Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z uwagi na pęknięcie jednej ze sprężyn z tyłu jestem zmuszony do ich wymiany.

 

Pytanie - czy do megane iii HB 1.6.16v są dostępne jakieś mocniejsze sprężyny? Chodzi mi o to, żeby auto nie siadało mocno przy załadunku, ale jednocześnie, żeby go nie podnieść?

 

Narazie myślę o zamiennikach oryginałów -  LESJÖFORS 4272956 - może ktoś miał styczność, dobry wybór?

 

No i pytanie o samą wymianę, czy odkręcając koło i podnosząc auto na lewarku (raz jedną, raz drugą stronę) dam radę dokonać wymiany? Czy jednak duży podnośnik całego auta będzie konieczny?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymiana sprężyn to nie taka prosta sprawa. Jeśli nie robiłeś tego wcześniej i nie masz odpowiednich narzędzi to lepiej zleć wymianę w warsztacie bo inaczej możesz zrobić sobie krzywdę. 
 

jeśli chcesz zmienić sprężyny na mocniejsze - sztywniejsze to jedynie sportowe ale wtedy musiałbyś zmienić komplet a nie tylko tylne. 
 

poza tym stare sprężyny z racji zużycia mogły być bardziej giętkie i mocniej się uginać. Jak zmienisz na zwykle to powinno być lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężyn z tyłu jest prosta. Musisz tylko rozpiąć amortyzatory z dolnych mocowań i  unieść auto z obu stron więc albo dwa podnośniki typu "żaba" albo kobyłki.

Jeżeli nie masz to wiadomo podnośnik.

Co do samej wymiany na sztywniejsze sprężyny to musisz wziąć pod uwagę że zmieni się charakterystyka tłumienia i auto stanie się twardsze. Utrata komfortu jazdy.

Najlepiej jest trzymać się oryginału, ewentualnie możesz sprawdzić parametry sprężyn od wersji Grandtour i jeżeli mają taką samą długość to je zamontować.

Sprężyny HD przeważnie mają zwiększoną średnicę pręta z którego są wykonane.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pękła sprężyna to najprawdopodobniej amortyzator powiedział: pa pa.

Nie sprawdzałem, ale śmiem twierdzić, że do samochodu było stosowane kilka rodzajów sprężyn. Oznaczane są kolorowymi paskami, których ja nie umiem rozszyfrować. Sprężyny jako zamienne trzeba dobierać po rodzaju nadwozia. Przednie często uwzględniają rodzaj paliwa. Często zamienniki sprężyn i amortyzatorów są te same dla wszystkich wersji - takie omijam. W MII nie sposób kupić sprężyny w oryginale. Ja do przodu zdecydowałem się na Kyb. Chciałem do benzyny i takie były w ofercie. Wrażenia: auto sztywniejsze niż na starych(wymieniłem również amortyzatory). Stoi wyżej, ale mi to nie przeszkadza - w końcu podwyższone auta są w modzie.

Kiedyś do MII kombi kupiłem sprężyny polskie marki D&D. Auto stało raczej normalnie, może odrobinę wyżej niż na starych. Przejechałem na nich 100tys. później auto sprzedałem.

Lesjofors to renomowany producent. Wymieniając sprężyny trzeba pamiętać o amortyzatorach, aby były w stanie ustabilizować sztywną sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Wymieniłem na te Lesjofors - auto jest sztywniejsze i siedzi wyżej niż na starych (ale z racji pęknięcia i przebiegu pewnie już były ugniecione". W każdym razie na chwilę obecną jestem zadowolony.

Co do pęknięcia spręzyny, a zużycia amortyzatora - to raczej nie ma związku... po prostu w tym miejscu na dole sprężyna była dość mocno skorodowana. Druga w tym samym miejscu tak samo, więc zapewne kwestia czasu i też by strzeliła. Auto nie podskakuje na nierównościach, prowadzi się dobrze więc amorki chyba ok - za 5 dni mam przegląd, to się jeszcze sprawdzi.

 

Co do wymiany - dla potomnych. Podniosłem auto i postawiłem tył na kobyłkach. Odkręciłem obydwa amortyzatory i opuściłem belkę. ja próbowałem wyciągać sprężynę, a druga osoba naciskała na belkę, żeby ją jeszcze trochę obniżyć... no  i wyskoczyła. Wszystko wyczyszczone  i montaż w odwrotnej kolejności.

 

Ogólnie praca łatwa, jedynie trochę trudności ze ściśnięciem sprężyny żeby wyskoczyła - nawet pomimo opuszczenia całej belki, ale jakoś poszło z drugą osobą.

 

Dziękuję za przesłane rady i informacje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!