Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktoś wstanie sensownie wytłumaczyć o co chodzi? Komunikat w załączeniu pojawia się przy próbie programowania czegokolwiek. Mogę odczytać parametry, skasować błędy. A nijak nie da rady zaprogramować czegokolwiek. Niezależnie od wersji programu (czy to 160, 178 lub 179a). Pojawia się zawsze ten sam komunikat.

Czy ewentualnie jest ktoś chętny na wymianę (mogę udostępnić którąś ze wspomnianych wersji) na którąś ze starszych, ale takich, by obsłużyła Scenica III z 2009 roku?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

zrzut_clip.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie używam płyty z reprogiem. Korzystam na tą chwilę tylko z CLIP-a. A chcę aktywować tempomat.

Mały update... Płytka z reprogiem zamontowana w systemie. Może mi ktoś podpowiedzieć co dalej mam zrobić?

No dobra. Chciał CLIP kontaktu z informatykiem. To miał. Sam nim jestem.
Po głębszej analizie. Wnioski. Od którejś wersji, CLIP kontaktuje się tylko on-line. Nie pomoże (przynajmniej na razie nie znalazłem sposobu, wymagana głębsza analiza plików konfiguracyjnych, tzw. grzebologia stosowana) płyta z reprogiem. Rozwiązaniem jak na razie jest wersja CLIP 140, która to pozwala (jeszcze) wybrać z którego źródła mają być pobierane dane (NET, czy CD-ROM). Komunikacja nawiązuje się teraz poprawnie (po zamontowaniu płyty z reprogiem), jak na razie stanąłem w miejscu. Brak kalkulatora kodów serwisowych. Przynajmniej poprawnie wybiera program z płyty.
Ktoś, coś może pomóc?

No i znalazłem. Renault Pin Extractor. Nawet działający i generujący kody. Na dziś dość.

Edytowane przez okifax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bojów z CLIP-em ciąg dalszy.
Kody generują się poprawnie. Reprog rusza, ale...

Przestrzegam przed jakąkolwiek próbą reproga, jeśli nie jesteście pewni swojej sondy i oprogramowania. W moim przypadku skończyło się wywaleniem w kosmos całego licznika. W trakcie programowania, sonda rozłączyła się i... nastała ciemność. Wstyd się przyznać (25 lat praktyki jako informatyk) nie posprawdzałem wszystkiego (CLIP w wersji 140 postawiony na VirtualBoxie) i Winzgora mieszała sobie coś na portach USB i zrobił się kłopot. Skończyło się kupnem nowego licznika. Przy okazji tego nauczyłem się jednak jak zmieniać niektóre rzeczy w liczniku (długość przeglądów olejowych, ml na km, galony na litry i parę innych pierdółek). Nie potrafię jednak zmienić modelu radia z R208 na R108 i stąd prawdopodobnie brak komunikatów z RDS i ustawień radia na panelu TFT. Może ktoś coś wie? Dodatkowo, pomimo istnienia kontrolki, pomimo tego, że fotele grzeją, nie zapala się kontrolka. Może też ktoś wie, gdzie to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że tej kontrolki nie włączysz clipem. Mam maxiecu i tam bez problemu konfiguruje się licznik pod ogrzewany fotel. Tak samo można zmienić tym radia tylko nie pamiętam z jakiego na jakie. Radio z R108 na R208 zmienisz też darmowym ddt4all z ELM 327 na chipie  PIC18F25K80. Tak samo skonfigurujesz licznik pod kątem ogrzewanych foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!