Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Być może tutaj uzyskam pomoc w kwestii problemu z Renault thalia 2, z którym się borykam już dwa miesiące i wydałem na naprawy ponad 6 tys :—/Auto nie miało siły i szarpało po dłuższym jeżdżeniu , gazownicy nie byli w stanie wyregulować gazu gdyż rozjeżdżały  się mapy - i to bardzo bo gorne zamiast okolice 0 to okolice 50 i twierdzą ze dostaje jakby za dużo paliwa. W aucie zrobiony szlif głowicy ,silnik ma nowa cewkę , sondę , katalizator , milion czujników - ponieważ komputer na to wskazywał. W tej chwili po wymianie katalizatora komputer pokazuje brak działania sondy na której jest zrobione 100km. Wtryskiwacze były wyzerowane a auto jeździło jakiś czas na benzynie gdyż tak zalecili. W pon jadę sprawdzić sondę do serwisu który ja zamontował . Komputer pokazuje mi wewnątrz błędna temperaturę ... olalem temat od dawna bo uznałem ze czujka bzdura , ale już się delikatnie mówiąc wariuje kiedy myśle o tym samochodzie i dlatego postanowiłem opisać mój problem tutaj licząc na to ze może ktoś miał podobny problem. Czy mechanicy mogli przeoczyć i nie sprawdzić czegoś a tylko podpinali komp i sugerowali się jego odczytem? Albo twierdzą ze jest Ok a gazel be albo twierdzą ze coś go „zalewa” ale chcą wymieniać znów to co pokazuje komp, w tym przypadku moja nowa cewkę No i katalizator co spowodowało kolejne koszty a auto się meczy i szarpie. Jestem poddany. Dziękuje z góry . Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokładnie tym silnika. Czy ten wewnętrzny wskaźnik to nie jest temperatura płynu chłodzącego silnika?

Szlif głowicy był w następstwie zmiany uszczelki pod nią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MarcinThalia2 napisał:

auto jeździło jakiś czas na benzynie gdyż tak zalecili.

W pon jadę sprawdzić sondę do serwisu który ja zamontował .

Radzę, aby do momentu usunięcia usterki, jeździć na benzynie ( zakręcić gaz na butli ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Napisz dokładnie tym silnika. Czy ten wewnętrzny wskaźnik to nie jest temperatura płynu chłodzącego silnika?

Szlif głowicy był w następstwie zmiany uszczelki pod nią?

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Napisz dokładnie tym silnika. Czy ten wewnętrzny wskaźnik to nie jest temperatura płynu chłodzącego silnika?

Szlif głowicy był w następstwie zmiany uszczelki pod nią?

 

15 minut temu, MarcinThalia2 napisał:

 

 

 

15 minut temu, MarcinThalia2 napisał:

 

 

 

Dziękuje 

15 minut temu, MarcinThalia2 napisał:

Szlif głowicy był bo po regulacji zaworów uszczelnieniu wymianie cewki świec kabli nadal był problem. Sprawdzili kompresje i zrobili choć nie widziałem wyników ani przekonania ze trzeba to zrobić :-/ Wewnątrz przekłamuje mi temperaturę zewnętrzna powietrza od dłuższego czasu i teraz dopiero pomyślałem ze to może być istotne. Płynu chłodniczego musiałem dolać jakiś czas temu. 

VF1BVU0542203239

Dzkekuje bardzo za odp i przepraszam za powtarzanie coś  pochrzanilem..

Edytowane przez MarcinThalia2
Powtarzanie tego samego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MarcinThalia2 napisał:

Szlif głowicy był bo po regulacji zaworów uszczelnieniu wymianie cewki świec kabli nadal był problem.

?

Był jakiś problem z gniazdem świecy?

Może była zdjęta do dotarcia gniazd zaworowych?

Różnicy w kompresji nie masz powyżej 10%?

Czujnik temperatury zewnętrznej jest bardzo ważny tylko dla klimatyzacji.

Dla silnika jest czujnik temperatury powietrza zassanego. Brak jego działania, to przedawkowanie paliwa.

Jakie masz obroty biegu jałowego na gorącym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy włączonej klimatyzacji auto tym bardziej nie jeździło.Obroty na gorącym silniku delikatnie skaczą w góre patrzac na wskaźnik. 

Z gniazdami świecy nie było problemu z tego co mi wiadomo

Jak dłużej jeżdżę  to pojawia się buczenie ,które ustaje jak skręcę kier lub przyhamuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę muszą Ci pomierzyć, a wyższe i skaczące obroty mogą się brać z nieszczelnego układu dolotowego, przez co MapSenor jest ogłupiony i wprowadza szarpania. Brak mocy, to zła proporcja paliwa do powietrza.

Miałeś dużą ingerencję w głowicę i wszelkie uszczelki trzeba wymieniać na nowe. Wygląda, że mechanik założył układ dolotowy na starej, stwardniałej i się nie udało.

Potwierdzają się słowa gaziarza, który mówi o braku możliwości ustawienia z związku z pływaniem mapy dla benzyny. Mapa to cały skład, a nie tylko benzyna i do tego służy pierwsza sonda chroniąc katalizator przed zapchaniem.

Żeby potwierdzić moje spostrzeżenia, trzeba zrobić kilka pomiarów.

Zakładam, że Twój silnik jest spójny z Clio, bo Thalię kojarzę z silnikiem 1,4.

Buczenie może być spójne z alternatorem, ale na razie to temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc u mechanika warto;

  - bardzo istotne aby sonda była oryginał,

  - przeczyścić przepustnicę i wymienić oring,

  - zapewnić szczelność map sensorowi,

  - sprawdzić szczelność układu dolotowego,

  - wymienić świece zapłonowe na zalecane,

           - oraz ustawić przerwę pomiędzy elektrodami na 0,7 mm,

  - sprawdzić/ustawić prawidłowość ustawienia rozrządu,

Jeżeli wszystko będzie OK na benzynie, przyjdzie czas na LPG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 6.10.2019 o 14:04, jabrze napisał:

?

Był jakiś problem z gniazdem świecy?

Może była zdjęta do dotarcia gniazd zaworowych?

Różnicy w kompresji nie masz powyżej 10%?

Czujnik temperatury zewnętrznej jest bardzo ważny tylko dla klimatyzacji.

Dla silnika jest czujnik temperatury powietrza zassanego. Brak jego działania, to przedawkowanie paliwa.

Jakie masz obroty biegu jałowego na gorącym silniku?

Samochód dostał porządnie w dupe na benzynie i się odetkal sam i teraz nawet 40km można jechać na czwórce i nic nie ma prawa szarpnąć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!