Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

macieq

Pióra wycieraczek

Recommended Posts

Witam

 

mam pewien problem z wycieraczkami w moim meganie-wycierają kiepsko i w dodatku zamontowane są bardzo wysoko na szybie,co powoduje zwiększone opory powietrza.Pióra już wymieniłem na płaskie Boscha Aerotwin (kod A 604 S).Wpisujcie prosze,Wasze doświadczenia z wycierczkami w Megane 2.Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2006-10-04, 16:02 ]

aha-samochód nie jest mój,tylko mojego taty-to oczywiste:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie pior Boscha, to nie mam najlepszego zdania, to ze Bosch nie oznacza, ze sa dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do wycieraczek, cala rodzina uzywamy (po roznych przejsciach) wycieraczek Valeo, maja w sumie trzy modele. wszytskie sie oplaca a sa tansze od Bosch'a. nawet te super extra wypasione, plaskie Silencio X-TRM. do LII ojciec kupil komplet za <170PLN razem z przesylka na allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiadomość z ostatniej chwili:wycieraczki po umyciu samochodu już działają lepiej,a nawet bardzo dobrze!

 

Pewnie umyłeś samochód szamponem z woskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cięcie

 

cięcie.

 

Mogłoby się tak wydawać' date='ale nie.Zawsze myje Karcherem i bardzo ostrym płynem(bez wosku).Nie wiem-może wysokie ciśnienie tak na nie zadziałało...

 

Zapoznaj się z regulaminem lepper_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam boscha (model twin- coś tam) i w praktyce działają tak, że "pożal się bosche". Już kiedyś postanowiłem, że następnymi będą Valeo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki Boscha "lubią",gdy się je przeciera szmatką bądź ręcznkiem papierowym od czasu do czasu-wynika to z moich osobistych doświadczeń z AeroTWIN-ami w Meganie2 i TWIN-ami w Scenicu...Warto spróbować...Aha-czyszczenie szyby też pomaga,ale uważajcie na wosk!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yyyy :]

 

no chyba kazde wycieraczki lubia jak sa czyste... tzn jak nie ma na gumkach tony blota! ja swoje przecieram przynajmniej raz na tydzien mokra szmatka az przestanie sie brudzic. w karakowie wycieraczki zbieraja strasznie duzo pylu, kurzu i smogu, nawet jak nie pada! :]

 

a co do wosku... moim zdaniem wodk na szybe to pomylka. tak jak szampony z woskiem. jedyny sluszny to twardy wosk do polerowania recznego. wprawdzie to pare godzin z zycia ale efekt i trwalosc nie ma sobie rownych :] ja w przyszly piatek mam rezerwacje czasu na woskowanie :] i samochodzik bedzie taki cacy :mrgreen:

 

btw... przymierzam sie do kupna Valeo X-TRM :) sadze ze bede zadowolony, moj ojciec w LII jest :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co te Valeo to jakies high end?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co te Valeo to jakies high end?

 

Coś w tym stylu. A na pewno nowość. To są wycieraczki, które nie mają tego całego metalowgo szkieletu. Sama guma z uchwytem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już drugi raz VALEO XTRM - różne już kupowałem ale te nie mają sobie równych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Krzychu

 

Valeo X-TRM to te plaskie, bez setek wieszakow.

jesli mozna polecic to ja kupowalem na allegro u "Grzegorz_xxx"

do MII pasuja UM700 i UM601

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,jak Wy,ale ja się zraziłem do Valeo.Miałem co prawda tylko te zwykłe,seryjne,ale jakoś zbyt szybko przestały być skuteczne,ponieważ gumka od pióra stała się porowata.Może to kwestia zbyt ostrej zimy?A wycieraczki Boscha polubiłem,bo dziadek ma takie w golfie 4 już od 2 lat i nadal nieźle mu zbierają,więc...Ja osobiście polecam płaskie Boscha AeroTWIN,tylko że są ciutke drogie,jak do Megana...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałem-przecieram,ale nie raz na tydzień tylko raz na miesiąc,jak robisz to częściej to się niszczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak to sie niszcza? :-?

 

Się niszczą i koniec :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak to sie niszcza?

 

Pozwólcie,że Wam wytłumacze...a więc,podczas przecierania,występuje dość duże tarcie,prawda?A pióra wycieraczek,przynajmniej te boschowskie, mają specjalną powłokę obniżającą tarcie o szybę,i ta powłoka stopniowo się "wyciera",jeśli się za często trze pióra... :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiemy :!:

Wycieraczki pokryte są warstwą grafitu. Jak się zetrze, to piszczą i skacza po szybie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...więc wydaje mi się,że nie warto tak często "pieścić" tych gumek ręcznie...nie lepiej puścić spryskiwacz i poczekać,aż same się oczyszczą na szybie?U mnie to zawsze pomaga-2/3 cykle i już są czyste!Tylko że ja mieszkam w Łodzi,i nie wiem jakie jest zanieczyszcenie powietrza w innych miastach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmmm... ja tak rok jezdze i ani nie skacza ani nie piszcza... za to ladnie zbieraja wode cala powierzchnia. zeby nie bylo ze tre na chama po gumkach... delikatnie mokra, bawelniana scierka przecieram z syfu, zeby piaskiem szyby nie rysowac i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Takiego jak w ołówku?

 

Pewnie tak. Jak spojrzysz na gumę pod światło to widać na niej połyskującą szarawą watstewkę. Nie wiem jednak czy jest to tylko warstwa zewnetrzna czy może guma jest od razu jakoś mieszana z pyłem grafitowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie mam problem z wycieraczkami-ale nie w megance,tylko w starej wersji Scenica.A mianowicie,po zamontowaniu nowych piór Boscha,i po około 2 tygodniach zaczęły dziwnie działać-pracują bardzo głośno i,co najdziwniejsze,w cyklu powrotnym pióra są wygięte jak w trybie początkowym...! Aha,zauważyłem,że ramiona są pod jakimś dziwnym kątem wygięte...wcześniej nie było żadnych problemów z wycieraczkami...Pomóżcie,proszę...

 

[ Dodano: 2006-10-24, 23:23 ]

dobrze,widze ze kwestia piór została juz omówiona...no chyba że ktoś ma jeszcze coś do dodania...Interesują mnie jescze tylko już same ramiona wycieraczek i ich mocowanie...w naszym Meganie ciągle wydaje mi się,że zamontowane są bardzo wysoko,w porówaniu do innych samochodów.Ale to może zależy od bardzo dużej i płaskiej przedniej szyby,jaką posiada Megane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w ustawione pozycji spoczynkowej z piórami poniżej krawędzi rozgraniczającej czystą szybę i warstwę przeciwodbiciową . Jak Ci się nie podoba ustawienie fabryczne zdejm kołpaki z mocowania ramion wycieraczek, odkręć śruby mocujące i ściagnij ramiona następnie załóż w pozycji która będzie Ci odpowiadać. Może być potrzebny ściągacz. Ramiona zachowują położenie dzięki zastosowaniu śruby ze stożkiem radełkowanym. Wystarczy przełożyć ramiona o jeden skok i OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×