Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym silniku po naciśnięciu gazu (tylko na benzynie) obroty spadają i gaśnie. Na LPG jest ok


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Mam 1.6 16V i zamontowany LPG

Moje objawy są takie.

1)Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy 200 - 500 obrotów aż w końcu odpala. ( Im niższa temeratura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

2) Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

Co sprawdziłem i wymieniłem ( nie wszystko jest związane z ta naprawą ale chcę żebyście wiedzieli jaki jest stan obecny) 

 

1) Rozrusznik nowy wymieniany 3 miesiące temu

2) Alternator 6 miesięcy temu

3) Akumulator sprawny

4) Filtr paliwa 6 miesięcy temu

5) Olej 3 miesiące temu wymieniany

6) Kompresja 12 na każdym cylindrze

7) Czujnik płożenia wału korbowego ten taki motylek wymieniony na VALEO nowy (Na podłączonym kompie podczas odpalania widzi obroty idealnie sygnał nie zanika)

8) Rozrząd + KZFR + zawór ZFR wymienione 6 miesięcy temu

9) Świece sprawne, nie zalane,  zmierzone szczelinomierzem wszystko idealnie

10) Cewki wymienione 4 na BERU żadnych missfire nie ma

11) Na LPG chodzi idealnie

12) Zakręcałem butle LPG, wyjeździłem cały gaz przez dłuższy czas jeździłem na benzynie i dalej to samo ( wykluczyłem zalewanie LPG silnika na postoju poprzez niesprawny reduktor)

13) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

14) Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną

15 Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę.

16) Zakręciłem butle z gazem na zaworze przy butli i jeździłem przez tydzień na samej benzynie

17)  Zatankowałem zbiornik do pełna

18) Czujnik położenia wałka rozrządu (nie motylek a taki wsadzany od góry silnika koło 4 świecy.

19) Wtryski wyciągnięte i wyczyszczone, psikają wszystko tak samo ładnie.

20) Podpowiedź "W kolektorze ssącym było z 0,5 litra lubryfikatu od LPG. "

21) Elektrozawór Zmiennych Faz Rozrządu - wyciągnąłem pracuje ładnie. Odpinałem go żeby sprawdzić jak silnik pracuje na odpiętym i jest to samo.

 

Czego jeszcze nie robiłem to 

1) Pompa paliwa ( Ale tutaj pewnie były by problemy przy wyższych obrotach też )

 

Jakieś pomysły co jeszcze robić ?

 

Kończą mi się pomysły jestem bliski wysadzeniu samochodu w powietrze! Lub zrzuceniu z mostu :)

Pomocy majsterki.

 

Edytowane przez grajooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na zimnym silniku po nocy odpala ciężko około 10 sekund walczy;  200 - 500 obrotów aż w końcu odpala.

( Im niższa temperatura zewnętrzna tym trudniej, czyli 15 stopni pali z lekkim oporem a przy 0 męczy się strasznie)

Do sprawdzenia ;

1/czujnik temperatury płynu chłodzącego,

2/ czujnik położenia wałka rozrządu - musi być oryginał ;

      a/ to jest czujnik z efektem Halla i sprawdzenie go jest możliwe tylko oscyloskopem lub przez podmianę,

       b/ jeżeli parametry ; czujnika wału, czujnika wałka - są zmienne lub fałszywe, to ECU głupieje i stąd różne efekty ;

              - szarpania,

              - silnik nie pali na ciepłym / zimnym,

              - wypadanie zapłonu,

             -  tzw. powolne zbieranie się i różne podobne,

13 godzin temu, grajooo napisał:

 Na benzynie jak mam 900 do 1200 obrotów i dodam gazu więcej niż 25% to przerywa podczas przyspieszania, oraz  po dodaniu gazu najpierw obrotu spadają na 0,3 sekundy o 30 obrotów (tak delikatnie) i dopiero przyspiesza.

3/ Przepustnica do przeczyszczenia ( spray LIQUI MOLY PROLINE  ) oraz wymiana oringu,

13 godzin temu, grajooo napisał:

Na LPG chodzi idealnie

4/ Jak uporasz się z tymi dwoma problemami, to będziemy działać dalej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje. Od razu dopisze info

 

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, grajooo napisał:

1) Czujnik temperatury płynu chłodzącego wskazuje poprawną temperaturę.

2) Zamówiłem oryginał

1/Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu ;

     - decyduje o dawce paliwa przy rozruchu ,

     -  jeżeli winowajcą przy problemach z odpaleniem jest czujnik temperatury silnika, to odpięcie

          tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu,

2/ Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

      a/ tu konieczność kontroli czujnika wałka rozrządu ;

                -  czystość czoła, styków,

                -   stan przewodu elektrycznego czujnika,

                -  prawidłowość działania,

18 godzin temu, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

     b/ uszkodzone ECU to ;

            - silnik nie chcę się uruchomić i odmawia jakiejkolwiek współpracy,

            - wpływa na nierówną pracę silnika,

            - wzrost zużycia paliwa przy słabszych osiągach,

4 godziny temu, grajooo napisał:

3) Szarpanie występuje tylko na benzynie a na gazie idealnie przyspiesza

 

18 godzin temu, grajooo napisał:

14) Czasy wtrysku benzyny mam 3,5 ms kiedy w innych megane są 1,7 ms

 

  3/ Tu objawy wskazywałyby na zużyte wtryskiwacze ;

              a/ wymiana na nowe,

              b/ regeneracja;

                     -   czyszczeniu metodą ultradźwiękową,

                     -   przeprowadzeniu testu komputerowego,  celem sprawdzenie poprawności działania wtrysków

                          przy pomocy specjalnych urządzeń,

               c/ przeprowadzenie analizy kosztów pkt;  a i b .

