Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie i gaśnie przy niskim stanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj na drodze przytrafiła mi się taka sytuacja jak w temacie. Ruszając ze skrzyżowania, auto zaczęło szarpać i zgasło. Z trudem odpaliło i szarpało, wyskoczył komunikat o konieczności sprawdzenia układu zasilania paliwem. 

W zbiorniku paliwa było ok 15l, bo wskaźnik był w okolicy pierwszej białej kreski za rezerwą. Zjechałem na przystanek i poleciałem na BP po paliwo, sądząc że może jest za niski stan i zassało jakiś paproch. Miałem 200m więc nie problem. Po zatankowaniu do pełna jak ręką odjął.

 

Szukając przyczyny, skojarzyłem że od kilku dni na parkingu widziałem małą plamkę w okolicy zbiornika (zawsze parkuję tyłem). Czy dobrze rozumuję, że zbiornik może mieć jakąś nieszczelność na "niskiej wysokości" w okolicy właśnie tych 15l i pompa oprócz paliwa zasysa powietrze, co powoduje szarpanie i gaśnięcie? Skoro przy pełnym zbiorniku czy nawet połowie to się nie zdarzyło, bo poziom paliwa jest powyżej tej nieszczelności, to może być to?

 

Jeśli to zbiornik, to jest to naprawialne czy od razu szukać drugiego zbiornika? Jeśli to nie zbiornik, to co?

 

Auto jak w podpisie, 1.5dCi, MIII phII kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Koveras napisał:

w okolicy właśnie tych 15l i pompa oprócz paliwa zasysa powietrze, co powoduje szarpanie i gaśnięcie

Nie ma takiej możliwości. Pompa zawsze zasysa paliwo z dna zbiornika. W zbiorniku masz pompę elektryczną czy tylko smok? To był jednorazowy przypadek czy zawsze tak masz. 

Jeżeli jednorazowy to być może w zbiorniku wytworzyło się podciśnienie i otwarcie wlewu celem nalania paliwa rozwiązało problem. Na razie bym nic nie robił, warto sprawdzić na kanale czy faktycznie masz nieszczelność w zbiorniku chociaż jest to naprawdę mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to jednorazowy przypadek, choć do takiego poziomu paliwa już dochodziłem.

Sprawdzić jednak zbiornik trzeba, bo co prawda dużej plamy nie ma, ale po 8h stania 5x5cm jest.

Byłem na stacji, obejrzałem z diagnostą spód.

Od dołu wygląda to tak, jakby ON spływał po przewodzie powrotnym. Nie wiem czy jest możliwe przetarcie tego przewodu w miejscu mocowania do zbiornika (zaznaczone na czerwono).

Druga z możliwości, to uszczelka pod nakrętką. Nie wiem czy mi się wydaje, czy nakrętka jest krzywo nakręcona? Tzn z lewej strony szpara pomiędzy nakrętką a pompą jest mniejsza niż z prawej strony. Niby na zdjęciu wyżej jet tak samo, ale może to nic nie znaczy.

Uszczelka jest w komplecie z nakrętką i taki zestaw OEM w InterCars to 140zł.

Jak wygląda klucz do tego?

Co myślicie?

IMG_20190528_160523.jpg   IMG_20190528_161720.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamówiłem nakrętkę z uszczelką i klucz do zdejmowania. Ze ściskiem mogę spróbować, ale za 40zł jest klucz który sobie z tym radzi, więc zobaczymy.

 

EDIT:

Uszczelka z nakrętką wymienione, ale nie obyło się bez problemów.

Użyłem klucza jak na zdjęciu, mało poręczny, ale zadanie spełnił.

Najpierw problem miałem z uszczelką, której nie mogłem założyć. Dopiero po kilkunastu próbach spróbowałem inaczej i najpierw włożyłem pompę, a dopiero później naciągnąłem uszczelkę. Niestety przy wyjmowaniu pompy strzelił plastik trzymający pływak na miejscu i teraz wskazuje mi pełen bak (mimo że jest jakieś -20l od pełnego). Muszę teraz kupić drugi i zmienić, czyli rozbabrać to jeszcze raz.

Największym problemem okazała się nakrętka, która tak łatwo i przyjemnie nie dała się nakręcić. Dawno tyle $%^ nie nasłałem co dziś.

 

Stara uszczelka była w jednym miejscu pognieciona, mam nadzieję że to było problemem przeciekania i lewego powietrza w układzie.

 

klucz.png

 

Problem dalej nie rozwiązany. 

Pojechałem zatankować i kałuża pod samochodem.

Z wczasów dupa, a żaden warsztat nie chciał się podjąć naprawy.

Rozebrałem więc ponownie i próbuję składać. 

Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia, że otwór w zbiorniku w który wchodzi pompa jest jajowaty? Nakrętka nie dociska idealnie pompy do uszczelki i przepuszcza bokiem.

Próbuję włożyć pompę nawet bez uszczelki i nie wchodzi, zawsze jedna ze stron jest w górze i to ona przecieka.

Ktoś może pomóc w tym temacie?

Edytowane przez Koveras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!