Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ruszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.07.2019 o 17:01, Andrzej-2010 napisał(a):

W megan I/ph II elektroniczna przepustnica została wprowadzona pod koniec 2001 roku,

 

  1/ Jest to przepustnica na linkę a jednocześnie częściowo- elektroniczna ;       

         - ma  czujnik położenia przepustnicy, mocowany bezpośrednio do osi przepustnicy,

           który mierzy kąt otwarcia przepustnicy i przekazuje te dane do sterownika silnika,

            który wykorzystuje je do kalkulacji potrzebnej dawki paliwa

  2/ Auto może już mieć ; ( brak danych na temat auta )

        a/ 2 sondy Lambda,

        b/ wtrysk sekwencyjny,

W dniu 9.07.2019 o 19:53, Kendixok napisał(a):

- przeczyściłem całą przepustnice, sprawdzając czy do wszystkiego dochodzi prąd, wymieniłem uszczelki,

- świece zostały wymienione, tak jak kolega wyżej mówi ,

- potencjometr gazu został wymieniony na nowy  a problem dalej jest.

- Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał,

    cały się trzęsie a gaz nie reaguje.

- Zostawiłem go na 5 minut, tak by pochodził bo myślałem, że może to coś da i nie pomogło.

   3/ Przepustnica do wymiany, tylko oryginał - może być używka. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałeś się może go komputera żeby sprawdzić czy są jakieś błędy? Wiesz może jaką masz wersję ECU? Zastanawia mnie jeszcze czy masz szczelny kolektor dolotowy.

Zrobiłbym następujący test. Przepustnica podpięta, odpalasz silnik i zaślepiasz wlot do przepustnicy dłonią. Jak zgaśnie to na pewno przepustnica. Jak dalej będzie na obrotach to gdzieś łapie lewe powietrze.

Edytowane przez saksonczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod odpaleniu, jak zatkam ręką przepustnice silnik gaśnie.

Dodam, że po odpaleniu nie kręci się wiatrak za chłodnicą. 

 

Błędy wyczytane z OBD II :

 

P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/ Switch "A" Circut

P0050 HO2S Heater Control Circut

Edytowane przez Kendixok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak będzie się kręcił w przypadku przegrzania silnika albo kiedy klimatyzacja jest załączona. Próbowałeś robić adaptację przepustnicy? Błąd " P0050 HO2S Heater Control Circut " to będzie prawdopodobnie spalona grzałka sondy lambda (może też być przerwa w obwodzie grzałki). Jeżeli pierwszy błąd wskazuje na przepustnicę to prawdopodobnie z nią będzie problem. Łączyłeś się może przy pomocy DDT2000? Jakim programem odczytałeś te błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM z Renówek odczytuje głupoty. Kup sobie taki kabelek https://allegro.pl/oferta/renault-ddt2000-nissan-dacia-vag-kkl-obd2-usb-5690274961?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare i połącz sie przed DDT 2000. Tańsze kable KKL do VAG nie działają z DDT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem wskazany wyżej kabelek, lecz instalując program z płyty w zestawie oraz te programy, które sprzedawca podał w opisie produktu nie działają.

 

Teraz pytanie od czego zacząć wymianę? Od przepustnicy czy sondy lambda? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DDT 2000 to ściągnij program DDT2000_v2.6.0.0 i osobno bazę 2.9.0.8. wszystko znajdziesz na chomiku. Na początku sprawdź które moduły znajdzie Ci program samodzielnie. Jeżeli któryś nie znajdzie będziesz je musiał wskazać sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!