Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podświetlenie hamulca ręcznego - działa ale brak kontrolki czerwonej


Rekomendowane odpowiedzi

zawiłe to dość, akurat z tego wszystkiego co działa ? to miga lampeczka i hamulec po zgaszeniu silnika sie zaciąga.

- podhamowuje mi czasami tez hill-holder jak wykryje spadek nawierzchni na ekranie po wsiśnieciu nożnego

wiec nie jest zepsute całkiem- tylko ten nieszczęsny i aż przycisk nie działa....:58_disappointed_relieved:

 

-Poprzedni facet stwierdził brak zasilania na pinie 7 i wg niego kierował do jakiejś kostki/modułu przy silniku z lewej,   mnie się wydaje 

ze pin 7 przycisku odpowiada pinowi 22 w module i to jest dalej  ta linia jest zakończona  przekaźnikiem 1337 

 

-ten Pan mówi z kolei że może to być powiązane z poduszkami bo się wiązka nie zgadza ze schematem wyszykanym po VIN- tyle wiem.

Dla mnie nie jest jasne, że skoro sa połaczone wiązki

zawiłe to dość, akurat z tego wszystkiego co działa ? to miga lampeczka i hamulec po zgaszeniu silnika sie zaciąga.

- podhamowuje mi czasami tez hill-holder jak wykryje spadek nawierzchni na ekranie po wsiśnieciu nożnego

wiec nie jest zepsute całkiem- tylko ten nieszczęsny i aż przycisk nie działa....:58_disappointed_relieved:

 

o ile dobrze czytam te kostkę z foto z 26 września 

 

-ten Pan mówi z kolei że może to być powiązane z poduszkami bo się wiązka nie zgadza ze schematem wyszykanym po VIN- tyle wiem.

Dla mnie nie jest jasne, że skoro sa połaczone wiązki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 7 w przycisku to jest zasilanie +12 V czerwonego paska w przycisku. Zasilanie to jest poprowadzone ze skrzynki bezpieczników w kabinie, bezpiecznik F28 o wartości 5 A. W którymś poście wcześniej pisałeś, że jest tam zasilanie i dlatego sugerowałem brak doprowadzenia masy poprzez moduł w bagażniku. Jeżeli na tym czerwonym przewodzie w kostce przycisku nie będzie 12 V to pasek z diodek nie będzie działał.

Pin 22 w module otrzymuje zasilanie po włączeniu zapłonu w samochodzie. Zasilanie to dochodzi ze skrzynki pod maską silnika. Gdyby tam nie było zasilania to hamulec elektryczny by nie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie  napisaleś że :    MF masa w prawym tylnim nadkolu.      czy poprzez przycisk moduł dostaje masę i to może być powodem niestyku.  a tam masa nie powinna być blisko modułu tylko po przeciwnej stronie?? gdzie tego przyłącza  szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lepio126 napisał:

czy poprzez przycisk moduł dostaje masę i to może być powodem niestyku

Nie.

Moduł w bagażniku ma swoją masę w tylnym lewym nadkolu. Tam jest wszystko w porządku bo hamulec działa. 

Przycisk ma połączenie z masą tylko dla zaświecenia kontrolki z literką "P" ale to pisałeś, że działa.

Do zrobienia:

1 - Wyjąć przycisk włączający hamulec elektryczny, do kostki wpiętej do hamulca wchodzi jeden grubszy czerwony kabelek.

2 - Sprawdzić miernikiem lub żaróweczką czy na tym kabelku jest 12 V.

3 - Jeżeli tam brak napięcia to sprawdzić bezpiecznik w skrzynce bezpieczników kabiny.

Rozumiem, że ciągle walczysz z niedziałającą czerwoną diodką w kształcie paska w przycisku włączającym hamulec elektryczny.

Podłączony interfejs powinien pokazać brak zasilania diody przycisku hamulca elektrycznego.

Przyhamowywanie pod górkę realizuje ABS a nie ręczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie umie nie działa zaciąganie i puszczanie ręcznego z przycisku tylko. Czerwona dioda działa u mnie nawet miga jak pociągne i piktogram podświetlenie w nocy też jest

Mam błąd efb manual command. 

