Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pióra wycieraczek


macieq

Rekomendowane odpowiedzi

Obawiam się że Ci się sama nie ułoży. Sprawdź czy nie dociska tylko na końcu jak jest na dole (w spoczynku) czy też w górnych położeniach jest równo dociśnięta. U mnie było tak że nie była dociśnięta ani w dolnym położeniu, ani w górnych posrednich (sprawdź czy zewnętrzna krawędź oczyszczanego obszaru jest równa i wyraźna czy zostawia coś w stylu falbanki), dopiero dogięcie końcówki pióra dało efekt ale za to w odległości ok. 10-13 cm. od końca przy ustawieniu w stronę górnego prawego narożnika szyby czasem za słabo dociska i zostawia brudny kawałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za porady.

swoją drogą to trochę wkurzające, że oryginały trzeba samemu dopasowywać) rozumiem że jakieś inne ale oryginały?... ehhh))))

Pozdrawiam

 

ps. przy okazji, ponieważ niedawno zajmowałem się czyszczeniem podszybia i zdejmowałem ramiona wycieraczek, założyłem je troche niżej ( na maksymalnej prędkości nie obijają plastików podszybia) i daje to taki efekt, że czujnik deszczu ( tak mi się wydaje, że to coś to na desce rozdzielczej jakiś element światłoczuły po prostu w takiej plastikowej "kopce") działa w końcu jak należy. wcześniej wkurzałem się bo działało tak, że już wytarta szyba a one zasuwały nie wiadomo po co... zatem regulacja pomogła

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik deszczu masz założony "za lusterkiem".

Przez szybę możesz go zobaczyć.

to chyba zbieg okoliczności, że wycieraczki zaczęły inaczej pracować, chyba że przeregulowałeś czułość czujnika pokrętłem na manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ten czujnik na desce współpracuje z klimatyzacją.

Za wycieraczki, ich automatyczną pracę, a także za automatyczne zapalanie świateł odpowiada zespolony czujnik, ten w osłonie podstawy wewnętrznego lusterka wstecznego, przyklejony do szyby i wypełniony żelem.

Ten żel i kilka diodek IR (podczerwień) jest od czujnika opadów, a widoczna nawet z zewnątrz przezroczysta "łezka", będąca soczewką z kilkoma załamaniami powierzchni, naświetla elementy światłoczułe, które przesyłają odczyty do UCH i odpowiadają za zapalenie świateł gdy zapada zmrok.

U siebie mam tą soczewkę od środka zaklejoną czarną taśmą i dlatego światła zapalają się zawsze, nawet jak przełącznik ustawiony jest na 0.

(oczywiście przy wcześniejszej aktywacji automatu i po zapaleniu silnika)

Nie wpływa to na automatyczną pracę wycieraczek.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z ciekawostek po mrozach. trzeba wycieraczki jednak delikatnie przecierać (wytarłem delikatnie papierem). inaczej zaczynają hałasować niemiłosiernie. w sumie to trochę zdziwiony jestem takim faktem, a jest to efekt ostatniego wejścia do auta w trase i zdziwienia się że wycieraczki oryginalne nie zbierały jak należy mimo ze auto już było nagrzane i szyba zapewne też. inna sprawa że w końcu ideałów na mroźne dni nie ma a o piórka trzeba po prostu dbać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu na tył założyłem alca. Kupiłem na zwykłej stacji paliw, ale są wszędzie.Moim zdaniem bardzo dobre. Nie wiem jak by działały na przodzie. Jak zamarza płyn, szyba to nawet złota nie daje rady.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam z całą odpowiedzialnością wycieraczki na stronie www.blixline.pl , ściągają o niebo lepiej niż poprzednie Valeo. Miałem też Alce, ale jakoś super zadowolony nie byłem a powyżej 120 skrzypiały strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wycieraczki polecacie do Megane II (2004 r.). Szukałem po internecie i słyszałem, że różne wycieraczki różnie działają zależnie od krzywizny szyby. Mieszane opinie słyszałem o wycieraczkach Boscha i Valeo, głównie pozytywnych. Co powiecie o ich działaniu w Megance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co do megane II. Ja szczerze jak pisałem jestem zadowolony z oryginalnych choć kosztowały ~110zł

Jedyne to co ktoś polecał ( a już doświadczyłem ) to raz na jakiś czas przeczyścić pióra - ja zwykłym papierem to robię

Wtedy nie hałasują przy starcie.

Swoją drogą jaką markę piór wstawia ASO - po prostu Renault?) zzieleniałem:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki z ASO wyrzuciłem po pięciu miesiącach. Nie dało się wytrzymać w samochodzie, tak głośno pracowały. Jakość czyszczenia szyby też pozostawiała dużo do życzenia :-D. Szarpnąłem się, i zakupiłem NOWE, super odlotowe, firmy BOSCH, dedykowane do tego modelu, i .....Kicha :) Pracują tak samo jak te z serwisu. Prawie dwie setki wyrzucone w błoto :)

Niestety, z powodu braku tanich zamienników, byłem zmuszony na kupno firmówek i ....nigdy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!