Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci, lecz niepali / wskaźnik paliwa.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupilem od Niemca Scenica II rok prod. 2006 jest to1.6 benzyna 16v. Juz kupujac wiedzialem ze scenic raz pali raz nie, po sprowadzeniu poszedl do mechanika. Wymieniona zostala pompa paliwa. 4 dni bylo wporzadku dzisiaj juz nie odpala. Kreci jak by chcial zaskoczyc ale nie zalapuje. Dodam ze pompa dziala. Podaje paliwo dokopalem sie pod siedzenia tylne i slysze jak buczy. Nawet rurke wyjalem i pompka plunela paliwem. Wczoraj zatankowel samochod pierwszy raz od kad sprowadzilem do pelna. Wskaznij na kokpicie ten elektroniczny podnios sie o kreske o sa 3 kreski przy full baku gdzie slupek ten powinien byc wypelniony do konca. Nie wiem czy to ma zwiazek z czyms? Dodam ze szukalem czujnika uderzeniowego. Ale go tam nie widze. Mozliwe ze odcina elektronicznie pompe? Przebieg auta 120tys. km. Sprawdzalem swiece cewki, wszystko jak nowe. Odlaczalem akumulator na dluzej i nic. Podlaczalem komputer diag. znajomego mechanika i bledow tez nie pokazywal (moze taki kijowy komputer). Ktos mial podobnie? O co chodzi?

 

Edit. Dodam jeszcze ze spod maski gdzies przy lub z przepustnicy slychac dziwne piszczenie, po jakims czasie cos cyknie i piszczenie ustaje.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wlasnie jeszcze nie. Zaczalem troszke czytac i widze ze doradzaja przeczyszczenie tego czujnika. A jak to nie to. To gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny i dlaczego wskaznik paliwa pokazuje 3 kreski tylko jak bak jest so pelna nalany.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak działa ten wskaźnik paliwa w Scenicu, nie pomogę. Ja mam klasyczną, mechaniczną wskazówkę. To piszczenie to pewnie właśnie przepustnica, jak na zapłonie piszczy to jest to normalne.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję

Jutro sprawdzę ten czujnik wałka i dam znać.

 

Ps. A czy pompka paliwa pod siedzeniami gdy buczy to jest ok. A ta pod maską tam nie ma jakiejś drugiej pompki paliwowej? Gdzieś przy silniku.

Bo czujnik uderzeniowy może też być przyczyną? Chociaż go u siebie jeszcze nie namierzyłem.

Edytowane przez Signal.600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczy pojęcie względne, po prostu powinno być ją słychać, jak się tam wsłuchasz. Jak mocno hałasuje to raczej nie jest to normalne ;) Pompki nie ma, w dieslach są gruszki.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Signal.600 napisał:

Kupilem od Niemca Scenica II rok prod. 2006 jest to 1.6 benzyna 16 v.

Warto po zakupie wymienić rozrząd, który też może być powodem problemów przy rozruchu,

1 godzinę temu, Signal.600 napisał:

Podlaczalem komputer diag. znajomego mechanika i bledow tez nie pokazywal

Komputer przeskoczenia paska o 1-2 ząbki nie wykaże. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Signal.600 napisał:

W poniedziałek idzie na rozrząd olej filtry itp.

Polecam markowe;

 - filtry marki; mann, knecht, purflux,

 - olej ; Valvoline Syn Power 5W40,

 - zmiana oleju co ok.10.000 km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Signal.600 napisał:

Wskazuje na kokpicie ten elektroniczny podnios sie o kreske os 3 kreski przy full baku gdzie slupek ten powinien byc wypelniony do konca.

Wskaźnik może źle chodzić ponieważ podczas wymiany pompy mogli źle ją zamontować. Można ją zamontować w dowolnej pozycji (kręcąc dookoła), ale właściwie powinna być w odpowiednim położeniu. Jak źle ją ułożyli, to pływak może haczyć o występ w górnej części zbiornika i nie unosić się na maksa.

  2 godziny temu, Signal.600 napisał:

Podlaczalem komputer diag. znajomego mechanika i bledow tez nie pokazywal

Jak jest brudny lub uszkodzony czujnik wału to nie pokazuje żadnych błędów. Doświadczalnie nawet odłączałem czujnik i nie było błędów. Tak, że trop @droopymoże być właściwy.

  59 minut temu, Signal.600 napisał:

A czy pompka paliwa pod siedzeniami gdy buczy to jest ok.

Najlepiej zdejmij przewód paliwowy (tzw. świński ogonek) z listwy wtryskowej podłóż słoik i włącz  żeby pompa chodziła. Zobaczysz czy pompuje. Tylko później dokładnie załóż ten wężyk z powrotem, żeby nie wypadł.

Dodatkowo, jeżeli to jest 1,6 to sprawdź czy kostka czujnika wałka rozrządu (nie wału) nie jest w środku cała w oleju. Następnie podczas odpalania odłączyłbym zawór zmiennych faz i zobaczył bym czy to nie pomoże - to tak, żeby wykluczyć pewne częste przypadłości tego silnika.

Czujnik uderzeniowy - wątpie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie. Będę jutro testował Wasze wskazówki.

 

Edit.

Swinski ogonek jest.

Czujnik walka rozrzadu chyba rowniez przy 4 wtrysku.

Czujnik wala korbowego nie widze.spacer.png i tego zaworu tez nie moge namierzyc.

20190815_093227.jpg

 

Edit..

 

Nie moge wiecej zdjec dodac.

Wiec daje link

1. https://i.postimg.cc/fL9QsdPL/20190815-093246.jpg

2. https://ibb.co/fpsBgX6

Edit kolejny...

Swinski ogonek zdjety. Paliwo idzie ale nie wydaje mi sie aby cisnienie bylo prawidlowe. Przy odpalaniu chwile jak by nie lecialo a pozniej leci ale nie jakos mocno. 

Czujnik walka rozrzadu przemyty i tez nic nie dalo.

Czujnik wala korbowego nie widze go tam aby byl. Ciezko sie dostac. Jak na 3 fotce powyzej co wkleilem link.

Pompka paliwowa slychac ze chodzi jakis glos daje ale przy odpalaniu na zaplonie nie slychac jej.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału korbowego musisz niestety raczej na czuja wykręcać, trudno go dojrzeć. Po wymontowaniu akumulatora może jest trochę lepiej. Szukaj go ręką pod obudową termostatu, a nad skrzynią. Jest przykręcony dwiema śrubkami i spokojnie można go wykręcać na ślepo. Pierwszy raz idzie ciężko, potem to już formalność :) 

Swoją drogą tak przy okazji tego "świńskiego ogonka", jak to nazwałeś. Dużo meganek z tym silnikiem idzie podobno z dymem, bo wypina się ta złączka i paliwo leje się na alternator. Warto zabezpieczyć sobie tę złączkę trytką. Tutaj masz rozbudowany wątek na temat pożarów tych aut 

Co prawda chyba większość dotyczy Megane, a nie Scenic, ale silnik niby ten sam.

Edytowane przez droopy
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!