Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie 10,5 L/100 km - 1,9 dci ???


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na samym początku jako nowy chciałbym wszystkich przywitać i pozdrowić.

 

Scenica ma od tygodnia a mój problem na dzień dzisiejszy polega na zbyt dużym wg mnie średnim spalaniu. Od zatankowania na full do ponownego zatankowania wyszło mi 10,50L/100 km ropy przy normalnej jeżdzie ( CPN Orlen zwykły ON). Trochę miasta, trochę trasy, standardzik mieszany. Byłem na kompie i wyszły 2 błędy:

 

1. Świeca żarowa - brak łączności, przerwany obieg.

2. Czujnik EGR - przerwany obieg lub uszkodzony.

 

Świecy jeszcze nie wymieniałem, ale jeśli chodzi o czujnik to go wyjmowałem i czyściłem. Syfu było sporo ( w załączniku poglądowe fotki przed i po czyszczeniu). Przed montażem czujnika wziąłem stary odkurzacz i wyssałem cienką końcówką ze środka komory sporo syfu.

 

 

Zastanawiam się czy czujnik jest walnięty czy faktycznie gdzieś kabel. autko było z przodu bite więc może ktoś ominął z lenistwa lub z niechlujstwa jakiś przewód i teraz nie czyta. Może ktoś wie w jaki sposób sprawdzić szybko wtyczkę czy wszystko do niej dochodzi. Może jakoś miernikiem np. czerwony kabelek i np. fioletowy powinien dać taki a taki opór itp.

 

Czy mogę wyjąć czujnik i bez zaślepiania dziury odpalić auto żeby sprawdzić czy działa tłoczek w czujniku przy wyższych obrotach.

 

Filtr powietrza został wymieniony. Rozrząd był wymieniany - czy koleś mógł coś skaszanić tak aby niby moc ma tą samą itp, tylko stał się paliwo-żernym? (kolor zmieniono z czerwonego)

 

Ostatnio chciałem zobaczyć jak z prędkością to jechałem prawie 170 i wydawało mi się że mógł jechać jeszcze trochę szybciej ale nie miałem już gdzie.

 

Co może być przyczyną takiego dużego zużycia. Po mieście jeżdżę delikatnie a na trasie max 100 - 110 km/h. Mechanik powiedział że ten czujnik może być tego przyczyną, bo ponoć wprowadza on w auto tryb awaryjny. Ale z tego co wiem to w takim trybie powinne zapalić mi się kontrolki a silnik nie pojedzie więcej niż 2800 obrotów na minute.

 

Proszę nie pytać się mnie o przyśpieszenie bo nic na ten temat ciekawego nie mogę powiedzieć bo wcześniej jeździłem benzyniakami z silnikami od 2500 cm w zwyż. Kolega ma takiego samego scenica i po przejechaniu się nim powiedział że kopyto ma w normie.

 

Wszystkim zainteresowanym tematem z góry dziękuję.

 

Skoro jesteś "nowy" proponuję raz jeszcze przeczytać dokładnie regulamin, którego znajomość potwierdziłeś podczas rejestracji.

Kolor czerwony jest zarezerwowany dla Administracji, na takie wpisy jak ten. Proszę nie stosować wstawek i wyszczególnień w postach, w tym kolorze. - gojgien

 

Ups, sorki, rutyna - no ładnie na dzień dobry joby :) Jeszcze raz sorki.

post-9802-1214517089_thumb.jpg

post-1-1214517089_thumb.jpg

post-1-1214517090_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świeca byłaby padnięta to są spore problemy (zasłyszane z ASO) z dCi aby go odpalać ale może. Teraz jest cieplej . Mój palił na 3 padniętych, co wprawiło w osłupienie kolegów z serwisu ;-) Po czyszczeniu tego zaworu nie widzisz różnicy ? Strasznie tego syfu się tam nazbierało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

auto odpala na zimnym i na ciepłym dobrze. Po czyszczenie jest jakby delikatnie silniejszy, tzn np. na 2 biegu moge w miare swobodnie poruszac sie na wolnych obrotach. A co do tak wysokiego spalania w dalszym ciagu nie wiem co sie dzieje. Byłem w dwóch warsztatach i w obydwu te same błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przeczytałem wasze wypowiedzi i nurtuje mnie to samo pytanie skad u licha wzrosło u mnie spalanie. sprawdzalem:

- filtr powietrza (czysty)

- sonda lambda (raczej nie bo nie kopci i nie podwyzszonych obrotów)

Moge przypuszczac tylko ze jest to po ostatnim odłaczaniu akumulatora i resetowaniu komputera (z powodu odłaczenia masy).

