Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Andrzej-2010

Megane III phII Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Recommended Posts

A/ FAP od roku 2014 jest montowany we wszystkich wersjach diesla.

B/ Filtr cząstek stałych nie korzystnie znosi ciągłe, krótkie trasy oraz jazdy miejskie, gdyż nie zdąży się wówczas rozgrzać,

      nagrzać i wypalić sadzy podczas normalnej jazdy.

      W czasie dopalania zwiększa się temperatura spalin na turbinie ze 150 st.C do ok.700 st.C .

C/ W megane II była stara technologia wypalania FAP, dzięki zwiększonej dawce paliwa podawanej do cylindra, co powodowało

      rozcieńczanie oleju paliwem nie spalonym.

D/ W meganie III FAP działa jak w lagunie III ; w wydechu jest dodatkowy wtryskiwacz paliwa i on podaje paliwo do wypalenia tylko

      wtedy, gdy filtr jest wypalany; Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II ,

E/ Aby mogło rozpocząć się wypalanie filtra FAP, muszą być spełnione określone warunki, między innymi:

     - odpowiednia temperatura silnika,

     - odpowiednia prędkość (niektóre źródła podają 60 km/h inne 80 km/h) przez odpowiednio długi czas,

    -  średnia prędkość w określonym czasie,

    -  zapełnienie filtra,

    -  i wiele innych.

F/ Zapychanie się filtra jest wynikiem;

    - niesprawnej; turbiny, wtrysków, jednostki sterującej FAP-a, EGR-u, zaworu odmy olejowej,

    - pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

   -  stylu jazdy,

   -  długości pokonywanych tras,

  -  stanu technicznego silnika;

1/ Z powodu długo nie wykrytej dziury w gumowej rurze od intercoolera, kilka razy jeździł do serwisu na wypalenie.

     " Lampka service + komunikat sprawdź wtrysk "  Niestety, kiedy już serwis znalazł faktyczną przyczynę zawalania FAP- a,

       ten już nie dawał się wypalić nawet serwisowi ;   Samodzielna regeneracja ( czyszczenie ) FAP,

2/ Dzisiaj podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka widoczna na zdjęciu dołączonym w załączniku i komunikat ryzyko

      awarii silnika ;  Komunikat ryzyko awarii silnika i świecąca kontrolka

3/ Aby tego uniknąć, należy dbać

      - o prawidłowy stan silnika

      - korzystać z paliwa wysokiej jakości ,

      - korzystać z oleju silnikowego właściwego dla danego silnika , dla silnika z FAP, o specyfikacji RN0720.

     -  przeprowadzać właściwy serwis ,

     -  unikać krótkich/częstych tras - jak silnik zaczyna zamulać, koniecznie trzeba pogonić auto po trasie i po kłopocie ,

     -  nie katować silnika - gdy jest nienagrzany do właściwej temperatury,

     -  dodawać olej 2T do paliwa ; dolewanie oleju do paliwa w dieslu ; 

4/  Stosując olej 2T, silnik pracuje ; Megane III/1.5 dCi /110 KM/ FAP

      -  bardziej kulturalnie,

      -  nie ma problemów z długim kręceniem rozrusznikiem,

      -  szybciej jednostka wkręca się na obroty,

      -  korekty się poprawiają,

      -  następuje smarowanie pompy paliwa, wtryskiwaczy,

      -   filtr wypala się co najmniej dwa razy rzadziej,

      -   redukuje ilość sadzy zawartej w spalinach, poprawiają się parametry oleju w silniku,

      -   mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej,

5/ Filtra nie wolno usuwać, gdyż auto bez filtra;

     - szkodzi zdrowiu Tobie i innym ,

    -  negatywne konsekwencje w postaci odebrania dowodu rejestracyjnego podczas przeglądu technicznego pojazdu,

    -  za granicą skutkuje odebraniem prawa jazdy i naprawy układu na Twój koszt,

    -  filtr należy regenerować lub w ostateczności wymienić na nowy,

    -  trwałość filtra przy sprawnym silniku - to  300 - 400. tys. km,

6/ Chcesz zakończyć jazdę a tu dopalanie się rozpoczęło no i konieczność jazdy, dodatkowo 8–10 minut, bo tyle to trwa.

      Na POSTOJU Fap też się wypali, jeśli wcześniej osiągnął temperaturę odpowiednią do wypalania ( 500-600 C ), to można

      wypalanie dokończyć na postoju. Można zgasić silnik a wypalanie ulegnie dokończeniu w późniejszym czasie.

      FAP średnio potrzebuje 10-15 km na zakończenie procedury wypalania.

7/  W samochodach z filtrem cząstek stałych proces regeneracji (wypalania) może się powtarzać w różnych odstępach.

