Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana tarcz haulcowych tylnych-przełożenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ponieważ tylne tarcze hamulcowe w komplecie (tarcza, łożysko, pierścień ABS) są nie do zdobycia w rozsądnej cenie (w serwisie para ponad 700zł) mam pytanie, czy ktoś może podzielić się doświadczeniami jak wymienić pierścień ABS?

Widziałem jak koledzy na forum pisali o tym, jednak bez szczegółów.

Jak rozdzielić od starej tarczy, no i jak pewnie zamontować na nowej.

 

A może ktoś poleci gdzie kupić komplet? Producent? Oznaczenie?

(Nie)stety jest to kombi, (1.9/120KM z 2004) więc tarcza ma średnicę 270mm a nie 240mm jak w hatchbacku. Miałem już ładny komplet z SNR'a ale okazało się że łożysko wewnętrzne jest większe (śr. wew łożyska 30mm zamiast 25) i cały pierścień ABS większy... Po przeszukaniu internetu okazało się, że jest to komplet do nowego Scenic'a :mrgreen:

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof_lew, 700zł za parę w tym 2xtarcza, 2xpierścień i 2xłożysko już zmontowane. Weź po uwagę, że odpada robocizna (czas pracy) na zakładanie i ściąganie 2xpierścienia oraz 2xłożysko + ryzyko zniszczenia pierścienia, o łożysku nie wspominam tego nie da się schrzanić. Dodatkowo trzeba mieć narzędzie - prasa + coś czym rozgrzejesz pierścień. No nie wiem czy to tak drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof_lew, mi jak policzyli w sklepie wszystko w zamienniku ale osobno to wyszło prawie jak za komplet z ASO :-/ .W pełni popieram kolege kocuper, .Policz czy opłaci sie kupic zamienniki i ile jest przy tym roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki za podpowiedzi i linka.

Dzwoniłem do http://www.autkoplus.com/ jakieś 2 tyg. temu i Pan po moich pytaniach raczył obejrzeć dokładnie wspomnianą tarczę i stwierdzić, że ona NIE ma pierścienia ABS.

Czy 700 zł to dużo? Może nie, ale kupiłem (potem niestety oddałem) we Wrocławiu w auto wójcik dwie tarcze SNR (tarcza, łożysko, pierścień ABS) za 460 zł - więc w o wiele lepszej cenie - niestety były to tarcze do Scenica II (większą średnica wewnętrzna łożyska i śr. pierścienia ABS). Niestety chyba na razie nikt nie produkuje takich kompletnych tarcz na tył do kombi dostępnych poza ASO :mrgreen:

Stąd moje pytanie - jak się zabrać za wymianę pierścienia i jakie są szanse dobrze go przełożyć? Nie chciałbym po prostu skończyć tak, że kupie nie kompletne tarcze, przełożenie pierścienia się nie uda i tym samym byłbym i tak zmuszony do kupna kompletu w ASO.

A dostęp do prasy mam i wprasowanie nowe łożyska do nowej tarczy nie jest problemem.

Tylko ten ABS...

 

Na razie wymieniłem przód na TRW - 130zł/szt, po 400 km na razie wszystko w porządku.

 

pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień zakładany jest na gorąco, więc delikatnie rozgrzać i próbować zdjąć ściągaczem do łożysk. Rozgrzać można palnikiem acetylenowo-tlenowym. Natomiast zakładanie polega na rozgrzaniu pierścienia i schłodzenie tarczy. O rozgrzewaniu pisałem, natomiast schłodzić możesz samą tarczę w zamrażalniku. Ażeby szybko schłodzić to przed włożeniem do zamrażalnika polej alkoholem tarczę - szybciej się schłodzi. Łożysko zakładasz na samym końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysztof, ja ostatnio kupowałem tarcze i łożyska osobno i bodajże przy tarczach była informacja jak zdjąć i zamontować pierścień, mechanik zrobił mi to bez problemu, także myślę że możesz spokojnie przekładać zawsze zaoszczędzisz i nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam mam pytanie w tylnich tarczach megane hb. 2003r jest pierścień zębaty abs czy elektromagnes abs bo przy prubie zakupu dowiedziałem sie ża występuje też elektromagnes i teraz nie wiem. wydawało mi sie że powinien być pierścień.ktoś ma meganke w podobnym roczniku prosił bym o odpowiedz <ok>

[ kolego po pierwsze otrzymujesz pasek o wartości 1 za multiposting który wcześniej potraktowałem ulgowo ale ty wolałeś usunąć mój wpis,

po drugie otrzymujesz pasek o wartości 1 za wykasowanie wpisu moderatora, po trzecie informuję cię że przy wartości 3 pasków jest blokada pisania na forum, paski znikają pojedyńczo co 60 dni, w razie zastrzeżeń sprawę rozpatruje Administrator] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Niestety chyba na razie nikt nie produkuje takich kompletnych tarcz na tył do kombi dostępnych poza ASO <czerwona>

Znalazłem takie komplety dostępne poza ASO z łożyskiem i tarczą ABS:

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?...p;NodeId=100032

uper-czesci.pl/product_info.php?product_id=112113&cPath=a_93_5073_19042&cat=0"]http://[ciach]uper-czesci.pl/product_info.ph...19042&cat=0

http://www.autkoplus.com/product/id/150314...kiem-08-a135-17

Brembo robi tekie tarcze o oznaczeniu 08.A135.17

Ktoś miał może już kontakt z tymi tarczami?

Sebastian

P.S. Jestem świeżo po zmianie kolcków z tylu i przetoczeniu tarcz i... muszę kupic nowe tarcze :-( Mają lekkie bicie (jedna 0,09 mm druga 0,13 mm) co jednak jest wyczuwalne szczególnie w koncowej fazie hamowania kiedy auto zaczyna tzw. "żabkować" czyli zatrzymywać się skokowo. Tarcze nie mają jeszcze min. grubości ale jednak musiały byc krzywo zamocowane na tokarce co zważywszy na ich budowe wcale nie było takie proste. Generalnie nie udało sie zaoszczędzić :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!