Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 nie odpala


Dadarkus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Posiadam Megane 2 1.9 dci 130km w automacie 

Samochód nie chce odpalić, nie kręci się rozrusznik

Po wciśnięciu start/stop z hamulcem włączają się kontrolki działają światła i cała elektronika

Rozrusznik jest po regeneracji 

Mechanik dorobił mi kabalek pod maską ze jak włączę zapłon i tym kabelkiem posmyram plusa to auto odpala ale skrzynia biegów jest w trybie awaryjnym.... Wymieniłem nawet moduł usm bo myślałem że coś z nim jest nie tak ale dalej to samo 

Jak sprawdzalismy na komputerze diagnostycznym to wyświetlał się komunikat o jakieś szynie w skrzyni biegow

Miał ktoś ten problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakupionym używanym aucie, nie można opierać się na tym co mówi

sprzedający, lecz konieczna jest kompleksowa obsługa auta ;

- wymiana rozrządu,

- wymiana olejów i filtrów,

- wymiana płynu hamulcowego, chłodniczego,

- kontrola stanu hamulców i układu kierowniczego,

- kontrola stanu akumulatora,

- kontrola stanu świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wymieniłem chociaż paru rzeczy nie musiałem lecz dla świętego spokoju wymienilem

Nie ruszalem tylko skrzyni i biegów 

 

 

Wracając do tematu 

Interesuje mnie najbardziej czemu odpalić nie chce 

Edytowane przez Dadarkus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś moduł UPC pod maską więc jeżeli to by była jego wina to by odpalał. Może faktycznie coś jest ze skrzynią biegów i ona nie daje zezwolenia na rozruch tym bardziej, że prawdopodobnie jest błąd z szyną przesyłu danych. Sprawdzałeś czy jest taka sama reakcja gdy naciśniesz na przycisk rozruchu z wciśniętym i niewciśniętym hamulcem. Skrzynia prawidłowo wyświetla położenie lewarka?

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym bądź razie skrzynia musi wysłać sygnał, że jest w położeniu P lub N by był zezwolony rozruch silnika. Dodatkowo musi być informacja o wciśniętym hamulcu. Wypada podłączyć clipa i sprawdzić błędy w skrzyni. Zajrzyj do wtyki na skrzyni, poruszaj nią może coś nie łączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lewarku też masz kostkę do sprawdzenia, która informuje w jakim położeniu jest dźwignia. Dokładnie są tam dwie kostki, druga jest od panelu z informacją jaki jest włączony bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam 

Jak udało sie rozwiazac ten problem? 

Od roku walcze z tym w megane II 1.9dci automat. Auto czasem pokazuje komunikat tekstkwy ustaw na P choc na wyswietlaczu dolnym jest P i na lewarku równiez. Auto wtedy nie odpala i załacza sie wentylator chłodnicy. W tym momenie równiez nie pokazuje wcisniecia pedału hamulca czujnik stop wymieniany, przekaznik równiez i nadal losowe odpalanie auta, choc ostatnio juz czesciej nie odpala. Zasilania kompa sprawdzone, uhc podmienione, komluter silnika sklonowany i dalej to samo. Podłaczony zestaw startowy od innego auta, dalej to samo. Selekcjoner skrzyni wymieniony, płytka przy dzwigni równiez i nic lepiej nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michal0084 napisał:

Auto wtedy nie odpala i załacza sie wentylator chłodnicy.

Typowy objaw braku komunikacji miedzy UPC a ECU silnika ;

    - do sprawdzenia wiązka przewodów pomiędzy upc a ecu,

    - czyszczenie wszelkich styków,

    - ewentualnie wymiana skrzynki upc,

    - podłączenie clipa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stało 3 miesiace u róznych elektryków, mechanków. Kable posprawdzali, masy przeczyscili, upc podmienione jak pisałem, ecu tez był zklonowany, potem cały zestaw z innego auta ecu, bsi, karty, blokada kierownicy i daleej to samo. Problem nadal siedzi w aucie w kablach a nie w modułach. 

A to jedyne błedy jakie pokazuje. 

Dodam ze alternator ładuje poprawnie. 

Fioletowy kabel od altka do cpu jest sprawdzony. 

Siec CAN ok

Elektrycy juz pomysłu nie maja na to auto. 

I nie jest to klatwa pomaranczowego przewodu z srodkowej kostki ecu, przewód sprawdzany zarówka H4 i jest ok. 

 

Screenshot_20220122_163148_com.android.gallery3d.jpg

I nawet z odłaczonym sterownikiem skrzyni biegów wyrzuca ten sam komunikat usterka elektroniki, usterka ładowania akumulatora i załacza sie wentylator. 

Brak komunikacji ECU z CPU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michal0084 napisał:

A to jedyne błedy jakie pokazuje. 

1/ DF012 - kod usterki napięcia zasilania ;

    a/ potencjometru gazu,

    b/ czujnika ciśnienia doładowania

2/ DF007 – kod usterki obwodu czujnika ciśnienia rampy wtrysku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!