Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hands Free i jego działanie


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kupiłem Megane II z 2003 roku z silnikiem 1.9dCi z systemem Hands Free.

Mój problem polega na tym, że:

-drzwi kierowcy: chwytam za klamkę i ciągnę - samochód nie otwiera się, gdy jest otwarty: klikam guzik na klamce i zamyka się

-drzwi pasażera: to co u kierowcy

-drzwi pasażera tył prawe: to samo co u kierowcy

-drzwi pasażera tył lewe: chwytam za klamkę i ciągnę - samochód otwiera się, kierunkowskazy migają, ale nie otwierają się te drzwi, reszta otwarta, gdy jest otwarty: klikam guzik na klamce i nie zamyka się, brak reakcji

Co może być w danych drzwiach lub w całym systemie wadliwe że tak się dzieje? 

Zastanawiam się nad trzema czujnikami zbliżeniowymi w klamkach w drzwiach kierowcy, pasażera i tylne prawe, z kolei w tylnych lewych o mikroswitch'u na guziku

Co o tym sądzicie?

 

Przy każdej próbie karta do samochodu znajdowała się w odległości 10-20cm. Odpalanie bez wkładania karty działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sniperek155 napisał:

Zastanawiam się nad trzema czujnikami zbliżeniowymi w klamkach

Uszkodzone, lub brak połączenia z UCH.

Czwarta klamka - pierwsze pociągnięcie wyzwala otwarcie blokad wszystkich zamków, a drugie pociągnięcie otwiera te drzwi.

Przyciski w drzwiach do zamykania są w oddzielnych obwodach, czyli czwarte drzwi jest on do wymiany.

Drzwi powinny zwolnić blokady po włożeniu ręki za klamkę. W klamkach są lusterka i włożenie ręki przerywa wiązkę. Podchodząc do samochodu z kartą HF  UCH włącza system optyczny ( również napięcie zasilające potrzebne do otwarcia przez pociągnięcie za klamkę). Warunek - muszą działać anteny w klamkach, żeby stwierdziły obecność karty i dały sygnał sterujący do UCH.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszych trzech drzwi: w jaki sposób mogę sprawdzić wadliwość tych czujników, lub brak połączenia z UCH? Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba najlepiej byłoby sprawdzić czy dochodzi napięcie jeśli w pobliżu jest karta HF.

Co do czwartych drzwi: Do wymiany jest mikroswitch w guziku tak? W jaki sposób tutaj też mogę sprawdzić czy to jest winowajca? 

 

Jeszcze takie dodatkowe pytanie mam:

W jaki sposób grzać świece w dieslu? Poprzez naciśnięcie guziku START/STOP bez sprzegła/hamulca i odczekanie chwili i dopiero zapalenie silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że wypięte są wiązki z klamek ( antena i przycisk).

Pobudzenie anteny przez obecność karty włącza zasilanie czujników optycznych. To w nich jest przycisk, który pozwala na zwolnienie blokady i otwarcie za pomocą linki zamka w poszczególnych drzwiach.

Nie podpowiem jak zrobić wielokrotne podgrzewanie świec żarowych w M2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!