Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II - kopci na czarno


Klaudia_02_05

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!!!

Od jakiś 2 lat posiadam Renault Megane II z 2004r, diesel 1,5 dci. Samochód dostałam do taty jakieś 2 lata temu i dokąd pamiętam był problem z kopceniem na czarno. Wg mechanika problem był z pompą paliwa, więc do razu wymieniliśmy ją na inną, po prawda używaną, ale raptem pół roczną. Problem zniknął na jakiś miesiąc.

Niestety nie ma żadnej reguły co do kopcenia. Dzieje się to w różnych momentach. Najczęściej (a nawet zawsze) podczas cofania -  wydobywa się czarny dym. Ostatnio miałam nawet problem na wstecznym wyjechać pod niewielki wyjazd z domu - auto nie miało mocy, zdusiło go i zgasnął. I tak kilka razy. Musiałam go mocno przegazować (dym i zapach nie do opisania). Dodatkowo na ziemi zostawił wielką czarną smugę.

Problem pojawia się także podczas redukcji biegów. Autko muli i zostawia czarny obłok za sobą. Ponadto zdarza się podczas jazdy na w miarę stałej prędkości, że zacznie kopcić (nawet przy niewielkim dodaniu gazu), ale za chwilę problem znika i znów jedzie normalnie.

Za czasów gdzy właścicielem był tata, samochód miał kilkakrotnie albo wymieniane albo regenerowane wtryski (gdyż to one były podobno powodem kopcenia), jednak problem nie zniknął. 

 

Proszę o poradę co może być ewentualną przyczyną, na co zwrócić uwagę. Niestety oboje z mężem nie znamy się kompletnie na samochodach a chciałabym uniknąć wymiany pół auta by zdiagnozować problem. Może jest coś co możemy sami sprawdzić/wyczyścić jako laiki (choć nie chciałabym bardziej zaszkodzić autku)? A może jakaś diagnostyka komputerowa pomoże zidentyfikować usterkę?

Dziękuję za każdą poradę. Żal pozbywać się auta, bo wizualnie i mechanicznie (pomijając kopcenie) prezentuje się bardzo wdzięcznie jak na swoje lata.

Edytowane przez Klaudia_02_05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudia, tu jest kilka osób mądrzejszych ode mnie, i może coś doradzą,  ale ja zawsze twierdzę, ze jak ktoś jest całkiem zielony w motoryzacji niech z tego typu for nie korzysta. Jedynie co ja Ci mogę doradzić to uczciwego i dobrego mechanika. Jeżeli jesteś z Warszawy-okolic pisz na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Klaudia_02_05 napisał:

A może jakaś diagnostyka komputerowa pomoże zidentyfikować usterkę?

Jak pojedziesz do kogoś ogarniętego z Clipem lub do ASO to mogą spojrzeć na korekty wtrysków, ciśnienia paliwa. Zawsze coś odpadnie do ręcznego sprawdzania. ASO bierze ~100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Klaudia_02_05 napisał:

Od jakiś 2 lat posiadam Renault Megane II z 2004r, diesel 1,5 dci.

1/Jakiej mocy silnik?

2/ Auto, tato miał od nowości? 

2 godziny temu, Klaudia_02_05 napisał:

Za czasów gdy właścicielem był tata, samochód miał kilkakrotnie albo wymieniane albo regenerowane wtryski

(gdyż to one były podobno powodem kopcenia), jednak problem nie zniknął. 

3/ Prawdopodobnie na chińskich zamiennikach, bez dodatkowej diagnozy błędów silnika,

2 godziny temu, Klaudia_02_05 napisał:

Wg mechanika problem był z pompą paliwa, więc do razu wymieniliśmy ją na inną, po prawda używaną, ale raptem pół roczną.

Problem zniknął na jakiś miesiąc.

      - czy pompa prawidłowo została ustawiona?

      - czy pasek rozrządu był wymieniony na nowy?

      - czy rozrząd ustawiony na blokadach?

4/ Zalecam, we własnym zakresie;

     - stosować paliwo ze znanych stacji,

     - stosować markowe filtry paliwa; mann, knecht, purflux,

     - wymienić filtr powietrza,

     - przeczyścić/sprawdzić egr oraz układ dolotowy,

     - sprawdzić szczelność dolotu pomiędzy turbo a kolektorem ssącym,

5/ Jak koledzy proponują, konieczność wizyty u kumatego mechanika znającego silniki reno, posiadającego clip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!