Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prawdopodobnie czeka mnie wymiana katalizatora. Autko to 1.6 16V K4M(D)812. Okresowo pojawia się P0420, sondy nowe, sprawne. Faktycznie, to najprawdopodobniej katalizator. I teraz pytanie, cy ktoś z forumowiczów wymieniał u siebie, jeśli tak, to na jaki, z jakim skutkiem, jakie obserwacje po pewnym czasie użytkowania, etc. Widzę, że rynek  jest zdominowany przez firmę JMJ, a opinie na jej temat podzielone. Chciałbym też spytać, czy lepiej ceramiczny, czy metalowy wkład? Proszę o opinie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi czasem wywalał błąd przy pękniętym kolektorze wydechowym. Kazdy z Megane 2 ph1 ma wadę projektową i pęka na łączeniu(zaznaczone na żółto).

IMG_20191218_180921~2.jpg

Edytowane przez Astma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,

Katalizator "pochłania powietrze" jeśli jest lewe powietrze przed katalizatorem to fizycznie nie jest wstanie tyle go pochłonąć.

Tylna sonda lambda powinna mieć praktycznie równy przebieg .Jesli skacze to znaczy że albo lewe powietrze albo katalizator jest walnięty.

Warto zamontować emulator sondy przed wymianą katalizatora jeśli na 100% układ jest szczelny.

Ja układ sprawdzałem kompresorem.

Zakorkowałem końcówkę wydechu i podałem powietrze przez korek.Jesli syczy to znaczy że wydech jest nieszczelny .5min. roboty i wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego sprawdzenia właśnie potrzebuję.

29 minut temu, Astma napisał:

Warto zamontować emulator sondy przed wymianą katalizatora jeśli na 100% układ jest szczelny.

U mnie wykres drugiej sondy czasem jest 'w miarę' gładki, a czasem lekko skacze. Co powinienem zobaczyć po zamontowaniu emulatora, a czego nie, i o czym to będzie świadczyło?

Co jakiś czas, jakoś 60-100 km, mam takie odczyty na obu sondach: https://ibb.co/55Cr9G8

Na ogół podczas jednostajnej jazdy, na 3-5 biegu, nie szybciej niż 90km/h. Trwa to kilka sekund, potem wraca do normy, albo zaraz po tym, jak ściągnę nogę z gazu. Przed i po tym incydencie, odczyty są ok. Pierwsza sonda oscyluje między 0,1 a 0,7/0,9 V, druga +/- stoi gdzieś na poziomie między 0,5 a 0,7 V. Czasem, po takiej anomalii, wypluje P0420, ale nie zawsze. Czym jest spowodowany taki obraz obu sond jednocześnie? Lewe powietrze, wypadanie zapłonu, lejący wtrysk, czy skończony kat tak robi?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sonda działa ok.

Ale jest na bogato.na 90% lewe powietrze.

Pierwsza powinna oscylować między 0.450V ,a 0.600V

Wszystko poniżej 0.450V to uboga mieszanka ,

A wszystko powyżej 0.450V to bogata.

Korekty wtrysku powinny być w granicach 50%(bo zakres jest od 0 do 100%) czyli 50% to punkt zero.

Druga sonda powinna mieć coś koło 0.450V i może delikatnie bujać 0.440 do 0.470.

Emulator zmienia położenie sondy w układzie wydechowym przez co jest ona mniej wrażliwa na ilości tlenu i w taki sposób możesz uzyskać stałe napięcie na drugiej sondzie.

Druga sonda sprawdza tylko prace katalizatora .

Pierwsza sonda jest najważniejsza bo na niej opiera się budowa dawki paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni wykres jest z tych kilku sekund anomalii. Tutaj wklejam jak to wygląda na wolnych obrotach: https://ibb.co/gJXY3hT

Wydawało mi się, że na drugiej sondzie ma być płasko, i wysoko, ok. 0,8 V. Wtedy jest mało tlenu, i spaliny są 'czyste'. Nie jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary w 1.6 z KZFR robi się po 10min. Od rozgrzania silnika do temperatury roboczej.

Dopiero po tych 10min. odcinka przestawia się z 5500 na 6500 i korekty pracują w "normalnym trybie". 0.450 V jest ideałem i do niego dąży silnik.

 

Edytowane przez Astma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg drugiej sondy powinien być mniejszy niż pierwszej właśnie przez to że katalizator potrafi przejąć część tlenu. Dodałem zdjęcie gdzie pęka kolektor wydechowy (jest parę postów wyżej).

Sprawdź najpierw szczelność wydechu przed katalizatorem. Na tym najbardziej oszukuje się drugą sondę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Astma napisał:

Dodałem zdjęcie gdzie pęka kolektor wydechowy (jest parę postów wyżej).

Spojrzę na ten kolektor przy okazji. Zastanawia mnie tylko, że w ogóle nie mam hałasów dobiegających z tamtej strony, a te zdublowane wykresy lambd, które występują co jakiś czas, jak pisałem wyżej, nie powinny występować dużo częściej, jeśli kolektor faktycznie byłby pęknięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku kolektor "sam się uszczelniał" po rozgrzaniu takie było dziwne pęknięcie.Z czasem pękł tak że zaczął zasysać znaczne ilości powietrza i pojawiły się błędy katalizatora.

Po naprawie kolektora jest delikatniej ciszej na zimnym silniku. Tak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 a odczuwasz jakieś objawy, gdy występuje ten problem? U mnie przebieg drugiej sondy też skacze jak głupi, podobnie jak u Ciebie, ale nie wyskakuje mi żaden błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy nie. U mnie te wykresy się pokrywają tylko przez chwilę, bo przez 99% czasu jest tak, że pierwsza sobie skacze, a druga sonda idzie w miarę równo. Jedyne co, to mi trochę silnik wibruje na wolnych obrotach. Wydaje mi się również, że potrafi być bardziej dynamiczna, bo miewa takie zrywy, kiedy czuję, że ma 112 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!