Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MRAF

Megane I phII Problem z wrzuceniem biegu po wstecznym

Recommended Posts

Witam serdecznie forumowiczów. Od wczoraj jestem posiadaczem Megane Classic 1.8 LPG. :)

 

Wszystko byłoby super gdyby nie jeden fakt - auto kupione z wadą, lecz nie wiem gdzie dokładnie szukać problemu. Otóż po wrzuceniu biegu wstecznego i po przestawieniu potem go na bieg neutralny i z chęcią wrzucenia innego biegu, żaden bieg nie wchodzi. Nie jest to za każdym razem, raz jest, a raz nie. Czasem da się wrzucić 5. Jak auto poruszy się (nawet na wyłączonym) to czasem lewarek załapuje i wchodzi dowolny bieg. Gdyby nie wsteczny, to wszystkie biegi pracują idealnie. Niezależnie czy wszystko na uruchomionym silniku czy na wyłączonym, tak samo niezależnie czy ze sprzęgłem czy bez. Podczas jazdy zauważyłem też, że lewarek się cofa, ja przyspieszam, a lewarek trochę się przesuwa w stronę tyłu auta.

 

Czy to wina jakiejś sprężynki (tak mówił niby poprzedni właściciel...) czy może poduszki w kształcie lizaka czy czegoś zupełnie innego?

 

Pozdrawiam wszystkich!

// Problem rozwiązano. Teraz nie mógł wejść żaden inny bieg oprócz 5. Przypadek znany ze skrzyń Renault. Chwilowym rozwiązaniem jest przez wlew oleju cofnięcie wsadzenie śrubokręta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jednak nie rozwiązano problemu. Teraz nie wchodzi żaden bieg. Wymieniłem sprężynkę na wodziku, nowy olej, a problem pozostał. Powiem więcej, nie wchodzą biegi, a przez chwilę były tylko 1 i 2. Zauważyłem też, że metalowa kuleczka nie wyskakuje za sprężynką.

 

Naprawa, jeśli tak to co zrobić czy wymiana skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy tak zaawansowanym wiekowo aucie ciężko będzie kupić "nową" skrzynię. Olej Elf NFJ?. Można byłoby dodać płukanki do skrzyni i pojeździć. Może coś blokuje wodziki, albo któryś jest skrzywiony.

Ruchy lewarka to norma w Renault. Nie jeździ się z dłonią na lewarku podobnie jak ze stopą na sprzęgle. Później kończy się to wydatkami. Zużyty lizak powoduje że te ruchy są większe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...