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, grajooo napisał:

czy znasz kogokolwiek do kogo mogę je wysłać do naprawy lub do przeszczepu do innego ECU ?

Wg; opisu, bardzo dużo włożyłeś kasy w naprawę, 

Radzę, udać się do kumatego mechanika aby ;

  - ocenił to fachowym okiem,

 - nie płacić jak nie ma poprawy,

 - nie wydawać kasy niepotrzebnie,

Tu masz serwisy ; Dealerzy, serwisy, warsztaty

Jak wygląda kwestia zapalania na ciepłym  silniku?

Mechanik kumaty, musi być obeznany z autami reno.

Odnośnie ECU, skontaktuj się ;  Electric Cars -Oferta

Instalacja gazowa której generacji?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2019 o 18:43, grajooo napisał:

Sondy lambda komputer widzi na odwrót.

  A/ Sondy nie będą miały prawidłowych wskazań gdy proces spalania będzie nie właściwy ;

      1/ Na skutek przestawionego rozrządu ; 

              a/ uszkodzony czujnik położenia wału  - sprawdzają się tylko oryginały,

              b/ uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ; sprawdzają się tylko oryginały,

              c/ Rozrząd + KZFR + zawór ZFR ; wymienione 6 miesięcy temu - napisałeś - jest OK,

             d/ czujniki wału, wałka / zamienniki ;

                    1/ przeważnie zachowują się poprawnie w pewnych warunkach,

                    2/ a w innych już nie,

                    3/ praktyka pokazała, że zamienniki są chimeryczne, 

        2/ Komputer ECU  może tak reagować na długotrwale zbyt bogatą mieszankę;

               a/ uszkodzone wtryskiwacze benzynowe, 

               b/  Po odpaleniu wali benzyna nieprzepaloną - napisałeś ;  do weryfikacji,

              c/  Czujnik płynu chłodniczego wskazuje poprawną temperaturę;  do weryfikacji,

              d/  warto zainstalować aktualny soft,

       3/ Proponuje, aby do momentu pozytywnego zweryfikowania elementów j/w, nie ingerować w ecu,

              Ecu - wizualnie, węchowo - sprawny.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panie Andrzeju, sytuacja teraz jest taka że na benzynie odpala ok. Tylko jak wcisnę gazu przy obrotach 800-900 to spadają i samochód gaśnie. Im mocniej wcisnę gaz tym bardziej spadają. Przy wyższych obrotach tak nie ma. Jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, grajooo napisał:

na benzynie odpala ok.

Tylko jak wcisnę gazu przy obrotach 800-900 to spadają i samochód gaśnie.

Im mocniej wcisnę gaz tym bardziej spadają.

Przy wyższych obrotach tak nie ma.

Jakie obroty masz przy starcie silnika, na zimnym??

Proponuje;

  -  wymianę świec zapłonowych na beru oraz odstęp pomiędzy elektrodami na 0,7 mm,

  -  świece i cewki muszą być suche i czyste, bez żadnych uszkodzeń, przebić,

  -  przeczyścić przepustnicę i wymienić oring,

  -  przeczyścić map sensor i zapewnić szczelność jego montażu,

  -  wymienić filtr powietrza,

  -  zastosować markowy;

        - olej ; Valvoline Syn Power 5W40,

        - filtr oleju ; mann, knecht, purflux.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starcie obroty są koło 1000 - 1100

Dziękuję za wszystkie wskazówki.

Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, dlaczego na GAZie nie ma tych problemów

NA mój chłopski rozum to powinno być coś z układem paliwowym?

1) Świece sprawdzał mechanik są ok i odstępy sprawdzone szczelinomierzem.

2) Przepustnica wyczyszczona  i o ring też nowy

3) Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

4)  Filtr wymieniony

5) Olej markowy ELF zalecany przez producenta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, grajooo napisał:

1) Świece sprawdzał mechanik są ok i odstępy sprawdzone szczelinomierzem.

Nie ma co robić doktoratu, należy je wymienić na beru,

 

14 minut temu, grajooo napisał:

3) Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

Map sensor należy przeczyścić i zapewnić mu szczelność montażu;

  - wymiana oringu,

  - użycie silikonu wysokotemperaturowego,

16 minut temu, grajooo napisał:

5) Olej markowy ELF zalecany przez producenta

Olej elf

   -  to olej z najniższej półki,

   -  bardzo szybko traci swe parametry,

   -  to czynnik pomijany przez wielu użytkowników a decyduje o podstawowych zachowaniach silnika,

19 minut temu, grajooo napisał:

Nie mogę zrozumieć jednej rzeczy, dlaczego na GAZie nie ma tych problemów

NA mój chłopski rozum to powinno być coś z układem paliwowym?

Kiedy ;

  - był serwis instalacji LPG? 

  - ile km zrobiłeś na gazie?

Proponuje zakręcić gaz na butli i obserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grajooo napisał:

Map Sensor - cały się rusza lata we wszystkie strony Tak powinno być ?

 

Dnia 13.12.2019 o 08:44, grajooo napisał:

Cały czas nawet po 20 minutach mam tak.

MapSensor musi być zamocowany na sztywno. Tam podbiera powietrze i  następstwem jest niewłaściwy skład mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!