Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik po małej kolizji rozrządu trzęsie się jak galaretka na jałowych obrotach


Luke16

Rekomendowane odpowiedzi

Scenic 1.6 k4m 2000r. Auto było po mini kolizji zaworów z tłokami - rozwarstwilo się koło pasowe i guma wpadła w rozrząd przestawiając go i uszkadzając 4 zawory. Zostały zmienione zawory, ogólnie cała obróbka głowicy, nowy rozrząd, świece, uszczelnienia kolektorów i przepustnicy, kompletnie wszystko na cycus glancus. Auto jeździ odpala, ale na wolnych obrotach praktycznie chce silnik wyrwać z poduszek, dodatkowo obroty kształtują się na poziomie 500-750, niekiedy zgaśnie nawet na wyższych nic się nie dzieje. Rozrząd ustawiony na blokadach. Co się może być przyczyną takiego zachowania? Wcześniej obroty były na poziomie 1500 co dla tego silnika było za wysoko ale przy demontażu wszystkiego okazało się że kolektor był odkręcony i łapał lewe powietrze - czyżby celowo do celów sprzedażowych? Teraz jeździć autem się nie da bo silnik z budy chce wyskoczyć... Clip błędów żadnych nie pokazuje, sonda lambda sprawna (jest jedna tylko) . Niestety minął kolejny dzień walki. Rozebrany dzisiaj do wałków bo padło podejrzenie że zamieniony jest ssący z wydechowym, diagnoza błędna. Ustawiony rozrząd ze szwajcarską precyzją i dokładnością. Zmierzona kompresja 11-13 na każdym cylindrze, świece nowe, cewki podmienione ze sprawnego auta, prąd na każdej jest. CLIP pokazuje zero błędów, zero wypadania zapłonu... Ręce opadają bo ileś takich silników się rozebrało po strzale rozrządu gdzie było 16 pokrzywionych i zawsze wracało wszystko do stanu przed awarią, tutaj niestety nie... Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2019 o 22:12, Luke16 napisał:

Scenic 1.6 k4m 2000r.

Czyli jest to Scenic I /2000 r,

Jaki przebieg? Czy zweryfikowany?

Dnia 27.04.2019 o 22:12, Luke16 napisał:

obroty kształtują się na poziomie 500-750,

niekiedy zgaśnie nawet na wyższych, nic się nie dzieje.

Świece i cewki muszą być czyste i suche,

Odstęp elektrod świec - powinien być ok.0,7 mm,

Należy przeczyścić;

   - map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

   - przepustnicę oraz wymienić oringi,

   - lub ewentualnie wymienić tylko na oryginał silniczek krokowy,

Dnia 27.04.2019 o 22:12, Luke16 napisał:

Auto jeździ, odpala, ale na wolnych obrotach praktycznie chce silnik wyrwać z poduszek,

W pierwszym rzędzie należy;

  - b.dokładnie skontrolować koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym,

       - wymiana tylko na oryginał,

 - koła pasowe alternatora oraz kompresora klimatyzacji.

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Czyli jest to Scenic I /2000 r,

Scenic I lift

Przebieg bliżej nieznany bo kiedyś licznik był wymieniany ale nie wyższy niż 300

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Świece i cewki muszą być czyste i suche,

Wszystko było zamieniane, bez obrazy ale napisane jest to w pierwszym poście. Od cewek po silniczki krokowe i map sensor. 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

b.dokładnie skontrolować koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym,

No przez to przecież rozrząd się przestawił bo się rozleciało więc chcąc nie chcąc trzeba było wymienić na nowe.

Odpalany również był bez paska osprzętu i też było to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś problem w toyocie. Tez po kolizji tłoków z zaworami. 

Po złożeniu nie chodził na 1 gar. Po powtórnym rozłożeniu góry i dołu  i wyjęciu tłoka jeden pękł na pół. W cylindrze nie było widać nawet rysy na nim. Po zmianie tłoka wszystko grało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Luke16 napisał:

No przez to przecież rozrząd się przestawił bo się rozleciało więc chcąc nie chcąc trzeba było wymienić na nowe.

 

Bardzo dużo przypadków nawet tu na forum, że montowano koło pasowe bez amortyzatora.

 

10 godzin temu, Luke16 napisał:

Odpalany również był bez paska osprzętu i też było to samo

Należy sprawdzić korbowody, ulegają skrzywieniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!