Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświadczenia z wymianą katalizatora na nowy - opinie i porady.


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, droopy napisał:

lambda - generalnie ta druga za katalizatorem nie ma wpływu na pracę silnika, prawda? Ona jest tylko "strażnikiem" sprawności katalizatora, tak? Jeśli tak, to dałbym jej spokój, dopóki nie wywala mi żadnych błędów...

Słusznie!. Jeśli katalizator "runie" od razu będzie błąd i sterownik przejdzie w stan awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to rozumiem, ale dopóki nie ma błędu to odczyty z tej sondy nic nie znaczą? Pytam, bo chcę mieć pewność, czy na chwilę obecną (błędu nie ma) sonda ta może mieć wpływ na pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona tylko pilnuje pracę katalizatora. Jeśli średnie napięcia z obydwóch sond będą do siebie zbliżone od razu będzie błąd.

Gdyby nie coraz lepsza aparatura na SKP to można byłoby zamiast katalizatora włożyć strumienicę dla pierwszej sondy i emulator zamiast drugiej. Taki samochód zyskałby na mocy.

Teraz diagnosta włoży czujnik do wydechu i widzi pracę  pierwszej sondy. Tak mają wyskalowaną aparaturę. Granica dopuszczalności jest 1,1V, a bez katalizatora będzie ok. 3V. Tak mi tłumaczył diagnosta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dziś wymieniłem oring przepustnicy. Map sensora jeszcze nie ruszałem, bo już miałem dość (wymieniałem jeszcze poduchę silnika i olej). Ponieważ i tak byłem pod autem, to przeczyściłem wtyczkę sondy, choć wyglądała perfekcyjnie. Efekt jest taki, że II sonda się uspokoiła...teraz oscyluje sobie mniej więcej w granicach 0,6-07V. Przypadek czy naprawdę oring przepustnicy mógł być winowajcą? Uszczelka po wyjęciu istotnie była już potwornie sztywna.

Natomiast co do drgania silnika na biegu jałowym, jestem na 99% pewny, że to była dolna poduszka, którą wymieniłem dzisiaj. Nie poznaję swojego samochodu, to co zdjąłem z auta to była masakra:

poducha.thumb.jpg.b53f31ab219aa3aaa2d310ad27080c2c.jpg

Takie pęknięcia są po obu stronach gumy, zarówno na górze, jak i na dole...Zniknęło drganie na jałowym i zniknęła żaba przy pełnym odejmowaniu i potem dodawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakąś poduszkę zmieniłeś? Dobra, już widziałem w drugim temacie. Mam tę samą, ale u mnie nie było aż takiej poprawy. ;/ 

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie nowe. Górna Renault, dolna Sasic. Mimo to, wciąż widać, i czuć, wibracje silnika. U Ciebie obroty też stoją, patrząc na OBD2, a u mnie są wahania między 725 a 670. 

Panowie, zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego w silniku K4M 812/813 nie ma łącznika elastycznego  pomiędzy kolektorem wydechowym a katem? I czy modować tę kwestię, czy zostawić jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!