Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


meteorik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

Posiadam megane 2, 1,5 dci 77 kw auto ma przejechane 184000 głównie po mieście. Ostatnio zauważyłem że co blisko przejechanych 150km auto zwiększa obroty, zwiększa się spalanie, z rury czasami wydobywa się lekko niebieski dym (sporadycznie) a w kabinie przy postoju zaczyna śmierdzieć spalinami. Trwa to około 10 min i wszystko wraca do normy. Wszystko wskazywało na to, że filtr DPF jest zapchany, proces wypalenia powtarza się bardzo często. Oddałem więc filtr do regeneracji czyli wypalenia sadzy w piecu indukcyjnym i wymyciu filtra. Po zamontowaniu i ustawieniu parametrów w komputerze auta objawy wróciły jakby nic nie było robione. Firma udzieliła mi pisemnej gwarancji więc nie podejrzewam żadnych machlojek. Nie wiem co może być przyczyną objawów, które wymieniłem wcześniej. Proszę o pomoc może ktoś się spotkał z podobnym problemem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, meteorik napisał:

Posiadam megane 2, 1,5 dci 77 kW, auto ma przejechane 184000 km, głównie po mieście.

Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem ;

    1/ niesprawności ; 

        - turbiny,

        - wtrysków,

        - jednostki sterującej FAP-a,

        - EGR-u,

        - zaworu odmy olejowej,

        - świec żarowych,

    2/ niewłaściwego paliwa, oleju,  

    3/ pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

    4/ dużej ilości jazdy miejskiej czy na krótkich odcinkach - b.istotny element,

    5/ stanu technicznego silnika,

Należy udać się do kumatego mechanika z clipem, bo przebieg nie wskazywałby na taką dużą przepadłość fap-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

już trochę czasu minęło ale uporałem się w międzyczasie z kilkoma rzeczami, które wciąż nie przyniosły żądanego efektu.

Mianowicie wymieniłem

  • dziurawy inntercooler
  • wyczyściłem 5 wtrysk z nadmiaru nagaru(było bardzo brudne i zalane)
  • wyczyściłem niezacinający się zawór egr
  • poprawiłem wiązkę elektryczną przed czujnikiem od dpf, nadgryzioną przez jakieś zwierze
  • już wcześniej regenerowałem dpf

Po tym wszystkim według mnie proces wypalania zaczyna się co 150km w mieście a po trasie między 400 a 500km i za każdym razem wyczuwalny smród spalin w kabinie podczas trwania wypalania.

Na diagnostyce komputerowej wygląda wszystko ok.

Masz może jeszcze jakieś tropy?

                                     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawy eksploatacji silnika z fap-em to;

  - dobrej jakości paliwo,

  - dobrej jakości olej;

       -  z wyższej półki, o specyfikacji RN0720,

       -  wymiana max; co 10 - 12 tyś km,

 - markowe filtry paliwa i oleju ; mann, knecht,

 - solidnie przeganiać auto na wysokich obrotach oraz ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich odcinkach ( < 50 km ),

 - szczególnie Ryzykowna jest Eksploatacja auta z Niesprawnymi Świecami Żarowymi ;

       -  Fap napełni się szybciej poprzez większą emisję sadzy,

       -  nie wypali się skutecznie lub w ogóle,

- Stopień wypełnienia filtra sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu ;

      - z sondy lambda,

     -  czujników temperatury spalin ,

     -  oraz czujników ciśnień,

- Im większy przebieg auta oraz duży udział jazd po mieście i na krótkich odcinkach ( częste uruchamianie, gaszenie), tym ;

      -  częstotliwość wypalania większa ,

      -  i coraz więcej tzw. niepełnych wypaleń, czyli wypalenie z  pozostałością ilości  sadzy > 0 g,

- Dla sprawnego silnika w 100 % ; Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze jest sporo poniżej 1 gr na 100 km,''

- O użytkowaniu silnika z fap-em poczytaj; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!