Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie i gaśnie przy niskim stanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj na drodze przytrafiła mi się taka sytuacja jak w temacie. Ruszając ze skrzyżowania, auto zaczęło szarpać i zgasło. Z trudem odpaliło i szarpało, wyskoczył komunikat o konieczności sprawdzenia układu zasilania paliwem. 

W zbiorniku paliwa było ok 15l, bo wskaźnik był w okolicy pierwszej białej kreski za rezerwą. Zjechałem na przystanek i poleciałem na BP po paliwo, sądząc że może jest za niski stan i zassało jakiś paproch. Miałem 200m więc nie problem. Po zatankowaniu do pełna jak ręką odjął.

 

Szukając przyczyny, skojarzyłem że od kilku dni na parkingu widziałem małą plamkę w okolicy zbiornika (zawsze parkuję tyłem). Czy dobrze rozumuję, że zbiornik może mieć jakąś nieszczelność na "niskiej wysokości" w okolicy właśnie tych 15l i pompa oprócz paliwa zasysa powietrze, co powoduje szarpanie i gaśnięcie? Skoro przy pełnym zbiorniku czy nawet połowie to się nie zdarzyło, bo poziom paliwa jest powyżej tej nieszczelności, to może być to?

 

Jeśli to zbiornik, to jest to naprawialne czy od razu szukać drugiego zbiornika? Jeśli to nie zbiornik, to co?

 

Auto jak w podpisie, 1.5dCi, MIII phII kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koveras napisał:

w okolicy właśnie tych 15l i pompa oprócz paliwa zasysa powietrze, co powoduje szarpanie i gaśnięcie

Nie ma takiej możliwości. Pompa zawsze zasysa paliwo z dna zbiornika. W zbiorniku masz pompę elektryczną czy tylko smok? To był jednorazowy przypadek czy zawsze tak masz. 

Jeżeli jednorazowy to być może w zbiorniku wytworzyło się podciśnienie i otwarcie wlewu celem nalania paliwa rozwiązało problem. Na razie bym nic nie robił, warto sprawdzić na kanale czy faktycznie masz nieszczelność w zbiorniku chociaż jest to naprawdę mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to jednorazowy przypadek, choć do takiego poziomu paliwa już dochodziłem.

Sprawdzić jednak zbiornik trzeba, bo co prawda dużej plamy nie ma, ale po 8h stania 5x5cm jest.

Byłem na stacji, obejrzałem z diagnostą spód.

Od dołu wygląda to tak, jakby ON spływał po przewodzie powrotnym. Nie wiem czy jest możliwe przetarcie tego przewodu w miejscu mocowania do zbiornika (zaznaczone na czerwono).

Druga z możliwości, to uszczelka pod nakrętką. Nie wiem czy mi się wydaje, czy nakrętka jest krzywo nakręcona? Tzn z lewej strony szpara pomiędzy nakrętką a pompą jest mniejsza niż z prawej strony. Niby na zdjęciu wyżej jet tak samo, ale może to nic nie znaczy.

Uszczelka jest w komplecie z nakrętką i taki zestaw OEM w InterCars to 140zł.

Jak wygląda klucz do tego?

Co myślicie?

IMG_20190528_160523.jpg   IMG_20190528_161720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamówiłem nakrętkę z uszczelką i klucz do zdejmowania. Ze ściskiem mogę spróbować, ale za 40zł jest klucz który sobie z tym radzi, więc zobaczymy.

 

EDIT:

Uszczelka z nakrętką wymienione, ale nie obyło się bez problemów.

Użyłem klucza jak na zdjęciu, mało poręczny, ale zadanie spełnił.

Najpierw problem miałem z uszczelką, której nie mogłem założyć. Dopiero po kilkunastu próbach spróbowałem inaczej i najpierw włożyłem pompę, a dopiero później naciągnąłem uszczelkę. Niestety przy wyjmowaniu pompy strzelił plastik trzymający pływak na miejscu i teraz wskazuje mi pełen bak (mimo że jest jakieś -20l od pełnego). Muszę teraz kupić drugi i zmienić, czyli rozbabrać to jeszcze raz.

Największym problemem okazała się nakrętka, która tak łatwo i przyjemnie nie dała się nakręcić. Dawno tyle $%^ nie nasłałem co dziś.

 

Stara uszczelka była w jednym miejscu pognieciona, mam nadzieję że to było problemem przeciekania i lewego powietrza w układzie.

 

klucz.png

 

Problem dalej nie rozwiązany. 

Pojechałem zatankować i kałuża pod samochodem.

Z wczasów dupa, a żaden warsztat nie chciał się podjąć naprawy.

Rozebrałem więc ponownie i próbuję składać. 

Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia, że otwór w zbiorniku w który wchodzi pompa jest jajowaty? Nakrętka nie dociska idealnie pompy do uszczelki i przepuszcza bokiem.

Próbuję włożyć pompę nawet bez uszczelki i nie wchodzi, zawsze jedna ze stron jest w górze i to ona przecieka.

Ktoś może pomóc w tym temacie?

Edytowane przez Koveras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!