      Zależy to od modelu samochodu, wielkości i rodzaju filtra i sposobu eksploatacji auta.

      Jeżdżąc autostradami, sprawnymi silnikami - wypalanie występuje rzadziej.

      FAP na sprawnym silniku wypala się co 1500 - 2000 km, gdzie połowa to miasto; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

8/ W Reno Megan filtr cząstek stałych

     a/ Jest bezobsługowy, nie ma z nim problemów nawet w mieście

     b/ Nie wymaga żadnego specjalnego traktowania jak w innych markach ;

         - FILTR DPF -  czy on sie dopala na wolnych ?

        -  Wypalanie sadzy w filtrze DPF – ile trwa i kosztuje wypad za miasto?

    c/ Niedoświadczony użytkownik (mając nowe, sprawne auto), nawet nie zauważy faktu jego posiadania,

    d/ Filtr wypala się zdecydowanie rzadziej, jeżeli ;

           -  jeździmy na ON z dodatkiem oleju 2T do paliwa,

           -  jak auto lata po trasie,

           - jak jest w b.dobrym stanie technicznym.

    e/ Dla aut z FAPem olej 2T to  są ;

         -  PLATINUM RIDER SCOOTER 2T ,

         -  Addinol MZ 406,

         -  Ravenol SCOOTER 2 .

            Muszą być półsyntetyki - bardzo ważne, syntetyczne się nie nadają.

            Ravenol i Addinol mają najmniejszą ilość popiołów siarkowych po spaleniu (nie odbiega od czystego ON).

            Paweł - uwagi o dodatkach

    f/ Kontrolka filtra w Megan jest nieaktywna ( nie świeci się) w czasie wypalania.

        Kontrolka wypalania filtra zapala się, jak filtr jest już b. mocno zapchany i trzeba go wypalać przy pomocy clipa przez

        serwis Reno.  W 90 % przypadków filtr wypala się bez jej zapalania ;

         Dymi na niebiesko po uruchomieniu silnika i nierówno pracuje

   g/ Objawy wypalania to:

       - basowy dźwięk z wydechu i spaliny b. gorące ( gorąco dobiega spod auta ),

      -  spadek obserwowanego zasięgu - jeśli jedziemy trasie spokojnie, podczas wypalania zasięg spada szybciej

          (nawet dwu-krotnie ) a po wypaleniu z powrotem rośnie ,

      -  wzrost średniego spalania wykazany na komputerze ,

      -  po wypaleniu - można poczuć delikatny przyrost mocy,

      -  niektórym użytkownikom nawet po 2000 km, filtr mógł się jeszcze ani razu nie wypalić, zależy to ;

            -  od stanu technicznego silnika,

           -  sposobu eksploatacji auta,

          -   jaki rodzaj jazd preferuje lub fakt wypalenia nie został zauważony,

              Można zainstalować sobie diodę informującą o fakcie wypalania ;  Kontrolka rozpoczęcia wypalania FAPa

 

 h/ Zakupiłem Clip'a - uwagi Asedio

     1/  Dojeżdżam ok 25 km do pracy i z pracy. Trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da się na niej wypalić FAP,

     2/  Z clip'a wiem, że poziom sadzy w moim filtrze, kształtuje się na poziomie od  3 g do 6 g sadzy.  Podobno max to 35 g,

           gdzie da się jeszcze wypalić a 45 g to już serwis,

    3/  Nie zauważyłem, żeby te 6 g przekroczył. Żadnych komunikatów na desce rozdzielczej na ten temat nigdy nie miałem,

    4/  Podczas moich jazd do pełnego wypalenia filtra nigdy nie dochodzi o czym Clip informuje w pozycji ;

          " Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy".  U mnie jest ich w tej chwili 7,

    5/ Wynika z tego, iż dochodzi do prób wypalenia filtra ale tylko do poziomu 3 gr,

    6/  Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym

          oleju silnikowego,

i/ FAP jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika;  Uwagi Asedio z użytkowania Clipa

 

 

 

.

 

 

 

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja praktyczna - nawet nie wiem, kiedy sie wypala.

Chyba musze jakas kontrolke dorobic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą kontrolką to dobra myśl. Chętnie bym sobie coś takiego zamontował. Może kolega cinas coś poradzie :)

Rzeczywiście, po dłuższej trasie (prawdopodobnie po wypaleniu FAPa) autko lepiej przyspiesza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.5 dCi 110 FAP - K9K 636

Przejechane około 20k km - nawet nie zauważam istnienia FAP.

 

W trasie - nawet nie wyczuwam momentu wypalania, faktycznie przydała by się jakaś kontrolka ;).

