Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ruszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 10.07.2019 o 17:01, Andrzej-2010 napisał:

W megan I/ph II elektroniczna przepustnica została wprowadzona pod koniec 2001 roku,

 

Jest to przepustnica na linkę a jednocześnie elektroniczna ;

    1/ ma dwa potencjometry ;

         a/  jeden to czujnik położenia pedału gazu ( ten na linkę);

                 - potencjometr dający informacje do ecu o krańcowych położeniach przepustnicy,

         b/ czujnik położenia przepustnicy, który jest z nią zintegrowany ;

                - osobny serwomotor do ustawiania przepustnicy,

               - serwomotor - który uchyla przepustnicę,

  2/ Auto może już mieć ; ( brak danych na temat auta )

        a/ 2 sondy Lambda,

        b/ wtrysk sekwencyjny,

Dnia 9.07.2019 o 19:53, Kendixok napisał:

- przeczyściłem całą przepustnice, sprawdzając czy do wszystkiego dochodzi prąd, wymieniłem uszczelki,

- świece zostały wymienione, tak jak kolega wyżej mówi ,

- potencjometr gazu został wymieniony na nowy  a problem dalej jest.

- Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał,

    cały się trzęsie a gaz nie reaguje.

- Zostawiłem go na 5 minut, tak by pochodził bo myślałem, że może to coś da i nie pomogło.

Przepustnica do wymiany, tylko oryginał - może być używka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałeś się może go komputera żeby sprawdzić czy są jakieś błędy? Wiesz może jaką masz wersję ECU? Zastanawia mnie jeszcze czy masz szczelny kolektor dolotowy.

Zrobiłbym następujący test. Przepustnica podpięta, odpalasz silnik i zaślepiasz wlot do przepustnicy dłonią. Jak zgaśnie to na pewno przepustnica. Jak dalej będzie na obrotach to gdzieś łapie lewe powietrze.

Edytowane przez saksonczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod odpaleniu, jak zatkam ręką przepustnice silnik gaśnie.

Dodam, że po odpaleniu nie kręci się wiatrak za chłodnicą. 

 

Błędy wyczytane z OBD II :

 

P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/ Switch "A" Circut

P0050 HO2S Heater Control Circut

Edytowane przez Kendixok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak będzie się kręcił w przypadku przegrzania silnika albo kiedy klimatyzacja jest załączona. Próbowałeś robić adaptację przepustnicy? Błąd " P0050 HO2S Heater Control Circut " to będzie prawdopodobnie spalona grzałka sondy lambda (może też być przerwa w obwodzie grzałki). Jeżeli pierwszy błąd wskazuje na przepustnicę to prawdopodobnie z nią będzie problem. Łączyłeś się może przy pomocy DDT2000? Jakim programem odczytałeś te błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM z Renówek odczytuje głupoty. Kup sobie taki kabelek https://allegro.pl/oferta/renault-ddt2000-nissan-dacia-vag-kkl-obd2-usb-5690274961?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare i połącz sie przed DDT 2000. Tańsze kable KKL do VAG nie działają z DDT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem wskazany wyżej kabelek, lecz instalując program z płyty w zestawie oraz te programy, które sprzedawca podał w opisie produktu nie działają.

 

Teraz pytanie od czego zacząć wymianę? Od przepustnicy czy sondy lambda? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DDT 2000 to ściągnij program DDT2000_v2.6.0.0 i osobno bazę 2.9.0.8. wszystko znajdziesz na chomiku. Na początku sprawdź które moduły znajdzie Ci program samodzielnie. Jeżeli któryś nie znajdzie będziesz je musiał wskazać sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!