Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I pH II 1.6 16v stuki w silniku


TrebroN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowym posiadaczem megane I pH II z 2003 roku. Silnik 1.6 16v 107 km bez kzfr. W pojeździe został wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody i paskem wielorowkowy osprzętu. 

Mój problem dotyczy skutków w silniku slyszalnych przeważnie na ciepłym silniku, tzn po rozgrzaniu oleju. Stuka nie zawsze, lecz najczęściej po zejściu z obrotów na tzn bieg jałowy mija około 10 sekund i stuki sie zaczynają. Są równomierne z pracą silnika tzn jego prędkością. Po dodaniu gazu, po chwili przestają być słyszalne i powracają po zejściu spowrotem na obroty jałowe. 

Silnik odpala bez problemu. Nie ma żadnych kontrolek na kokpicie sugerujących usterkę, nie pali oleju, jest dynamiczny jak na budę w kombi. Po godzinie jazdy autostradą na bramkach myślałem że silnik przestał działać tak było cicho i nic nie stukało. 

Pierwsze podejrzenie padło na łańcuch pompy oleju ale mechanik od Renault stwierdził że stukałby cały czas. 

Potem zasugerował mi że to sworzeń na tłoku i rozebranie silnika za 1500 zł plus części. Zaznaczę że auto kupiłem za 2000 zł więc rozwaliła mnie jego oferta. 

 

Proszę Was o pomoc na co jeszcze zwrócić uwagę lub sprawdzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ?

  2/ koło pasowe wału z amortyzatorem drgań chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane?? 

  3/ koło pasowe wału z amortyzatorem drgań ;

           a/ wytrzymuje ok.150 -200 kkm a powinno być zmienione po 120 kkm wg. producenta plus nowa śruba mocująca,

           b/ stosować tylko oryginał lub markowe  z wyższej półki ,np; Corteco, Sasic, Satis.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziękuję za sugestie. 

Co do koła pasowego na wale korbowym to przy kupnie auta widziałem jego drgania. Dając auto na wymianę rozrządu nic nie sugerowałem mechanikowi co do wady koła pasowego ale po godzinie zadzwonił do mnie, że jest do wymiany. 

Po odebraniu auta, nowy pasek wielorowkowy, nowe koło pasowe pracuje w osi, równo bez odchylen czy drgań. Po załączeniu klimy i wszystko tak jak powinno. Stuki są tylko na wolnych obrotach, czasami z przerwami i jest zupełnie cicho

 

Edytowane przez TrebroN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje;

- filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux,

- olej markowy ; VALVOLINE SynPower 5W40 lub lepszy,

- kontrola ;

    a/ panewek korbowodowych,

    b/ ciśnienia oleju na biegu jałowym na ciepłym silniku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to zacznę od wymiany oleju i filtra oleju na purflux. Megane ma obecnie zalany motul 6610 10w40 to nie wiem czy powinno się wracać do 5w40?

Przebieg to 315 tys km. 

Według kartki auto przejechało na obecnym oleju 8 tys km. Może już czas na zmiane. Na bagnecie środek miarki co do poziomu oleju bez dolewek

Dziękuję za pomoc i zainteresowanie. W weekend zajmę się wymianą oleju i Filtra i dam znać czy coś się zmieniło. 

Pozdrawiam serdecznie 

Edytowane przez TrebroN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TrebroN napisał:

Megane ma obecnie zalany motul 6610 10w40 to nie wiem czy powinno się wracać do 5w40?

Jednym z głównych parametrów oleju jest tzw; Wskaźnik Lepkości;

    - określa nam jak bardzo zmienia się lepkość oleju podczas zmiany temperatury,

    - im wskaźnik lepkości jest wyższy tym ta zmiana jest mniejsza. ...

   -  wysoki wskaźnik lepkości pokazuje nam, że olej dobrze spełnia swoje zadania w różnych temperaturach,

Tak, że jak najbardziej zachęcam do zmiany jakości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kontynuuje temat. 

Wymieniłem olej silnikowy na Elf 5w40

Wymieniłem filtr oleju firma Purflux 

Nowa podkładka metalowo gumowa pod korek spustowy. 

 

Po odpaleniu auta, w silniku nadal słychać stuki, odnoszę wrażenie że nawet występują  z większą częstotliwością. 

Megane jeździ dalej tak samo, tzn dynamicznie

 

Macie jeszcze jakieś sugestie co warto sprawdzić? 

