Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagle przestał widzieć karty i otwierać auto


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym opisać napotkany dziś problem przy próbie otwarcia i odpalenia meganki 2 z 2004 roku. Myślę że nawarstwiły się dwa osobne problemy ale od początku

W sobotę auto zaczęło gasnąć po odpaleniu po około 10 sekundach. Przy przygazowaniu auto nie gasło, po puszczeniu pedału gazu trzymało obroty ale dużo łatwiej było je zadusić - potrzebowało więcej gazu. Kilka razy przy próbach odpalania w sobotę zdarzyła się sytuacja że po naciśnięciu przycisku start auto nie zareagowało. W niedzielę wymieniałem radio na media nav ale nie sądzę aby miało to jakiś wpływ - klema minusowa akumulatora była cały czas zdjęta. Po wymianie radia wszystko wieczorem śmigało oprócz oczywiście gasnącego auta po 10 sekundach. 

Dziś chciałem sprawdzić jak te auto jeździ itd. Po pierwsze podchodzę do auta i karta nie otwiera auta, ani jedna ani druga. Otworzyłem awaryjnie auto kluczykiem to przywitało mnie co chwilę alarmem, którego nie dało się wyłączyć. Po trzecie, nie reagował na włożenie karty i naciśnięcie przycisku start. Jedynie co to migała dioda imobilajzera oraz drgały wskaźniki obrotomierza i prędkościomierza jakby cały komputer wysiadł. Miejsce gdzie wkładam kartę raz świeciło, raz nie świeciło. Czym to może być spowodowane? Czy czytnik kart padł? czy imobilajzer zaczyna szwankować? Na tą chwilę aby auto co chwilę nie wyło zdjąłem minusową klemę z akumulatora i myślę co dalej. Nadmienię, że przy przekładaniu ramki radia nie wyjmowałem kostki z czytnika tylko cały  czytnik przełożyłem do drugiej ramki poza tym cały niedzielny wieczór czytnik działał. 

Proszę o wasze pomysły co tu się mogło zadziać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, byaro16 napisał:

x

 

Jest problem z zasilaniem UCH.

Pytanie, czy radio podłączyłeś prawidłowo? Ma ono dwa obwody zasilania tzn. pamięć i końcówkę mocy. One powinny być rozdzielone czyli żółty i czerwony przewód z oryginalnej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

x

Jutro sprawdzę bo faktycznie mogłem te dwie kostki zamienić miejscami. Ale po tej awarii radio całkowicie odłączyłem i nic to nie pomogło. Trzeba wymienić moduł UCH i kodować od nowa karty i immobilajzer ?Ile mogą zaśpiewać u mechanika za taką przyjemność?

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, byaro16 napisał:

Jutro sprawdzę bo faktycznie mogłem te dwie kostki zamienić miejscami. 

Jeszcze nic nie trzeba oprócz wyczyszczenia połączenia najcieńszego, czerwonego przewodu wychodzącego z połączenia z płytki bezpiecznikowej na dodatniej klemie akumulatora. Na UCH/BSI masz zaniżone napięcie. Popraw również połączenie masowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pit-men napisał:

X

 

I to jest właśnie rozwiązanie. Miernik pokazywał ledwo co 5V. Nie sądziłem, że meganka będzie się tak dziwnie zachowywać gdy będzie miała niskie napięcie. Wszystko rozumiem ale brak komunikatów, kontrolek, brak reakcji na kartę i przyciski  i do tego ten alarm cały czas bije po uszach. Jedynie pozostaje mi sprawdzić czemu tak spadło napięcie. Czy to wina niedogrzania samochodu i problemu z gaśnięciem po 10 sekundach, czy zbyt długie zabawy z media nav czy  może jednak radio czy coś innego pobiera prąd. Jedynie dziwi mnie bo powinna się pojawić kontrolka akumulatora a ani razu jej nie widziałem. Dopiero pierwszy raz taka sytuacja się przydarzyła. Dzięki wam za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!