Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI 1.6 16v LPG gaśnie z podpiętym czujnikiem położenie wałka rozrządu


zaltom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukałem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Ostatnio oddałem auto na wymianę sprzęgła, bo już wysprzęglik się rozleciał i pedał stanął dęba. Przed wstawieniem do mechanika silnik działał wzorcowo na gazie jak i na benzynie. Miał moc,  dobrze przyśpieszał, spalał tyle ile powinien, nie wydawał niepokojących dźwięków. Po odebraniu od mechanika po wymianie sprzęgła auto zgasło mi kilka razy w ten dzień ale myślałem, że to kwesta nowego sprzęgła i braku przyzwyczajenia do nowego "brania" pedału, ale nie. Sytuacja wygląda tak: obroty jałowe ok. 700, dodaje lekko gazu na ok. 1300-1400, po czym obroty spadają do 250 i auto gaśnie. Dzieje się tak na PB i LPG. Autem bardzo ciężko ruszyć bez kangura, albo palenia sprzęgła. Zacząłem grzebać przy aucie i zauważyłem, że gdy czujnik położenia wałka rozrządu jest odpięty wszystko wraca do normy na PB, gaz nie działa wtedy wcale, bo się nie przełącza, myślę że przez to, że sterownik gazu podpięty jest do czujnika położenia wałka rozrządu. Zmieniłem dzisiaj czujnik położenia wałka rozrządu na nowy oryginał  i bez zmian. Popatrzyłem czy jakieś kable/czujniki nie wiszą luźno, ale nie. Brak Check Engine, brak błędów - sprawdzane na ELM327.  Miał ktoś z Was kiedyś podobną sytuacje? O aucie: gaz półroczny AC STAG-4 QBOX BASIC, wtryski AC W02, reduktor AC R02. Rozrząd zmieniany na oryginał razem z KZFR ok. 25 tys km temu. Olej 5w40 Motul, no i ten nowy czujnik położenia wałka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zaltom napisał:

gdy czujnik położenia wałka rozrządu jest odpięty wszystko wraca do normy na PB, gaz nie działa wtedy wcale,

bo się nie przełącza, myślę że przez to, że sterownik gazu podpięty jest do czujnika położenia wałka rozrządu.

Zmieniłem dzisiaj czujnik położenia wałka rozrządu na nowy oryginał  i bez zmian.

Odpięcie czujnika to ;

  -  sterownik silnika pracuje w trybie awaryjnym;

        -  zmienna faza nie działa,

        -  ok. 20 % mocy w dół,

        -  silnik zużywa więcej paliwa ,

        -  ma braki w zrywności/przyspieszeniach,

        -  mogą następować wypadania zapłonu,

Więc dziwie się bardzo, że  " wszystko wraca do normy na PB,"

Proponuje ;

  - zakręcić gaz na butli,

  - podłączyć czujnik,

  - pojeździć i obserwować. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zaltom napisał:

x

Odłączenie czujnika wałka powoduje objawy jakie opisał @Andrzej-2010

Nie oznacza to uszkodzonego czujnika, ale jest to następstwo uszkodzonego zespołu KZFR.  Samo koło możemy wyeliminować, ale dobre zawory sterujące to łakomy kąsek zważywszy na cenę i prostotę wymiany. Sama wymiana wysprzęglika z silnikiem nie wiele ma wspólnego. Znam takie jak opisujesz objawy uszkodzenie zaworu. Sam on jest sterowany wypełnieniem impulsu i zaczyna swoją pracę od 1400 obr. Mierząc wyprzedzenie zapłonu dostaniesz potwierdzenie tego uszkodzenia. Wystarczy się przejechać przy 1500 ob i 2000 obrotów bez obciążenia samochodu i poznasz odpowiedź. Wtedy zawór nie powinien działać. Masz Elma i łatwo to zmierzysz.

Podjechałbym na reklamację usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano wstawiłem auto do mechanika, który robił sprzęgło. Zobaczymy co znajdzie. 

Auto odebrane. Mechanik rozkłada ręce. Dał namiar do sprawdzonego elektronika od Renault. Powiedział, że jak to będzie jego wina to on opłaci fakturę od elektronika. Mechanik, który robił sprzęgło podejrzewa przepustnice, że mogła się rozkalibrować, bo auto stało u niego 48h bez aku a potem przy próbie odpalenia aku zdechł, albo zawór KZFR. 

Pomierzyłem kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach 1500 22-36 stopni. Przy 2000 bardzo podobnie. Na postoju i na 3 biegu tak samo. Jałowe ok. 0

Teraz jeszcze myślę nad tym czy przy składaniu sprzęgła mógł źle założyć koło zamachowe? Wiem, że je ściągał, bo wymieniał uszczelniacz wału. Śruby są symetryczne, czy asymetryczne? Wiecie o co chodzi, wtedy czujnik położenia wału mógłby głupieć gdyby koło było założone np 1 śrubę za daleko albo za blisko, znaki na kole byłyby źle odczytywane przez czujnik. Tylko pytanie czy jest taka możliwość, aby to źle założyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!