Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrola wtrysku, brak mocy, błedy 0010,0120,0220,0638


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,  kupiłem megane II ph I 1,6 benzyna 16v 112km  2003rokcjakieś 2 tygodnie temu, od handlarza, sprowadzona z Niemiec. wszystko było w porządku do dnia dzisiejszego, podczas jazdy samochodem w mieście, wyskoczyły komunikaty ESP/ASR DEFEKT i einspritzung überprüfen, zaświeciły się kontrolki kontroli trakcji, check engine, i SERVICE. auto straciło na mocy, ledwo się toczy, obroty odcina przy około 2200. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu  przez chwile jest ok, z odpaleniem nie ma najmniejszych problemów, samochód nie gaśnie ale po przejechaniu kilku kilometrów, problem powraca i tak w kółko. byłem i pierwszego elektromechanika. zczytał mi błędy ale nie mógł ich wykasować błędy które się pokazały to :

0010-czujnik położenia wałka rozrządu-problem z natężeniem sygnału - nieciągły

0120-różnica ścieżek 1 i 2 potencjometru położenia przepustnicy - nieciągły

0220-potencjometr przepustnicy, ścieżka 2-przerwa w obwodzie lub zwarcie do plusa zasilania - nieciągły 

0638-sterowanie przepustnicą elektromechaniczną - nieciągły 

mechanik nie potrafił skasować tych błędów.

po powrocie do domu odpinałem wszystkie kostki w okolicy pokrywy zaworów, wtrysków, cewek i przepustnicy, odkręciłem przepustnice, przepustnica wyglądała na czystą, nie było brudu, ani nagaru, ani oleju.

Czytałem różne tematy na różnych forach, często problem jest podobny ale ciężko znaleźć konkretne odpowiedzi. Stąd moje pytanie, od czego zacząć, nie chce się pchać w koszty i wymieniać wszystkiego na hura a potem i tak nie będzie wiadomo co było przyczyną, stad koledzy proszę o rady, w jakiej kolejności szukać przyczyny tych problemów.

 

 

Edytowane przez Gromar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne brudne połączenie gniazda przepustnicy z wtykiem że sterownika. Tam jest temperatura i znaczny prąd zasilający silnik uchylający przepustnicę. Ograniczenie obrotów wskazuje na niedomagania w tym obwodzie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gromar napisał:

Odpinałem, wyglądała na czystą, fukałem kontaktem, i wtyk i gniazdo, nie pomogło

Tlenków nie widać. Może być uszkodzenie połączenia pinu z przewodem, lub pinu we wnętrzu przepustnicy. Pozostaje robić pomiary od strony wtyczki do sterownika. Uszkodzenie będzie się uwydatniać pod wpływem ciepła.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w pliku downloads

Bardzo dokładnie należy mierzyć opór ruszając wiązką od strony przepustnicy.

Całość najbezpieczniej robić beznapięciowo po nagrzaniu silnika. Bardzo w tym pomaga cyfrowy, bezdotykowy miernik temperatury. Mocniej nagrzany pin jest podejrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak narazie pomogła wymiana świec i skasowanie błędu i lepszego diagnosty, problem zniknął,

Mam natomiast druga kwestie, wydaje mi się nieco słaby na niskich obrotach tzn w przedziale 1500-2200 kiepsko ciągnie, przy około 2200 obrotów jak przyspiesza czuje taka dziurę w mocy tak jak by samochód przyspieszal, lapal nagle na około sekundę brak mocy i później jedzie dalej, jak puszczę nogę z gazu słyszę czasem takie metaliczne terkotanie,  macie koledzy jakieś podpowiedzi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy zdjęciu gazu następuje szarpanie kołem to bardzo prawdopodobne, że winnym jest elektrozawór.

To co prędzej napisałeś o obrotach od 1500 świadczy również o zaworze, bo jego sterowanie zaczyna się od 1400 obr. Praca tego zespołu jest mierzalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!