Ale czy tu lezy problem??

przedtem auto przy spokojnej jezdzie w miescie palilo okolo 8,2-8,6 l/100km teraz przy dodaniu gazu chwilowe spalanie drastycznie wzrasta (odrazu powiem ze obserwuje zawsze ten wskaznik a szczegolnie w mimencie gdy daje pedal w podłoge)a wczesniej takich skokow nie bylo.

Jeszcze jedno pytanie co to jest ten czujnik EGR?

Prosze o pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichy__1, sprawdz czy wszystkie gary pracują. U mnie w megance jak padła jedna cewka zapłonowa to jedyne objawy jakie były to nieznacznie zmieniony odgłos wydechu na wolnych obrotach, też drastyczny wzrost chwilowego spalania i lekki spadek mocy odczuwalny przy szybkim przyspieszaniu, konieczność redukcji na niższy bieg niż normalnie przy jeździe pod strome podjazdy. Też miał wolne obroty normalne - komputer je trzymał i nie dymił - katalizator to załatwiał, kontrolka sygnalizyjąca usterki też się nie paliła. Co to jest czyjnik EGR nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak:) dzieki wielkie za nakierowanie mnie na jakis cel.

choc nasuwa mi sie kolejne pytanie jak mozna sprawdzic samemu bez mechanika czy wszystkie cewki zaplonowe działaja?

pewnie co sie z tym wiąże musialbym sprawdzic swiece ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na którymś forum to przeczytałem i to jest logiczne, że odłączając pojedynczo, po kolei zapłon na poszczególne cylindry można sprawdzić, który cylinder nie pracuje. Po prostu jak odłączycz zapłon na nie pracującym cylindrze, to nie powinno być żadnej reakcji, bo on i tak nie pracował. Natomiast na pracującym cylindrze jak odłączy się zapłon to on wypada i praca silnika musi się pogorszyć. Przyczyną że cylinder nie pracuje może być kilka przyczyn - zapłonu, wtrysk paliwa i to moja taka dywagacja brak kompresji (np. zawieszony zawór). Sam osobiście tego sposobu nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam.

wydaje mi się że moja Megane II 1.9 dCi z 2004 roku także zbyt dużo pali. co prawda robię ostatnio tylko krótkie odcinki w mieście na zimnym silniku, ale około 10L / 100km to chyba przesada. dziś jechałem trochę obwodnicą, no i spadło do 9 litrów, ale nadal dużo. chwilowe przy normalnym przyspieszaniu na 3 lub 4 biegu to około 14-20 L / 100 km.

myślałem że zmieni się coś po wymianie filtra powietrza, był strasznie zasyfiony, od wczoraj mam nowy, ale dalej nic <czerwona>

łączyć wysokie spalanie z tym że na kompie wyszła usterka żarzenia wstępnego? co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rade.

ponoć przepływomierz trzeba nawet przemyć. znajomy w megankach robi to zaraz po wjeździe auta na warsztat. wykręca go i przemywa w benzynie.

da się to zrobić, rozebrać i wyjąć przepływomierz we własnym zakresie? wogóle do czego jest owy przepływomierz? podaje spalanie na komputer? czy steruje mieszanką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie jest ten sam problem, wymienilem wszystkie filtry i olej i nieznacznie pomoglo, na komputerze nic nie wykrywa. Bylem na komputerze i nic nie pokazuje, ze jest padniety przeplywomierz. Wiem ze elektronika moze zawodzic, wiec czy warto wyjmowac przeplywomierz. Moze jest inny sposob na zredukowanie spalania, czy moze komp sie przestawil na inny tryb i zbyt wiele mieszakni dozuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!