Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dCi wiatrak chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

W mojej megance nie odpala wiatrak - ostatnio musiałem zjechać na przymusowy postój. 

Jak już gdzieś jadę to ogrzewanie na ful i szyby w dół co wiadomo przy 33 stopniach jest conajmniej niekomfortowe. 

1- wiatrak spięty na krótko działa 

2 -bezpieczniki pod maską i w kabinie - wszystkie przewodzą 

3- klima działa , chłodzi ale wiatraka nie załącza

4- przekaźniki pod maską 3 szt małe i dwa duże zamieniane miejscami z innymi  (duże to i zwierane na krótko były).

5 grzałka oporowa 1 biegu wiatraka była  zwierana.

 

Mam prośbę - jak ktoś może ma schemat elektryczny, w książce do   WKŁ do meganki, nie ma nic o 1,9 dCi .

Jeśli nie schemat to może ktoś mi powie który dokładnie bezpiecznik jest od wiatraka chłodnicy. 

Który dokładnie przekaźnik jest od wiatraka chłodnicy.  

z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura chłodnicy:

Po jeździe na pełnym ogrzewaniu tak że wskaźnik wskazywał normalną temperaturę, chłodnica od strony silnika  pracy dołem gorąca, ( moim zdaniem max 50 stopni bo dało sie utrzymac palec).

Góra chłodnicy chłodna.

Czyli faktycznie  pewnie termostat.

Nie pomyślałem  o tym ze to termostat,  bo u kumpla w scenicu po minucie od odpalenia silnika klima włącza wentyl od razu z miejsca. 

 

Chłodnica od przodu cała zimna. 

 

Trop bardzo dobry jednak czy ma ktoś schemat do takiej 1,9 dci 2002 KA05 75KW 102HP ? Na dodatek kombi jesli to ma znaczenie 

 

 

Edytowane przez rdt
Błędy interpunkcyjne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok góra i dół chlodnicy jak trzeba gorące wiec termostat ok , a wentyl dalej ani drgnie -zagrzałem  do momentu aż sie kontrolka stop zaświeciła, zdejmowałem też wtyczke z czujnika bo wyczytałem że powinno zakręcić wtedy, ale nie zakreciło. Ponawiam pytanie ma ktos do tego schemat ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rdt napisał:

zdejmowałem też wtyczke z czujnika,  bo wyczytałem że powinno zakręcić wtedy, ale nie zakreciło.

1/ Czujnik płynu chłodniczego włącza wentylator przez przekaźnik;

     -  znajdujący się w skrzynce bezpieczników,

    -   na lewym nadkolu w komorze silnika,

2/ Trzeba sprawdzić przekaźniki oraz przewody :

     -  czujnik  cieczy -  cewka  przekaźnika ,

    -  oraz  styki   przekaźnika – przewody  -  wentylator,

3/ Czy  masy  są  właściwie  podłączone,

     - przewody czy  są całe, nie ma zwarć do masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który z przekaźnikow to ten od wentylatora ? Czy komputer w ogole ma cokolwiek do sterowania wiatrakiem ? 

Czujnik ma 4 piny, nie moge trafic na rozpiskę,  ale jest taki troche dziwny - czy jak go sie wyjmie to rozszczelnie uklad czy pracuje w obudowie i nic sie nie poleje ? 

 

tmp-cam-2101691130.thumb.jpg.31880a3a29c7837dfe1d459c9a33aa8b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rdt napisał:

Który z przekaźnikow to ten od wentylatora ?

To te dwa duże przekaźniki;

 - różowy kolor     -   przekaźnik zespołu wentylatora małej prędkości,

 - jasny  kolor       -    przekaźnik zespołu wentylatora dużej prędkości,

3 godziny temu, rdt napisał:

Czy komputer w ogole ma cokolwiek do sterowania wiatrakiem ? 

Przekaźniki są sterowane sterownikiem/komputerem silnika ;

  - na podstawie wskazań czujnika temperatury cieczy,

4 godziny temu, rdt napisał:

czy jak go sie wyjmie to rozszczelnie uklad czy pracuje w obudowie i nic sie nie poleje ? 

276626704_Czujniktemperaturycieczy.png.d2fdca8c1edc49a9faba9c1a702e490a.png

 Nic się nie dzieje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie 

Sterowanie jest,  plus pojawia sie po włączeniu klimy i przy wypięciu   czujnika,  ale okazuje sie ze na czarnym kablu od wtyczki brak masy. Gdzie biegnie ten czarny kabelek, gdzie jest " umasiony" ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!