieniona też wiązka?

 

Ona jest jakoś powiązana razem z kokpitem?>  bo nie do końca rozumem jaki wiązka ręcznego -przycisk /moduł ma związek z poduszkami i samą deską.  Sama wiązka ręcznego idzie pod fotelem i boczkiem, ale wiem że jest coś pod reflektorem i jeśli był uderzony w przód to może gdzieś tam raczej.. bo widziałem na schemacie ze coś tam biegnie...temat się okazał być bardziej skomplikowany niż myślałem...     nie można by puścić jakichś obejść?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lepio126 napisał:

ona jest jakoś powiązana razem z kokpitem?>  bo nie do końca rozumem jaki wiązka ręcznego -przycisk /moduł ma związek z poduszkami i samą deską.

Nie ma żadnego związku. Wszystkie przewody od włącznika hamulca prowadzą bez złączek do modułu w bagażniku. Za wyjątkiem jednego przewodu koloru czerwonego (pin 7 włącznika) który doprowadza zasilanie do czerwonych diodek ze skrzynki bezpieczników w kabinie.

Z przodu i w okolicy zderzaka przedniego nie ma żadnych przewodów mających związek hamulcem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł w bagażniku steruje czerwoną lampką w przycisku za pomocą połączenia zaznaczonego żółtym korektorem na schemacie. 

Jeżeli nie jest przerwane to lampka powinna zaświecać się po zaciągnięciu ręcznego.

Jeżeli hipotetycznie uważasz, że mogło być coś z układem poduszek powietrznych to można sprawdzić połączenie wiązki CAN między modułem w bagażniku a modułem airbag (756 na rysunku)

1138252561_Zrzutekranu2022-12-05180055.thumb.jpg.b6d865f11d78cde9835edae2be675a2a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!