Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 czy 2.0 w gazie?


Mateusz1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, proszę o wsparcie :)

Rozglądam się za kupnem auta w gazie i mój wybór podąża ku Renault Megane II w kombi
szukam czegoś ekonomicznego ale też żebym mógł wdepnąć kiedy trzeba i abym się nie zawiódł.

do 7 tyś z lekkim hakiem 

zastanawiam się nad pojemnością silnika 1.6 czy 2.0 w gazie lepiej pracuje?

nie znam się za bardzo dlatego proszę o radę ponieważ w miarę szybko musze zmienić auto (obecnie mam Forda Focusa MK1, ogólnie polecam ale rdza go zjada :mad:)

jak to jest z tą awaryjnościa renówek? to prawda? 

 

proszę o pomoc, za każdą radę dziękuję z góry :)

może niedługo będę tu częściej zaglądać ;) 

Edytowane przez Mateusz1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi silnik bardzo dobrze znosi gaz.

Ja bym wziął 2.0 bo ma więcej mocy, spalanie trochę wyższe, ale też jest skrzynia 6 biegowa.

W 2.0 mniej problemowe jest koło zmiennych faz rozrządu. 

Rdzy w Megane nie znajdziesz, no chyba że była rzeźbiona. Auta tanie, części tanie, bardzo duży wybór części zamiennych. Mechanicy znają już te auta, więc nie powinno być problemu z serwisem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiesz mi na co zwrócić uwagę przed zakupem? (dopiero oczytuje się z forum, więc pewnie później wyciągne jakieś wnioski) Np. w mazdach trzeba zwrócić szczególnę uwagę przy blacharce, czy w Megane jest coś co trzeba wiedzieć, na co zwrócić zczególną uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj elektrykę (szyby lubią nie działać), karty do odpalania. We wnętrzu jest sporo elementów gumowanych, które się dość szybko niszczą i wyglądają mało estetycznie - to wcale nie musi świadczyć o przebiegu. Mechanicznie to standardowo, czy są luzy itp (jedź na stację kontroli pojazdów). Silnik 2.0 może być zapocony przy misce olejowej - to standard. Te silniki ogólnie mogą być zapocone, ale oleju brać nie powinny. Jeżeli silnik pracuje głośno i klekocze jak diesel to może oznaczać zużyte koło zmiennych faz rozrządu lub lekko przestawiony rozrząd. Koszt rozrządu to ok 400zł plus koło zmiennych faz ok 300-350zł. Do tego robocizna. W Twoim budżecie może być ciężko znaleźć sensowną dwulitrówkę, ale kombi ogólnie są tańsze i być może Ci się uda. Powodzenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 3 na oku

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-oplacony-gaz-ID6BA2hj.html#ad4f17f352

tutaj, jeśli do jutra się nie sprzeda jadę obejrzeć.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-ii-combi-instalacja-gazowa-lpg-ID6Bz3tn.html#0e2b6e8aaf

tutaj 1.6 i dodatkowo przeglądy i rejestracje czyli pewnie +1000zł

https://www.olx.pl/oferta/renalut-megan-2-0-gaz-CID5-IDxIPBc.html#c532e6bb98

i tutaj też coś ciekawego

Edytowane przez Mateusz1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie najlepiej wygląda ta od Włodka. 

Osobiście nie wierzę że nic nie było lakierowane. Te samochody w Holandii mają dużo wyższą cenę a On jeszcze musi na tym zarobić.

Silnik 2,0 F4R ma 136 KM a nie 140 jak pisze w ogłoszeniu.

Holenderski gaz jest bardzo dobry o ile znajdziesz serwis który go obsługuje (Instalacja Eurogas).

Przy drugim rozrządzie powinno być zrobione KZFR a z tego co pisze w ogłoszeniu nie było.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem wersję od włodka czyli ta pierwsza czarna. To co wyszło na oglądaniu to: elektryka lusterek (zdziwiony bo ostatnio działało), lewa tylna szyba nie działa - obie rzeczy ma naprawić, lekkie drobne 2 zarysowania/wgniecenia na drzwiach, prawy próg pod tylnymi drzwiami wgnieciony, co do rozrządu mówił, że wymieniał pasek, pompę i było widać że coś grzebane było. Po kontroli na stacji pojazdów: prawy przedni amortyzator większy luz od lewego (pewnie to jest powiązane z uszkodzeniem na prawym progu) - wymiana jeszcze nie jest konieczna ale jeśli będę wymieniać to oba z przodu oraz tarcze z klockami późną wiosną do wymiany. Ogólnie stan w porządku. Także czekam na poprawki i ma mi przywieźć auto prawdopodobnie jutro jak poprawi elektrykę. Zapomniałbym jeszcze o niewielkiej ilości wody w bagażniku przy butli, zapewniał że to od mycia ale jakiś przecieków lub innych plam w bagazniku nie zauważyłem, wiecie od czego to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gratulacje, sprawdź jeszcze czy HF działa poprawnie i we wszystkich drzwiach.

Co do wody to zależy co robili najpierw bo butla do przeglądu musi zostać wyciągnięta. Usuń tą wodę żeby butla nie korodowała i obserwuj.

Sprawdź czy przy odpalaniu na zimnym silniku nie słychać krótkiego świstu (2 sek.). Jeśli jest to zaczyna się KZFR i może to się nasilać z czasem.

Usterki usunąć i cieszyć się. Szerokości!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!