Edytowane przez TrebroN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2019 o 18:09, TrebroN napisał:

Mój problem dotyczy skutków w silniku słyszalnych przeważnie na ciepłym silniku, tzn po rozgrzaniu oleju.

Stuka nie zawsze, lecz najczęściej po zejściu z obrotów na tzn bieg jałowy mija około 10 sekund i stuki sie zaczynają.

Są równomierne z pracą silnika tzn jego prędkością.

Po dodaniu gazu, po chwili przestają być słyszalne i powracają po zejściu  z powrotem na obroty jałowe. 

 

Dnia 6.08.2019 o 20:53, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje;

- filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux,

- olej markowy ; VALVOLINE SynPower 5W40 lub lepszy,

- kontrola ;

    a/ panewek korbowodowych,

    b/ ciśnienia oleju na biegu jałowym na ciepłym silniku.

1/  Proponowałem olej VALVOLINE SynPower 5W40 lub lepszy a Ty zastosowałeś olej elf z najniższej półki,

2/  Ciśnienia oleju na biegu jałowym - nie pomierzyłeś !!!!

3/  Masz 315.000 km przebiegu i do panewek - nie zaglądnąłeś!!!!

4/  Jakie wartości mają obroty biegu jałowego na ciepłym silniku?

5/  Cudów nie ma;

      -   aby liczyć na prawidłową pracę silnika,

      -   trzeba trochę zainwestować,

      -   doprowadzić silnik do stanu OK.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście biorę pod uwagę Twoje wskazówki, wymiana oleju i filtra oleju wykonałem we własnym zakresie. To były jedne z pierwszych sugestii związanych z wyeliminowaniem objawów stukania.

Czy Elf 5w40 to zły wybór? 

Wydaje mi się że złym wyborem byłby np. Lotos.

Zlany olej był dość przepracowan. 

 

Pomiar ciśnienia czy kontrola panewek to już z pomocą mechanika i warsztatu a w weekend nikt nie miał czasu albo miał zamkniete. 

Pytam na co jeszcze warto zwrócić uwagę. Jeżeli nie ma co kontrolować póki nie sprawdzę powyższego to ok. 

Dziękuję bardzo za pomoc i zainteresowanie. 

Ciekawi mnie łańcuch pompy oleju a konkretnie możliwe jego stukanie choć mechanik na słuch to wykluczył. 

Ma biegu jałowym silnik ma 750 obrotów równi i bez falowań. Przy obciążeniu klimą 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, TrebroN napisał:

Czy Elf 5w40 to zły wybór? 

 

1/Oleje; elf, castrol, mobil  to ;

     -  oleje jedne z najpopularniejszych na rynku,

     -  z najniższej półki,

     -  najbardziej na rynku podrabiane,

20 minut temu, TrebroN napisał:

Ciekawi mnie łańcuch pompy oleju a konkretnie możliwe jego stukanie choć mechanik na słuch to wykluczył. 

 

2/ To dobry kierunek działania i możliwy jednocześnie przy kontroli panewek,

3/ Wcześniej wykonać pomiar ciśnienia oleju,

4/ Obroty biegu jałowego są OK,

5/ Po wymianie ewentualnej; panewek korbowodowych, łańcucha,

      -  również dokonać pomiaru ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, temat rozwiązany. 

Wybrałem się na wakacje ogólnie zrobione prawie 2000 km. Super niskie spalanie paliwa, zero ubytku oleju, non stop klima. Auto zapakowane po dach, mimo to dynamiczne ale to stukanie. Trochę ryzyko z mojej strony ale trudno kto nie ryzykuje ten nie pije szampana. 

Ta wyprawa pozwoliła mi na przysłuchanie się stukom i jest. 

Sam nie mogłem uwierzyć. Sprężarka klimatyzacji to winowajca. Uszkodzona chyba piasta jak dobrze pamiętam. Klima cały czas wydajna a mimo to miała swoją wadę. Po wymianie na nową sprężarkę zastanawiam się czy silnik pracuje bo jest tam cicho. 

Jeszcze przed wakacjami wymieniłem filtr paliwa i świece zapłonowe. Auto zaczęło odpalać już od pół obrotu wału. Ale stuki były nadal. Najgorsze ze byłem u 3 niezależnych mechaników i każdy z nich wbijał mi do głowy remont silnika i koszty około 2 tys zł. Powód według nich to stukający sworzeń tłoka. Bym się wkopał w remont a jak by oddali auto do dalej by stukało w sprężarce ale kasę by przytulili za robotę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!