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, trochę się zapomniałem patrząc na tytuł tematu a sam wątek już tyle trwa więc coś tam uleciało. 

Jedyne co można sprawdzić to połączenie przewodów od przycisku do modułu w bagażniku. Zwłaszcza pin 5 przełącznika z pinem 20 modułu oraz pin 6 przełącznika z pinem 11 modułu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan się poddał sprawdził wszystko co sugerowałeś - mówi że wiązki są ok sprawdzał. Na tym module co kupiłem występują 2 błędy nawet,a był doprogramowany do ECU vinem (sterownik wersja do manuala).

Niewiadomo czy moduł, nawet jeśli jest numer zgodny, to ma do grand scenika inne oprogramowanie niz do megane.   

Propozycja jest taka, że jak przyjedze jakis sprawny scenik to podmienimy do sprawdzenia elementy by na ślepo nie kupować dalej.

Jest w ogóle taka opcja, że sterownik z tym samym numerem OE na inne oprogramowanie?

Ktoś z forum robi takie rzeczy jak to w wielkopolsce?

Jeżeli chodzi o Renault...

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 - Prezes 

 

Dziś odebrałem, mówi że ten moduł co kupiłem ma 2 błąd wewnętrzny.

Teraz tak czekać na podłożenie z innego, kupić nowy za jakieś koszmarne pięniądze zapewne... Lub kupować w ciemno używki pytanie czy w ramach numeru cześci są różne wersje...?

Pan  mówi, że słyszał  chyba z ASO, że one lubią padać, i pod Granda są inne.

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to też musiał być trefny, lub ta instalacja to jest jakiś kosmos, że mechanik, który się w tym specjalizuje niby i  sam naprawia powypadkowe auta tego nie ogarnął i sam się dziwi, że poległ.

Chyba faktycznie musi być moduł a ten 1 z 3 mechaników ściemniał, że coś wymeniał i tak tylko gadał, że coś robił i że je podmieniał.  

 

Muszą do Aso zapytanie podesłać, ale się trochę boję cyfry:)

 

EDIT: 28.02.2023r. 

W dniu 5.12.2022 o 18:23, aniewa napisał:

Moduł w bagażniku steruje czerwoną lampką w przycisku za pomocą połączenia zaznaczonego żółtym korektorem na schemacie. 

Jeżeli nie jest przerwane to lampka powinna zaświecać się po zaciągnięciu ręcznego.

Jeżeli hipotetycznie uważasz, że mogło być coś z układem poduszek powietrznych to można sprawdzić połączenie wiązki CAN między modułem w bagażniku a modułem airbag (756 na rysunku)

1138252561_Zrzutekranu2022-12-05180055.thumb.jpg.b6d865f11d78cde9835edae2be675a2a.jpg

Czesc,  a teoretycznie jakby poduszki były wybite i ktoś coś nagrzebał  w sensie zrobił jakiś opornik (który by imitował obecność poduszki) i to mogłoby siać taki błąd na can, że powodowałoby niedziałnie modułu hamulca?   wiesz może gdzie znajduje sie ten moduł poduszek w aucie  756?

 

jaki jest w sumie cel łaczenia poduszki i CAN- i hamulca? 

 

aha i moze głupie pytanie ale,, czy jak jest hamulec nieskalibrowany po wymianie klocków to wywałałby błąd sterowniem manualnym? gdy się  zgasi odpali  i puszcza i zaciąga normalnie , nic nie trzyma nie piszczy jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
17 minut temu, lepio126 napisał:

wiesz może gdzie znajduje sie ten moduł poduszek w aucie  756

Moduł sterowania poduszkami znajduje się w tunelu środkowym przed gniazdem obd2, przykręcony do podłogi poniżej czytnika karty.

Wydaje mi się, że po prostu moduł hamulca 

29 minut temu, lepio126 napisał:

jaki jest w sumie cel łaczenia poduszki i CAN- i hamulca? 

Hamulec nie ma bezpośredniego połączenia z siecią CAN, może wykorzystuj połączenie poprzez moduł airbag. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!