Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Ryzyko awarii silnika", "Skontroluj układ wydechowy"


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwsze post na forum to się najpierw przywitam

Moja przygoda z Megane III nie należy do przyjemnych. Mam samochód od nowości, rocznik 2013. Przebieg 93 tys. km.

Od czerwca 2019r. walczę z usterką. Zaczęło się od kontrolki "ryzyko awarii silnika" i "skontroluj układ wydechowy".

Po 4 miesiącach nierównej walki wiem, że nic nie wiem... 

W pierwszej kolejności, z problemem pojawiającej się kontrolki pojechałem do zaufanego serwisu aut francuskich. Wspomnę, że kontrolka pojawia się i znika. Zazwyczaj daje o sobie znać po przejechaniu od 4 do 5 kilometrów - a później różnie, raz pojawia się co chwile, drugi raz po kolejnych 4 km. 

W serwisie, Pan Krzyś (30 lat doświadczenia z Renault) stwierdził, że trzeba przeprogramować komputer - co uczynił, i faktycznie usterka zniknęła... ale na jakieś 40 km.

Poza kontrolkami samochód zaczął szarpać i zauważyłem zwiększone obroty silnika. 

Niestety Pan Krzyś nie wiedział co dalej i odesłał mnie do ASO.

Trafiłem do ASO, w którym po 3 TYGODNIACH diagnostyki, panowie stwierdzili, że być może przyczyną pojawiających się kontrolek i WYŻSZEGO CIŚNIENIA w silniku jest rozrząd, który sugerują wymienić. Nie dają jednak gwarancji, że wymiana rozrządu rozwiąże problem... Niemniej, dowiedziałem się, że w silniku jest wyższe ciśnienie. Wspomnę, że w silniku jest łańcuch. 

Z racji tego, że nie lubię wydawać pieniędzy nie mając pewności, że to rozwiążę problem (bagatela wycena wymiany rozrządu 6tys. zł ! ), udałem się do poleconego przez ASO Elektronika.

Elektronik, po 2 TYGODNIACH diagnostyki stwierdził, że z elektroniką jest wszystko ok ale uszkodzona jest SONDA LAMBDA.

Byłem pod dużym wrażeniem, że w ASO tego nie wykryli ???? Sonda najprawdopodobniej uszkodzona była dłuższy czas (przyznam, że nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa ani żadnych innych objawów).

Wymiana sondy, usunięcie błędów i ponowne przeprogramowanie niestety nie rozwiązało usterki.

 

Trafiłem do kolejnego ASO, w którym  w diagnostyce miał pomóc konsultant techniczny z samego Renault Polska (RP). Sprawa trafiła do RP dzięki Elektronikowi, który konsultował się z technikami. Diagnostyka trwała kolejne tygodnie.... ich diagnoza była dla mnie wielkim zaskoczeniem - jedynym rozwiązaniem problemów jest wymiana silnika !

Warto zaznaczyć, że wszystkie przeglądy, wymiany filtrów i olejów robiłem tak jak w karcie pojazdu, olej wymieniałem co rok po ok 20 tys. km. Lałem olej zgodny z zaleceniami, tankuje tylko na stacjach BP, Orlen.

 

ASO napisało prośbę o pomoc w częściowym sfinansowaniu wymiany silnika. Jak myślicie jaka była odpowiedź ? oczywiście, że negatywna. Dzisiaj dostałem info : 

 

"w nawiązaniu do Pana prośby dotyczącej udziału finansowego w wymianie silnika uprzejmie informuje, iż Renault Polska wspiera swoich Klienta do 5 lat od daty wydania samochodu w systemie. Samochód o numerze VIN .... został wydany 18.09.2013 także okres ochronny Klienta minął w zeszłym roku."

 

Dziękuję, do widzenia, spadaj Pan.

 

no i co mi doradzacie ? Mi Renault zbrzydł całkowicie, straciłem zaufanie i wiem, że już nigdy nie kupię samochodu tej marki.

