Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ruszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie mam problem z ruszaniem mojej renówki. 

 

Problem zaczął pojawiać się już w momencie kiedy u "pseudo fachowca" były wymieniane świece, mianowicie rurka przewodu przepustnicy, a dokładnie jej końcówka była nadpęknięta, a większe wyboje sprawiały, że wypadała ona i samochód skakał na obrotach (2-5 k) nie ważne czy stał w miejscu czy jechał. Po czasie gdy zorientowałem się, zaczepiłem końcówkę na trytykę. Problem pojawiał się ale naprawdę rzadko. Z racji tego, że samochodu używam w trasach dom-praca-dom to olałem temat i stwierdziłem, że nie będzie dla mnie problemu jak raz na jakiś czas przed jazdą otworzę maskę i poprawię rurkę. Natomiast w pewnym momencie, a dokładnie 3 dni temu kolega zaproponował przyklejenie tego na klej na gorąco. Po przyklejeniu auto jeździło dokładnie przez 1 dzień. Następnego dnia po odpaleniu samochód nawet nie drgnął tak jakby nie miał mocy kompletnie. Po kilku próbach samochód odpalił lecz zatrzymał się na 2 tysiącach obrotów i trząsł się cały jakby miał z m.in 7 tysięcy obrotów. Zaczęły wyskakiwać kontrolki check engine oraz grzanie świec. Pedał od gazu nie reaguje na nic, a co najgorsze zassał się do środka tak, że aby nacisnąć go do końca wystarczy 1 cm. Po otwarciu maski zobaczyłem, że przepustnica (pod wlewem do płynu do hamulców), tam gdzie wchodzi linka gazu jest cała popękana, a dokładnie zawiasy ją trzymające są zerwane. Teraz pytanie do Was, co zrobić w tej sytuacji? Idąc do mechanika znając życie powymienia kilka części i znów będzie to samo, a rachunek będzie na kilka set złotych. Czy można jakoś samemu to naprawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem wszystko, przeczyściłem całą przepustnice sprawdzając czy do wszystkiego dochodzi prąd, wymieniłem uszczelki, świece zostały wymienione, tak jak kolega wyżej mówi potencjometr gazu został naprawiony (zawias zaklejony tak by nie odskakiwał), a problem dalej jest. Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał, cały się trzęsie a gaz nie reaguje. Zostawiłem go na 5 minut tak by pochodził bo myślałem, że może to coś da i nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kendixok napisał:

Samochód po odpaleniu wskakuje na 2,5 tysiąca obrotów i chodzi tak jakbym naciskał gaz i odpuszczał, cały się trzęsie a gaz nie reaguje.

Skontrolować potencjometr gazu ;

  - podłączyć omomierz i sprawdzić czy oporność zmienia się liniowo,

  - być może w którymś położeniu będzie nagły skok oporności ,

  - wówczas potencjometr do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Skontrolować potencjometr gazu ;

  - podłączyć omomierz i sprawdzić czy oporność zmienia się liniowo,

  - być może w którymś położeniu będzie nagły skok oporności ,

  - wówczas potencjometr do wymiany.

 

Potencjometr wymieniony i dalej ten sam problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kendixok napisał:

Potencjometr wymieniony i dalej ten sam problem 

Jaki potencjometr?

Przecież pedał gazu i przepustnicę masz mechaniczną.

Wymieniałeś zabudowany potencjometr do kontroli wychylenia w przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to problem z silnikiem krokowym od wolnych obrotów. Wyjmij silnik i wyczyść jego gniazdo. Silnik przepłucz WD40. Przed montażem delikatnie wysuń iglicę z silnika tak aby mieć pewność że obwód bocznikujący przepustnicę  będzie zamknięty. Po montażu odepnij akumulator żeby nastawy komputera się zresetowały. Przed kolejnym zapłonem chwilę poczekaj żeby krokowiec się ustawił. Jak odpali to daj mu chwilę popracować bez dodawania gazu. Jak się nie uda za pierwszym razem to znaczy że iglica z korkowca została za mało wysunięta. Jak silnik jest przybrudzony to może dość ciężko się przesuwać palcami. Trzeba dobrze płukać wd40 i ją rozruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@saksonczyk Właśnie się wziąłem za to i teraz pytanie gdzie zlokalizuje silniczek krokowy w przypadku przepustnicy elektronicznej, wyczytałem na internecie, że jeśli w samochodzie występuje elektroniczna przepustnica, to w tym momencie nie ma silniczka krokowego ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!