Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrola wtrysku, brak mocy, błedy 0010,0120,0220,0638


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  kupiłem megane II ph I 1,6 benzyna 16v 112km  2003rokcjakieś 2 tygodnie temu, od handlarza, sprowadzona z Niemiec. wszystko było w porządku do dnia dzisiejszego, podczas jazdy samochodem w mieście, wyskoczyły komunikaty ESP/ASR DEFEKT i einspritzung überprüfen, zaświeciły się kontrolki kontroli trakcji, check engine, i SERVICE. auto straciło na mocy, ledwo się toczy, obroty odcina przy około 2200. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu  przez chwile jest ok, z odpaleniem nie ma najmniejszych problemów, samochód nie gaśnie ale po przejechaniu kilku kilometrów, problem powraca i tak w kółko. byłem i pierwszego elektromechanika. zczytał mi błędy ale nie mógł ich wykasować błędy które się pokazały to :

0010-czujnik położenia wałka rozrządu-problem z natężeniem sygnału - nieciągły

0120-różnica ścieżek 1 i 2 potencjometru położenia przepustnicy - nieciągły

0220-potencjometr przepustnicy, ścieżka 2-przerwa w obwodzie lub zwarcie do plusa zasilania - nieciągły 

0638-sterowanie przepustnicą elektromechaniczną - nieciągły 

mechanik nie potrafił skasować tych błędów.

po powrocie do domu odpinałem wszystkie kostki w okolicy pokrywy zaworów, wtrysków, cewek i przepustnicy, odkręciłem przepustnice, przepustnica wyglądała na czystą, nie było brudu, ani nagaru, ani oleju.

Czytałem różne tematy na różnych forach, często problem jest podobny ale ciężko znaleźć konkretne odpowiedzi. Stąd moje pytanie, od czego zacząć, nie chce się pchać w koszty i wymieniać wszystkiego na hura a potem i tak nie będzie wiadomo co było przyczyną, stad koledzy proszę o rady, w jakiej kolejności szukać przyczyny tych problemów.

 

 

Edytowane przez Gromar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne brudne połączenie gniazda przepustnicy z wtykiem że sterownika. Tam jest temperatura i znaczny prąd zasilający silnik uchylający przepustnicę. Ograniczenie obrotów wskazuje na niedomagania w tym obwodzie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gromar napisał:

Odpinałem, wyglądała na czystą, fukałem kontaktem, i wtyk i gniazdo, nie pomogło

Tlenków nie widać. Może być uszkodzenie połączenia pinu z przewodem, lub pinu we wnętrzu przepustnicy. Pozostaje robić pomiary od strony wtyczki do sterownika. Uszkodzenie będzie się uwydatniać pod wpływem ciepła.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w pliku downloads

Bardzo dokładnie należy mierzyć opór ruszając wiązką od strony przepustnicy.

Całość najbezpieczniej robić beznapięciowo po nagrzaniu silnika. Bardzo w tym pomaga cyfrowy, bezdotykowy miernik temperatury. Mocniej nagrzany pin jest podejrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak narazie pomogła wymiana świec i skasowanie błędu i lepszego diagnosty, problem zniknął,

Mam natomiast druga kwestie, wydaje mi się nieco słaby na niskich obrotach tzn w przedziale 1500-2200 kiepsko ciągnie, przy około 2200 obrotów jak przyspiesza czuje taka dziurę w mocy tak jak by samochód przyspieszal, lapal nagle na około sekundę brak mocy i później jedzie dalej, jak puszczę nogę z gazu słyszę czasem takie metaliczne terkotanie,  macie koledzy jakieś podpowiedzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy zdjęciu gazu następuje szarpanie kołem to bardzo prawdopodobne, że winnym jest elektrozawór.

To co prędzej napisałeś o obrotach od 1500 świadczy również o zaworze, bo jego sterowanie zaczyna się od 1400 obr. Praca tego zespołu jest mierzalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!