Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktoś wstanie sensownie wytłumaczyć o co chodzi? Komunikat w załączeniu pojawia się przy próbie programowania czegokolwiek. Mogę odczytać parametry, skasować błędy. A nijak nie da rady zaprogramować czegokolwiek. Niezależnie od wersji programu (czy to 160, 178 lub 179a). Pojawia się zawsze ten sam komunikat.

Czy ewentualnie jest ktoś chętny na wymianę (mogę udostępnić którąś ze wspomnianych wersji) na którąś ze starszych, ale takich, by obsłużyła Scenica III z 2009 roku?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

zrzut_clip.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie używam płyty z reprogiem. Korzystam na tą chwilę tylko z CLIP-a. A chcę aktywować tempomat.

Mały update... Płytka z reprogiem zamontowana w systemie. Może mi ktoś podpowiedzieć co dalej mam zrobić?

No dobra. Chciał CLIP kontaktu z informatykiem. To miał. Sam nim jestem.
Po głębszej analizie. Wnioski. Od którejś wersji, CLIP kontaktuje się tylko on-line. Nie pomoże (przynajmniej na razie nie znalazłem sposobu, wymagana głębsza analiza plików konfiguracyjnych, tzw. grzebologia stosowana) płyta z reprogiem. Rozwiązaniem jak na razie jest wersja CLIP 140, która to pozwala (jeszcze) wybrać z którego źródła mają być pobierane dane (NET, czy CD-ROM). Komunikacja nawiązuje się teraz poprawnie (po zamontowaniu płyty z reprogiem), jak na razie stanąłem w miejscu. Brak kalkulatora kodów serwisowych. Przynajmniej poprawnie wybiera program z płyty.
Ktoś, coś może pomóc?

No i znalazłem. Renault Pin Extractor. Nawet działający i generujący kody. Na dziś dość.

Edytowane przez okifax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bojów z CLIP-em ciąg dalszy.
Kody generują się poprawnie. Reprog rusza, ale...

Przestrzegam przed jakąkolwiek próbą reproga, jeśli nie jesteście pewni swojej sondy i oprogramowania. W moim przypadku skończyło się wywaleniem w kosmos całego licznika. W trakcie programowania, sonda rozłączyła się i... nastała ciemność. Wstyd się przyznać (25 lat praktyki jako informatyk) nie posprawdzałem wszystkiego (CLIP w wersji 140 postawiony na VirtualBoxie) i Winzgora mieszała sobie coś na portach USB i zrobił się kłopot. Skończyło się kupnem nowego licznika. Przy okazji tego nauczyłem się jednak jak zmieniać niektóre rzeczy w liczniku (długość przeglądów olejowych, ml na km, galony na litry i parę innych pierdółek). Nie potrafię jednak zmienić modelu radia z R208 na R108 i stąd prawdopodobnie brak komunikatów z RDS i ustawień radia na panelu TFT. Może ktoś coś wie? Dodatkowo, pomimo istnienia kontrolki, pomimo tego, że fotele grzeją, nie zapala się kontrolka. Może też ktoś wie, gdzie to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, że tej kontrolki nie włączysz clipem. Mam maxiecu i tam bez problemu konfiguruje się licznik pod ogrzewany fotel. Tak samo można zmienić tym radia tylko nie pamiętam z jakiego na jakie. Radio z R108 na R208 zmienisz też darmowym ddt4all z ELM 327 na chipie  PIC18F25K80. Tak samo skonfigurujesz licznik pod kątem ogrzewanych foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!