Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Diagnoza Prawego Światła Mijania


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

mam taki problem, że przez jakiś czas nie działało mi światło mijania. Pogrzebałem przy nim i teraz działa (zmieniłem na nowa żarówkę, a potem z powrotem na starą :applause:).

Mam jednak pewne niepokoje i chciałbym nauczyć się jak lepiej zdiagnozować co się tam naprawdę dzieje, by to konkretnie naprawić. 

Historią w skrócie:
Z 2 lata temu przez długi czas był problem z "tą kostką co się nadpala", więc ją wymieniłem na nową, kable dolutowałem. Działało wszystko od tej porty ok.


Obecnie:

Światło przestało świecić. 
Sprawdziłem kostkę, wygląda OK, jest minimalne nadtopienie ale nie wygląda to źle. 
Sprawdziłem "masę" do karoserii i tak: 
-Bezpiecznik od prawego światła, masa OK. 

-Kostka, sprawdziłem wchodzące w nią piny (bo mają łatwo wystający metal przy wpiętej wtyczce na łączeniu kostka-kabel)- wszystko OK.

-Jak bezpiecznik od światła wyjęty, to wiadomo, masy nie było na jednym pinie na kostce

-Jak zmierzyłem prąd (miernik szeregowo zamiast bezpiecznika) to płynie do prawego światła prąd 0,8A

 

Potem sprawdziłem masę na kostce w która wpinana jest H7. 
Tu ciekawe, bo raz mi piszczał miernik, że jest masa na obu wtykach tej kostki, 

a potem już nie piszczał wcale na żadnym, tylko na jednym pokazywał wartość 50 (pewnie Ohmy), a na drugim 0.

Jak próbowałem wcześniej zmierzyć prąd jaki płynie między stykami kostki na żarówkę (gdy jeszcze nie działało), to pokazywał jakieś 0,2mA więc to pewnie błąd pomiaru. 

 

Dodatkowo: 
Jak poruszam bezpiecznikami/kostką itp z tymi stykami to słyszę, jak włączają się do pracy silniczki od pozycji reflektorów. 

Ogólnie jak zmieniam wysokośc reflektorów to potrafią długo wariować te silniczki, dlatego zwykle ustawiam jakiś jeden poziom, gdzie nie wariują i nie ruszam regulacji. 

 

 

Teraz Panowie Pytanie za 1000 punktów. 
Jak się zabrać za porządną diagnozę? Zależy mi aby nauczyć się jak zdiagnozować taki problem i go naprawić, dlatego proszę o rady jak dla debila, bo w sumie w tym temacie to nim jestem. 

Oraz jakie powinny byc poprawne wyniki sprawdzania masy na kostce od żarówki H7? (w sensie masa na obu stykach, na jednym czy jak?)

 

ps.

Nie wiem czy ma to znaczenie ale np halogen prawy też przestał działać. Teraz światło mijania działa a on dalej nie ;). 
Z tyłu prawe światło przeciwmgielne i postojowe (oba czerwone) świecą normalnie. 
 

Edytowane przez Piwniczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!