Dodatkowo jak czytam takie artykuły to ciśnienie skacze, że jestem jednym z 400tys. frajerów, którzy kupili samochód z takim silnikiem : 

https://francuskie.pl/pilne-ponad-400-000-samochodow-marek-renault-nissan-mercedes-i-dacia-moze-miec-powazny-problem-z-silnikiem-1-2-tce/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co oprócz komunikatu, coś się dzieje? Źle odpala, gaśnie itp? Bo z tego co napisałeś to żadnych innych objawów oprócz komunikatu nie ma.

 

Clip pokazał jakieś błędy? Może lepiej jak sam kupisz jakiś kabelek czy ELM-a, podepniesz auto pod kompa i sprawdzisz co i jak.

 

Ja bym stawiał właśnie na którąś z sond lambda lub EGR?

 

Dla mnie to jaś błahostka, skoro pojawia się i sama znika. Może problem z jakimś kabelkiem? Wtyczką? Bez kompa ciężko coś powiedzieć.

 

Napisałeś, że masz Megane od 6-lat a błąd występuje od 3 miesięcy. Miałeś jakieś inne poważne problemy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Tak, poza kontrolkami samochód zaczął szarpać i zauważyłem zwiększone obroty silnika. Poza tym ASO zdiagnozowało wyższe ciśnienie w silniku. Clip wywalił błąd, a rozwiązaniem miało być przeprogramowanie komputera - co nie pomogło. Załączam kartę z diagnostyki z ASO.

Sonda lambda wymieniona - nie rozwiązała sprawy.

EGR niby wporządku. Kable i cała elektronika sprawdzona. 

Do pojawienia się kontrolek wcześniej żadnych problemów.

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, robert_ napisał:

Trafiłem do ASO, w którym po 3 TYGODNIACH diagnostyki, panowie stwierdzili, że być może przyczyną ;

  - pojawiających się kontrolek i WYŻSZEGO CIŚNIENIA w silniku jest rozrząd, który sugerują wymienić

1/ Jaki olej stosujesz i co ile go wymieniałeś?

        a/ zalecam Valvoline SynPower 5W40,

        b/ filtr oleju mann, knecht, purflux,

       c/ nie słyszysz grzechotania rozrządu po prawej stronie silnika,

2/ Siła napinacza łańcucha sterowana jest ciśnieniem oleju,

        a/ KZFR również jest sterowane olejem,

        b/ zawór ciśnienia oleju jest zintegrowany z pompą oleju w misie olejowej,

3/ Warto przyjrzeć się łańcuchowi, bo ten element w silnikach reno nie należy do trwałych ;

         a/ wadliwy napinacz prowadzi to do szybszego wypracowania łańcucha,

         b/ ocierający łańcuch, produkuje opiłki metalu,

         c/ niszczenie wszelkich połączeń smarowanych olejem z opiłkami,

         d/ przestawieniu ulega ustawienie rozrządu poza zakres,

4/ Warto pomierzyć ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku,

5/ Warto wymienić świece na zalecane,

       a/ świece i cewki muszą być suche i czyste,

       b/ cewki bez żadnych uszkodzeń, rys, przebić elektrycznych,

       c/ odstęp elektrod świec powinien być 0,7 mm

17 godzin temu, robert_ napisał:

Elektronik, po 2 TYGODNIACH diagnostyki stwierdził, że ;

     - z elektroniką jest wszystko ok,

    -  ale uszkodzona jest SONDA LAMBDA,

Byłem pod dużym wrażeniem, że w ASO tego nie wykryli ????

6/ Przeczyścić map sensor oraz zapewnić jego szczelność montażu,

7/ Przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi,

8/ Po tych zabiegach podjechać z rozgrzanym silnikiem do kontroli/analizy spalin,

     - zamieścić skany pracy sond lambda.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!