Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wrzuceniem biegu po wstecznym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów. Od wczoraj jestem posiadaczem Megane Classic 1.8 LPG. :)

 

Wszystko byłoby super gdyby nie jeden fakt - auto kupione z wadą, lecz nie wiem gdzie dokładnie szukać problemu. Otóż po wrzuceniu biegu wstecznego i po przestawieniu potem go na bieg neutralny i z chęcią wrzucenia innego biegu, żaden bieg nie wchodzi. Nie jest to za każdym razem, raz jest, a raz nie. Czasem da się wrzucić 5. Jak auto poruszy się (nawet na wyłączonym) to czasem lewarek załapuje i wchodzi dowolny bieg. Gdyby nie wsteczny, to wszystkie biegi pracują idealnie. Niezależnie czy wszystko na uruchomionym silniku czy na wyłączonym, tak samo niezależnie czy ze sprzęgłem czy bez. Podczas jazdy zauważyłem też, że lewarek się cofa, ja przyspieszam, a lewarek trochę się przesuwa w stronę tyłu auta.

 

Czy to wina jakiejś sprężynki (tak mówił niby poprzedni właściciel...) czy może poduszki w kształcie lizaka czy czegoś zupełnie innego?

 

Pozdrawiam wszystkich!

// Problem rozwiązano. Teraz nie mógł wejść żaden inny bieg oprócz 5. Przypadek znany ze skrzyń Renault. Chwilowym rozwiązaniem jest przez wlew oleju cofnięcie wsadzenie śrubokręta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie rozwiązano problemu. Teraz nie wchodzi żaden bieg. Wymieniłem sprężynkę na wodziku, nowy olej, a problem pozostał. Powiem więcej, nie wchodzą biegi, a przez chwilę były tylko 1 i 2. Zauważyłem też, że metalowa kuleczka nie wyskakuje za sprężynką.

 

Naprawa, jeśli tak to co zrobić czy wymiana skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przy tak zaawansowanym wiekowo aucie ciężko będzie kupić "nową" skrzynię. Olej Elf NFJ?. Można byłoby dodać płukanki do skrzyni i pojeździć. Może coś blokuje wodziki, albo któryś jest skrzywiony.

Ruchy lewarka to norma w Renault. Nie jeździ się z dłonią na lewarku podobnie jak ze stopą na sprzęgle. Później kończy się to wydatkami. Zużyty lizak powoduje że te ruchy są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!