Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie 10,5 L/100 km - 1,9 dci ???


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

wydaje mi się że moja Megane II 1.9 dCi z 2004 roku także zbyt dużo pali. co prawda robię ostatnio tylko krótkie odcinki w mieście na zimnym silniku, ale około 10L / 100km to chyba przesada. dziś jechałem trochę obwodnicą, no i spadło do 9 litrów,

 

myślę że wszystko jest ok, średnie spalanie to tylko matematyka. Ostatnio przy jeździe na odcinkach ok 2-3km ( przejechałem tak ok 70 km, miasto, zimny silnik ) średnie spalanie wg komputera wynosiło ok 10.3 l/100km jednak wystarczyło przejechać na ciepłym silniku dłuższy dystans ok 40 km ale też praktycznie w mieście ( Pruszków - Warszawa ) i spalanie ( średnie ) spadło do 8 l/100km.

Pamiętajmy że producent podający średnie spalanie ( miasto, trasa, mieszane ) dokonuje badań w idealnych ( dla niego ) warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pół roku użytkowania wiem już ze komp mi sporo zawyża. lejąc od korka po korek zawsze na tym samym dystrybutorze, cały bak po mieście wychodzi mi 7,6L gdzie komputer pokazuje 9,6L / 100km... ponoć można to jakoś skorygować procentowo na clipie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

carlozsatana, ciesze się ze nie jestem sam :oops: im więcej jeździ się w trasie tym średnia bardziej zgadza się z rzeczywistą. moim zdaniem duże znaczenie ma tu te przeliczanie spalania auta na postoju, a wiadomo jak to zimą się często zdarza czekać na coś/kogoś w odpalonym, ciepłym aucie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i nawiąże do tematu jednak zamist o sceniku napisze troszke o megane. A więc mimo iż mam megane od niedawna to od początku postanowiłem tankować na shellu bo naczytałem się że renault są dość wrażliwe na rodzaj paliwa i hmm powiem tak jak skasowałem licznik i wszystkie ustawienia to komputer pokazywał mi od razu 12.9 l/100 a teraz niewiele spadło bo komputer pokazuje mi 11 L/100km a spalanie chwilowe chyba jest równie wielkie. Nie powiem jestem tym dość przerażony przeczytałem już kilka tematów odnośnie dużego spalanie megane II i scenika ale nie potrafie wywnioskować co może być z moim :oops: w piątek wymienie rozrząd inne paski filtry i olej zobacze czy to coś pomoże bo skoro większość ludzi mówi że ich spalanie mieści się w granicach do 7 litrów a tymczasem u mnie jest 11 czy nawet 12 no to napewno coś jest nie tak. Gdybym chciał pozwolić sobie na spalanie 11 litrów oleju i byłoby mnie oczywiście na to stać to zamiast diesla kupiłbym mocniejszą benzyne : ( ... Zapytam jeszcze mechanika z serwisu renault czy może wie o co tu naprawde chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sleepless, nie przejmuj się, nie jesteś sam. też mam Meganke II z tym samym silnikiem.

Także na początku martwiłem sie spalaniem, ale zobaczysz, jak zrobisz na pełnym baku 650-700 km, zatankujesz znów do pełna i obliczysz sobie ile spala - zobaczysz ze nie jest źle. jak mówiłem to kwestia obliczania spalania na postoju. ja ostatnio jeżdżę tylko po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm na 5 biegu jak jechałem 100 km/h to przy 2100 obrotach miałem chwilowe zdaje się 8.0 / 8.1 ale ono podczas przyspieszania strasznie skacze na niższych biegach tak od 14 do 25 ; o jak jeżdże góra do 2500 tys staram się ani nie przesadzać z obrotami ani też żeby się dusił na jakichś niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bujam się na tym już prawie 5 miesięcy sprawdzałem już lanie paliwka pod korek, komputer pokazuje dobrze. Na trasie dalej pali 8-9 l. przy jeździe 100-130 km/h. Objechałem już z 10 mechaników wydałem sporo kasy i nic. Zostaje mi poczekać co przyniesie wiosna, może to jakiś czujni od temperatury. W ostateczności sprzedam problem razem z samochodem. Gdyby nie to spalanie samochodzik na 5. Przejechałem 20 tyś i nie było problemu. Może ktoś z was wpadnie na to co może być. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dodam że wyszło mi dziś spalanie 10.5 litra jak dolałem niecałe 25 litrów a zrobiłem 260 kilka km od pełnego zbiornika nie wierze że to tak ma być niby ktoś coś pisał o tym czujniku EGR czymkolwiek to jest no ale może pomoże wymiana tego ów czujnika naprawde nie mam pojęcia : ( jeśli ktoś rozwiąże jakoś problem dużego spalania to niech podzieli się w jaki sposób można je zredukować spowrotem do w miare niskiego.

 

Pozwole sobie dodać pewien link do owego zaworu EGR w którym jest opisane niby jego działanie może komuś to pomoże ja nie sądze żęby miał on coś wspólnego z dużym spalaniem ...

lhttp://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie gdy dziś wymieniałem poduszke silnika to gdy zapytałem mechanika czy nie wie jaki może być powód większego spalania i napomniałem o czujniku EGR to powiedział że wówczas samochód by nie jeździł i że to być może wina przepływomierza ale jak można to sprawdzić albo skąd wiedzieć że coś z nim nie tak bo póki co ja nawet nie wiem gdzie się on znajduje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajduje się w grubej rurze, za filtrem powietrza. po prawej stronie komory silnika, za akumulatorem. bylo gdzies na forum. sam z nim nic nie zrobisz, trzeba przełożyć inny, oryginalny. chociaż jak nie masz na kompie błędów z przepływomierzem to powinno być wszystko ok. czasami winna bywa wtyczka od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!