W mieście - raczej jeżdżę niedużo po mieście, ale na jesień miałem takie 3 tygodnie, gdy tylko stałem w krakowskich korkach, zrobiłem wtedy jakieś 400km tylko w mieście (średnia prędkość na poziomie 15km/h ehhh) - również bezproblemowo. Żadnej kontrolki, żadnego spadku mocy, żadnego wzrostu zużycia paliwa, etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kontrolką akurat jest problem, bo nie za bardzo jest ją do czego podpiąć, jest coś na ten temat na forum Laguny.

W przypadku mojego auta rekord zasięgu bez wypalania filtra to ok. 3000 km, jak wynika z forum Laguny, nie tylko mi się udało taki przebieg osiągnąć.

Do każdego tankowania leję olej Ravenol 2T :)

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IMHO trzeba by wziąć sterowanie z dodatkowego, piątego wtryskiwacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że impuls podawany na wtryskiwacz trwa poniżej 1 s :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i nie wystarczy on do załączenia "czegos tam"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do każdego tankowania leję olej Ravenol 2T

Pawel a w jakiej proporcji albo inaczej ile go wlewasz tankując do pełna czyli 50-55l?

Czy ten olej jest korzystniejszy od dolewki zwykłego Mixolu bo również o stosowaniu tego znanego produktu słyszałem.

A i jeszcze jedno: dolewać non stop czy tylko w okresach przejściowych - słyszałem, że renomowane sieci paliwowe zmieniają paliwo sezonowo dwa razy w roku w cyklu letnie-zimowe. Dolewki ponoć warto stosować w okresie gdy nie mamy pewności czy z letniego przestawili "pistolety" na zimowe. Ale naturalnie moge pisać głupoty bo nie wiem jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

paliwo letnie i zimowe jest na 100% właściwie zmieniane na bazach paliw, na których tankują się cysterny.

to jakie paliwo jest wlewane do baku to już inna kwestia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i nie wystarczy on do załączenia "czegos tam"?

Pobawić się można, ale znajomy elektryk stwierdził, że to zabawa na długie wieczory :)

Pawel a w jakiej proporcji albo inaczej ile go wlewasz tankując do pełna czyli 50-55l?

Wlewa się w proporcji ok. 1:200, ja na ok. 50 l leję 250 ml.

Czy ten olej jest korzystniejszy od dolewki zwykłego Mixolu bo również o stosowaniu tego znanego produktu słyszałem.

Zwykły Miksol spala się pozostawiając osady.

Oleje półsyntetyczne 2T klasy FC spalają się praktycznie bez pozostałości.

Tutaj też warto wybierać te oleje, które mają małą zawartość popiołu po spaleniu.

W chwili obecnej najniższą ilość popiołów po spaleniu ma chyba Ravenol Scooter 2T półsyntetyczny.

A i jeszcze jedno: dolewać non stop czy tylko w okresach przejściowych - słyszałem, że renomowane sieci paliwowe zmieniają paliwo sezonowo dwa razy w roku w cyklu letnie-zimowe.

Ja nalewam do każdego tankowania.

Dolewki ponoć warto stosować w okresie gdy nie mamy pewności czy z letniego przestawili "pistolety" na zimowe. Ale naturalnie moge pisać głupoty bo nie wiem jak jest.

Olej 2T nie ma nic wspólnego z odpornością paliwa na wytrącenie parafiny, to nie depresator.

Na zimę spokojnie można wymieszać depresator z olejem 2T i mieszankę wlać do baku.

W naszym klimacie są trzy typy paliwa: letnie, przejściowe i zimowe.

Na niektórych stacjach można spotkać też paliwo arktyczne.

Paliwo arktyczne IZ-40 w Polsce wytwarza głównie rafineria Lotos i można je kupić jako Lotos Dynamic lub Statoil milesPLUS diesel arktyczny.

Przed tankowaniem lepiej upewnić się u obsługi stacji, czy faktycznie oferują już paliwo zimowe lub arktyczne.

Paliwa premium sprzedają się tak sobie i nawet w połowie grudnia spotkałem się z tym, że zwykły ON był zimowy, a premium przejściowy.

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paweł - leję prawie dokładnie jak piszesz <ok>

mam strzykawę 300 ml i kompot leję zawsze na pełen bak :notacrook:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas stosuje butelkę po Kubusiu z naniesioną skalą, bo jest najbardziej poręczna :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z taką strzykawką, ale jest nieporęczna.

Wyczaiłem, że plastikowa butelka od Kubusia (chyba 300 ml) idealnie się nadaje na takie domieszki (zimą dolewam 50 ml KFC, bo rozprasza wodę w paliwie).

Po każdym tankowaniu uzupełniam butelkę w domu i wrzucam do samochodu, jak potrzebuje, to już mam olej na gotowo do zalania :)

Edytowano przez Pawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...