Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana skrzynki bezpieczników


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją Renią. Zakupiłem auto z niedziałającą dmuchawą oraz radiem. Wszystko martwe. Okzalo się ze wypalone są gniazda od wiazki na skrzynce bezpieczników. Zakupiłem nową skrzynkę w ciemno ponieważ z starej nie dało się już odczytać oznaczeń. Ten sam silnik tylko skrzynka dwa lata młodsza. Mam dwa pytania:

1. Czy z dwóch skrzynek można zrobić jedną?

2. Wiem że w tych skrzynkach BSI jest umieszczony immobilizer. Da się pozbyć immo u elektryka i jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co znaczy " z dwóch zrobić jedną"? Jeśli elektronicznie moduł jest sprawny, a problemem są tylko popalone gniazda, to na upartego możesz je przelutować z jednego do drugiego, o to chodzi?

2. Da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz. Skrzynka została naprawiona wczoraj "na sztukę" Ale dziś rano znów się posypała. Właśnie to mam na myśli przełożyć popalone graty. Jest to jakiś skomplikowany proces czy w domu z amatorską lutownica można to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, nie chciałbym Cię ogólnie wprowadzać w błąd. Co prawda miałem swego czasu MI, ale akurat tam nie musiałem takich rzeczy robić. Coś podobnego próbowałem jednak w obecnym aucie, tylko że chciałem wymienić przekaźnik w module, też przekładając z jednego do drugiego. Okazało się, że płytka drukowana jest pokryta jakimś dziwnym lakierem bezbarwnym. Podejrzewam, że ma on jakoś chronić przed wilgocią. Prosta lutownica grzałkowa do elektroniki w ogóle tego nie chciała ugryźć. Transformatorowa za to paliła ten lakier, a i tak nic z lutowania nie wyszło, spoina zyskiwała tylko minimalną plastyczność, nie szło jej usunąć. Ogólnie powstał na płytce krajobraz jak po upadku bomby ;) Poddałem się, nie mam pojęcia, jak usuwa się ten lakier, tyle Ci mogę powiedzieć.

Bardzo możliwe, że i w MI płytki drukowane są tak zabezpieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja to dałem później elektrykowi, on sobie poradził. Także oddaj do fachowca i tyle ;) Na szczęście próby zaczynałem na module dawcy, ale sam przekaźnik się nie uszkodził.

Pytałeś o możliwość domowej naprawy to opisałem Ci swoje doświadczenia. Nie jestem totalnym zerem w lutowaniu, ale z tym nie umiałem sobie poradzić.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie podważać twoich umiejętności ;). Nie ukrywam że renie kupiłem jako tanie auto do pracy. Narazie z auta nie chcę robić landrynki,no chyba że nie pociągnie mnie za mocno finansowo. 

Martwi mnie tylko to że wycięcie immo, lub ponowne programowanie skrzynki pochłonie moje wszystkie oszczędności ;(. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o dwóch różnych rzeczach w dwóch różnych samochodach. W megane I i megane II skrzynka bezpieczników kabiny nie ma żadnych elementów elektronicznych. Są tylko kabelki i bezpieczniki. Immo jest gdzie indziej. To co opisuje droopy to skrzynka bezpieczników pod maską która znacznie się różni od podobnej w megane I. 

Bezpiecznik radia i wentylatora jest w skrzynce bezpieczników kabiny i tam nie ma żadnej elektroniki. Wyjąć skrzynkę i przerzucać kabelki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo Panie to mi humor poprawiłeś ;). Więc o co chodzi z tymi numerami na tych skrzynkach?

Odebrałem autko wczoraj o 18 z informacją ze skrzynka jest padnieta i nie wiadomo ile podziała. Rano już niestety nie działa.

Panowie gdzie jest immo w megane I ph I 96 rok?

Edytowane przez IpkisR19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dla zainteresowanych.

Wymiana skrzynki bezpieczników wraz z modułem UCH przeszła pomyślnie.

Prawdopodobnie kupiłem taką samą skrzynkę (z mojej starej nie udało się odczytaj z naklejek jaki numer potrzebowałem), zostały tylko przelutowany moduł immo ze starej skrzynki do nowej i wszystko działa ;).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!