Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Okresowa zawieszanie się obrotów 2-3 tyś i brak reakcji na pedał gazu


tomekkurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem następujący, że czasami, tj raz na 2 dni auto mi zaczyna świrować. Zaświeca się kontrolka z tą zwojnicą (chyba oznacza problem z elektryką) i zaczynają mu skakać obroty między 2,5 a 3 tyś. Nie reaguje wtedy kompletnie na pedał gazu...  Problem ustaje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta. Czasami za pierwszym a czasami za drugim odpaleniem jest juz ok.  Problem pojawia się i na zimnym i na ciepłym, ale częściej na zimnym raczej (chociaż w trasie po 50km też nieraz mi nawalił). Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Wymieniłem już potencjometr gazu i przepustnicę (bo mam elektryczną więc czujka "wbudowana" w całą przepustnice).  Wymieniłem też czujnik położenia wału i sondę lambdę bo mi się spieprzyła. Proszę o jakieś wskazówki bo już mi ręce opadają... 

PS. nie wiem co to oznaczenie "phl" i "phll" oznacza więc wybaczcie ale losowo wybrałem "phl". Silnik to 1.6 16v b+g.  105KM

 

Pozdrawiam, Tomasz. 

Edit: zauważyłem że po wyjęciu wtyczki z czujnika położenia przepustnicy objawy są te same, tzn obroty 2.5-3 tyś i brak reakcji na pedał gazu. W trasie jak problem znowu się pojawił, to odpiąłem wtyczkę żeby sprawdzić czy będzie słychać jakąś zmianę w pracy silnika i okazało się że nic się nie zmieniło. To skłoniło mnie do zakupu i wymiany przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest objaw błędu wtrysku, a dokładniej jeden ze stanów awaryjnych. Przyczyna to brak ciągłości połączeń sterowania przepustnicą.

3 godziny temu, tomekkurek napisał:

objawy są te same, tzn obroty 2.5-3 tyś i brak reakcji na pedał gazu.

Nawet na to odpowiedziałeś sam sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tomekkurek napisał:

x

Ta wiązka i może być również połączenie wewnątrz samej przepustnicy, ale na początek prysnąć połączenia Kontaktem 60 i przetrzeć kilkukrotnie wkładając i wyciągając wtyczkę. Dwa piny mają duże obciążenie prądowe i z czasem się nagrzewają i szybciej utleniają. Powoduje to mniejsze wychylenie przepustnicy w stosunku do wartości zadanej z pedału gazu i układ kontroli wychylenia to znajduje i wyświetla jako zygzak, a przy większej różnicy włącza taki stan awaryjny. Czasami  prędzej sam zygzak pobłyskuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podobnie, odnośnie pomysłu użytkownika jabrze - wyciągnałem wtyczke z przepustnicy,  przeczyściłem ją tym preparatem, czynność powtórzyłem rano i pod wieczór. Wydawało się że problem minął ale niestety jednak nie. Reasumując. Wymieniona przepustnica, potencjometr gazu i przeczyszczona wtyczka wchodząca do przepustnicy. Co dalej mogę zrobić? 

 

A i jeszcze jedna sprawa. Słychać że przy 2-3 tyś obrotów telepie mi zawór ale nie chcę tego ruszać narazie bo z kasą słabo. Możliwe coś jest że to przez ten zawór tak się zwieszają te obroty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomekkurek napisał:

2-3 tyś obrotów telepie mi zawór

Który?

Wyczyściłeś połączenia przepustnicy od strony sterownika? Sprawdziłeś ciągłości przewodów tej wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem który, nie sprawdzałem tego. Ale słychać to podczas jazdy. Troche jakbym deaslem jechal.  Kurde właśnie ciężko sprawdzić ciągłość bo ten przewód wchodzi do kołnierza z innymi przewodami i leci gdzieś daleko. A przy sterowniku w łatwy sposób da się to odpiąć? bo nigdy tego nie robiłem.  A może jest jakiś schemat który przewód w sterowniku jest od przepustnicy? Wtedy nie musiałbym śledzić tego kabla, a nie ukrywam że ciężko go wyśledzić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!