Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem na rozgrzanym silniku.


Megane9449

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien problem z Megane II phII 2007r z silnikiem 1.6 16v. Na rozgrzanym silniku, po postoju powiedzmy 20-30 min od zgaszenia silnika długo kręci rozrusznikiem zanim odpali, nawet kilka sekund. Jeżeli zgaszę silnik i odpalę go po minucie to łapie od razu. Zawsze odpala za 1 razem, czasem żeby skrócić czas odpalania pomaga dodanie gazu. Na zimnym silniku odpala normalnie. Problem mam od jesieni i pojawia się, gdy temperatura otoczenia jest w granicach 5 stopni lub powyżej. Przez zimę miałem spokój, ponieważ przy ujemnych temperaturach odpala normalnie niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły. Dodatkowo przy jeździe na zimnym silniku i utrzymując około 1800-1900 obr/min wahają się delikatnie obroty. Przy innych obrotach (nie ważne czy niższych czy wyższych) problem nie występuje. Czytałem wiele tematów i w żadnym nie spotkałem podobnych objawów. 

W ciągu ostatnich 15tys. km w silniku zostało zrobione:

- Rozrząd z pompą wody i kołem zmiennych faz (jeszcze przez poprzedniego właściciela, ale otrzymałem stare części, więc podejrzewam, że mówił prawdę)

- Elektrozawór zmiennych faz rozrządu.

- Olej z filtrem powietrza, oleju. (około 7tys temu, poziom jest na bieżąco kontrolowany, czy jest blisko max dla zwiększenia żywotności kzfr)

- Czyszczenie przepustnicy.

- Wszystkie cewki (beru) i świece (eyquem) (miał problem z wypadaniem zapłonu, po wymianie i usunięciu błędu z komputera problem zniknął)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze Tak został wymieniony na oryginalny nowy. Jest możliwość sprawdzenia tej charakterystyki interfejsem ELM 327 i jakąś aplikacją na androida?

Edytowane przez Megane9449
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach własnych prac proponuje;

 - zmniejszenie odstępu elektrod świec do 0,7 mm,

-  przeczyszczenie map sensora oraz zapewnienie mu szczelności montażu,

-  w większości przypadków pomaga wymiana czujnika położenia wału - tylko oryginał, 

-  zapewnienie aby świece i cewki były suche i czyste,

-  kontrola i przeczyszczenie styków elektrycznych ; Kontakt 60,

Zobacz ; dolnośląskie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Megane9449 napisał:

@jabrzeELM 327 

Możesz podejrzeć i wykasować błędy. Coś się tu pewnie znajdzie.

Do szczegółów trzeba wejść w sterownik silnika. Potrzebna jest analiza , czyli szukaj clipa.

Napisz taki temat na forum - ktoś się odezwie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!