Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.5 dCi k9k 722. Nagle zgasnął i nie chce zapalić.


kris1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem odnośnie megi. Silnik 1.5 dCi k9k 722 86km. Układ delphi.

Jadąc wczoraj nagle zrobiło "PUK" (tak jakby gdzieś wyrwało węża z wysokim ciśnieniem) i autko zgasło. Silnik zagrzany. Na desce wyskoczyły kontrolki hamulec ręczny, akumulator oraz Injection Fault. Silnik całkowicie zgasnął. Zjechałem do zatoczki autobusowej na luzie (dobrze że akurat ona była). Próbowałem odpalić, ale kręcił i nic

 

Dzisiaj znajomy podpiął CLIPa i wysokczył błąd coś z czujnikiem ciśnienia paliwa na listwie(?). Oraz coś z jedną świecą żarową. Kręcił, kręcił i nic nie zaskoczył.

Najciekawsze jest to, że uruchomił autko na PLAKA. Poklekotał i CUD. Zaczął normalnie palić, jeździć, moc jest :62_dizzy_face:

 

Co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy. W skrócie nagle zgasnął, kręcił nie zapalał. Na Plaka zapalił i teraz od strzała pali :42_confused:

Edytowane przez kris1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto w I kolejności sprawdzić;

- stan akumulatora,

- stan świec żarowych,

- stan filtra powietrza,

- stan zatankowanego paliwa,

- czy są bąble powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

-wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj nieszczelności w dolocie powietrza od turbiny, bo to PUK mogło być spowodowane nagłym rozszczelnieniem węża do intercoolera. Przy odpiętym intercoolerze auto odpala na plaka właśnie. Proponuje sprawdzić wszystkie opaski i zaciski na wężach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, karolaa napisał:

Poszukaj nieszczelności w dolocie powietrza od turbiny, bo to PUK mogło być spowodowane nagłym rozszczelnieniem węża do intercoolera. Przy odpiętym intercoolerze auto odpala na plaka właśnie. Proponuje sprawdzić wszystkie opaski i zaciski na wężach...

Kiedyś go wymieniałem bo był pęknięty ale to był objaw spadku mocy. Przy chłodnicy trochę oleju jest już od dawna. 

Najbardziej się boje że może pompa siada i gdzieś jakiś wtrysk zacina się :/ 

Nie mam pojęcia co to może być. 

Akumulator ok, filtr mann w tym roku wymieniony, bąble są ale to od początku jak go posiadam. Jeśli to świeca to na ciepłym powinien odpalić bez sprawnych świec. Teraz pali od strzała. Po prostu nagle zgasnal podczas jazdy i kaplica. Dziś po zholowaniu  i próbie kręcenia nic. Jedynie na plak odpalił i teraz zaś elegancko pali i jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kris1992 napisał:

bąble są ale to od początku jak go posiadam.

Bąbli nie może być, bo zaraz siądzie pompa i wtryski.

 

26 minut temu, kris1992 napisał:

Jeśli to świeca to na ciepłym powinien odpalić bez sprawnych świec.

Odpali, jeżeli jest właściwy  stan kompresji??

Jaki przebieg?

Z którego roku?

Należy tankować na sprawdzonych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X

Silnik był wymieniany bo obróciło panewki w starym po 150kkm. Teraz ma 180 tys wiec 30 tys przejechałem na nowym. Niby nowy miał 90kkm. Tankowane zawsze na Orlen. 2005 rocznik.

Gdzie na Śląsku najlepiej się udać z nim na diagnostykę układu paliwowego (w tym wtryski itd) 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Echh...

 

Nie mam pojęcia co już robić. Zrobiłem regeneracje wtrysków, pompy - opiłki.

Bak z benzyniaka. Przewody przepłukane. Zaworki zwrotne zamontowane. Nowy filtr paliwa. Nowa gruszka. Można powiedzieć że cały układ paliwowy od baku do powrotu z wtrysków jest sprawdzony/wymieniony/zregenerowany.

Wymieniłem uszczelniacze (na zimnym puszczał dyma).

 

Dzisiaj zaś to samo. Samochód zgasnął podczas jazdy. Pyk i Injection Fault i nie chciał zapalić. Pokręciłem rozrusznikiem i nic. Wkońcu podpompowałem paliwo i odpalił i zgasnął w moment. Za którymś razem odpalił, przegazowałem i jeździ... Nie mam sił już do niego.

Jeszcze zauważyłem że w baku robi się podciśnienie tzn jak nacisnąłem palcem wlot do baku to zrobiło "ssss" wciągając powietrze. Czy to normalne? Może być tak że robi się takie podciśnienie że pompa nie zassie paliwa i mogło mu braknąć? Co w takim przypadku zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem i może się zacinać ten zawór paliwa (brązowa wtyczka) w pompie CR.

Ciekawe czy jeśli regenerują pompę za 800 zł to powinni sprawdzić / naprawić ten zawór ? Bo mam każdą śrubę poplombowaną na pompie łącznie z tym zaworem ciśnienia paliwa.

Skoro jest zaplombowana to znak, że jak odkręcę zawór ciśnienia paliwa na pompie to zerwię plombę i koniec gwarancji więc wychodzi na to, że zawór też musi być na gwarancji regeneracji pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę trudno pisać o tym problemie, tematów setka na forum o tym problemie. Jest jedna prosta zasada jak zgaśnie silnik. Podnosisz maskę i patrzysz czy rurki z paliwem są pełne czy puste.  Jak puste to znaczy, że coś przytkało wężyk paliwowy między zbiornikiem a filtrem, czasem pomoże podpompowanie, czasem trzeba przedmuchać układ a czasem pomoże plak który wymusi pracę silnika i pompa sama zassie. Gdy paliwo jest w rurkach a silnik gaśnie to sprawa może okazać się trudniejsza.

Błąd df053 pojawia się zawsze jak pompa nie może zrobić ciśnienia. I jest obojętne czy przez brak paliwa czy przez uszkodzone zaworki w wtryskiwaczach. Może faktycznie zrobiło się podciśnienie w zbiorniku chociaż trudno sobie wyobrazić taką szczelność  klapki we wlewie ale wszystko możliwe. Regulator z brązową wtyczką bardzo rzadko się uszkadza.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!