Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala przy wl. Tylnej wycieraczce. Kontrolka oleju, stop


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie robilem w nim pt., nie wiem czy sie nie myle, ale emisje na lpg bez kat. Sa mniejsze niz benzynowe z kat. Tak jak mówiłem, moze max pol roku bede go używał wiec takie inwestycje nie wchodzą w gre, w nadwozie jeszcze sporo wejdzie... Teraz gdy cieplo benzyna sluzy mi tylko do uruchomienia silnika. 

Edit: w poprzednim aucie miałem kat. Ale rozsypany w srodku, a badania przechodził bez problemu. Zapewne też nie truje bardziej niz diesel. Nie bez powodu coraz więcej miast wprowadza oplaty za wjazd dieslem. 

Edit2, Narazie celem głównym jest zmniejszenie spalania, to oszczędzi napewno środowisko gdy zamiast 36l spali 26 ltrów na 260km. Tylko musze wiedzieć czy sonda moze miec wplyw na instalację lpg,bo bylem pewny, ze nie jest brana pod uwagę, gdyby była to powinna psuć coś na lpg tak jak na benzynie, a wszystko jest bez zmian (oprócz tego spalania) Na dodatek po odłączeniu. , a fakt, że po odłączeniu da się jeździć na benzynie raczej nie wskazuje na to, że jest sprawna. Chyba, że jej odłączenie ma jeszcze inny wpływ na auto, ale nie mam pomysłów. 

lapka2.gif

REGULAMIN -  pkt. 5.6 literki PL -  mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

                                                                                                                                                                                                                                                          

Dnia 7.04.2019 o 09:01, Michcioms napisał:

Tylko musze wiedzieć czy sonda moze miec wplyw na instalację lpg,bo bylem pewny, ze nie jest brana pod uwagę, gdyby była to powinna psuć coś na lpg tak jak na benzynie, a wszystko jest bez zmian (oprócz tego spalania)

1/ Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

       - ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map – sensora,
      - temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

      - prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału ( ustawienie wstępne pompy wtryskowej ),

      - sondy lambda, 

2/  Przez złą mieszankę, padają katalizatory, które powodują wypadanie zapłonów ,

      Sonda lambda odpowiada za korekcję składu mieszanki, więc jeśli ona pada to możesz ;

        -   wypalić zawory ( zbyt ubogo) lub

        -   rozwalić katalizator ( zbyt bogato ) -  zakładając warianty najgorsze,

        -   występuje przerywana  praca  silnika ,

 3/  Czasowe odłączenie sondy lambda to  ECU przyjmuje wtedy wartość 450 mV i chodzi z mapy ;

       -   zużycie paliwa wzrasta ,

       -   moc  spada,

       -  praca  silnika jest z szarpnięciami, przerwami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję bardzo Andrzej, zamówiłem już sondę. Zanim dojdzie i ją wymienię to dobrze gdyby ta jeszcze jakoś żyła. Gdy ją odłączyłem silnik od razu wskoczył na równe obroty na pb, również podczas jazdy wszystko jest wporządku , ale niestety pali 15l gazu/100km. Gdy z powrotem ją podłączyłem nadal spalanie 15l,i na pb jak i lpg wszystko ok. Tak jakby sterownik jej nie widział, lub w czasie gdy była odłączona coś się z nią stało. Odłączałem akumulator na dłuższy czas (ponad godzinę), ale silnik pracuje tak samo jak wtedy gdy ją odłączyłem. Możliwe, że sterownik coś zapamietał i nadal ignoruje sondę? 

Edytowane przez Michcioms
Za dużo informacji naraz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Edit:Po odlaczeniu aku nadal pracuje dobrze na pb jakby sonda cudem ożyła, albo komp ją ignoruje

Mam juz fejs, jeszcze nie testowany. Mam jeszcze pytanko, mialem spory luz i stuki w lewym przednim kole, najwiekszy był na sworzniu, wymieniłem, jest o wiele lepiej, ale czasem nadal stuknie, przy hamowaniu czy malych nierownosciach. Jak auto stoi na recznym i pchne gorną cześć opony (tak zeby pojechal do tyłu) wyczuwam luz nadal, ale o wiele mniejszy. Proszę bardzo o sugestie. Pozdrawiam 

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu. Podłączyłem ddt i proszę o tłumaczenie błędów na nasze. Spalanie mam min 12lpg,i coś tam jest o lambdzie, ale poproszę dokładniej, albo jakiś sposób na dodanie spolszczenia czy coś . Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za pomoc. 

bledy.JPG

Edytowane przez Michcioms
Plznaki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nikt nic? Przy okazji mam kolejny problem z obrotami, po odpaleniu gdy zimny wcześniej trzymał lekko ponad 1tys obr. Dzisiaj po pracy gasł chwilę po odpaleniu, chyba, że "podtrzymałem" go gazem. Padło coś co wcześniej podnosiło obroty gdy był zimny. Pierwsza myśl to silnik krokowy, jednak gdy czytałem o objawach to raczej obroty byłyby za wysokie. Dzisiaj o 14stej wszystko było ok. Problem pojawi) się po postoju wieczorem. . Proszę o pomoc, pozdrawiam 

Edytowane przez Michcioms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!