Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyskakujący błąd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej megance z 2006r 1.9 dci 130km. , zapala się błąd " sprawdz wtrysk". oczywisćie auto traci moc, ale zauważyłem że gdy silnik jest w temperaturze roboczej to zdarza się to bardzo rzadko. Problem występuje tylko gdy jest zimny z tym że tu też jest to troche dziwne bo gdy ruszam i jade delikatnie to ten błąd wyskakuje i potrafi samoistnie zniknąć i auto jedzie normalnie, ale jak od razu jade ostro czyli kręce go na biegach ostro w obroty to błędu nie ma. Czy to oznaka zapchanego DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtrysk - informuje ogólnie, że jest coś nie tak w układzie zasilania;

     - silnik jest w trybie awaryjnym i będą problemy z zapalaniem,

     - ta informacja jest ogólna i może oznaczać wiele spraw,

     - najkorzystniej - to diagnoza clipem,

Jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, warto pojeździć wielokrotnie na wysokich obrotach,  

Wstępnie można sprawdzić ;

  - czy styki, wtyczki, piny, złącza - nie są zaśniedziałe; ( Kontakt 60 ),

  - czy nie zatankowałeś nie markowe, zabrudzone, zasyfione paliwo ??

  - warto wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

  - szczelność układu paliwowego,

  - brak pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy ; filtrem paliwa a pompą wtryskową ,

  - szczelność podkładek pod wtryski ,

  - szczelność montażu oraz czystość czujnika doładowania,

  - brak dziurki/nieszczelności w układzie dolotu,

  - brudny filtr powietrza,

Bardziej pracochłonne czynności to kontrola/stwierdzenie;

- zabrudzony, nieszczelny przepływomierz,

- zapchany egr,

- zapchane kierownice w turbinie,

- nieszczelne wężyki czujników ciśnienia fapa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem (błąd "sprawdź wtrysk"), ale włącza się on w innych momentach (i chyba jednak z innego powodu) niż u cder.

W mojej Megance (silnik 1,9 cDi F4Q803, skrzynia automatyczna)) błąd ten włącza się, gdy silnik bardziej się rozgrzeje, np. po dłuższym staniu w korku. Zauważyłem, że wentylator chłodnicy włącza się prawidłowo (chyba), bo na wskaźniku temperatury wskazówka stoi cały czas praktycznie w miejscu (tzn. na trzeciej kresce od lewej). No, może wykonuje minimalne drgnięcie, gdy włączy się wentylator, ale prawie nie zauważalnie. Jeżeli samochód trochę postoi/ostygnie (około 5-10 min.), po ponownym uruchomieniu silnika kontrolna "serwis" i komunikat "sprawdź wtrysk" nie zapala się (do chwili ponownego dłuższego "postoju" w korku). Zaznaczam, że silnik nie traci mocy i nie przechodzi w tryb serwisowy.

Po podpięciu pod Clipa wyświetla błąd zaworu EGR.

Nadmienię, że zawór EGR był wymieniany na nowy przez poprzedniego właściciela dokładnie 6500 km temu. W warsztacie, w którym to wykonano, pewnie dosłownie interpretowali treść komunikatu, bez zagłębiania się w jego powód.

Według mnie jest to ewidentnie związane z temperaturą silnika, ale gdzie szukać powodu i od czego zacząć?

Da się z tym jeździć normalnie tylko jest to cholernie wkurzające.

PS.

Wczoraj praktycznie cały dzień jeździłem z włączoną klimatyzacją i mimo stania parokrotnie w korkach błąd się nie pojawił.

W okresie zimowym (luty/marzec) też błąd nie wyskakiwał.

Edytowane przez Grzesko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam wrażenie że u mnie ma to związek z turbiną, czy tam czasami turbina nie ma zmiennej geometrii ? bo wtedy może być problem zapieczonych łopatek kierownicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ jest to wyskakujący błąd oraz diagnostyka wykazała ( jaki numer błędu );

1 godzinę temu, cder napisał:

Jest błąd " obwód czujnika ciśnienia doładowania"

 to przed wymianą czujnika ( tylko na oryginał ) należy;

  -  przeczyścić styki gniazda i wtyczki oraz samego czujnika doładowania,

  - zapewnić szczelność jego montażu,  

  - sprawdź porządnie wiązkę od niego do komputera silnika, żeby wykluczyć przerwę w wiązce,

  - sprawdź styki ecu,

Warto wymienić;

 - filtr powietrza,

 - filtr paliwa na markowy,

 - zapewnić brak pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 - oraz jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy wielokrotnie dać po garach na wysokich obrotach ( przytkany katalizator ).

Dnia 10.05.2019 o 22:09, Grzesko napisał:

Po podpięciu pod Clipa wyświetla błąd zaworu EGR. 

Nadmienię, że zawór EGR był wymieniany na nowy przez poprzedniego właściciela dokładnie 6500 km temu.

 Prawdopodobnie miałeś dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

  - wielokrotnie dać po garach na wysokich obrotach ( przytkany katalizator ),

- przeczyścić egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 24.05.2019 o 16:49, Andrzej-2010 napisał:

Prawdopodobnie miałeś dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

  - wielokrotnie dać po garach na wysokich obrotach ( przytkany katalizator ),

- przeczyścić egr.

Zaworu nie czyściłem, ale w czerwcu i lipcu miałem kilka "kursów" po 400 km i to z trochę większymi prędkościami (110 - 150 km/h). Do tego za radą kolegi, który kiedyś jeździł Meganem z takim silnikiem zacząłem lać paliwo "premium" (np.: Miles Plus Diesel, Ultimate ON, V-Power Diesel czy Verva ON). Fakt niezaprzeczalny, że takie paliwo jest droższe, ale dość szybko przestał mi wyskakiwać ww błąd, a i spalanie zmniejszyło się. Więc może jednak coś w tym jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!