Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

z uwagi na pęknięcie jednej ze sprężyn z tyłu jestem zmuszony do ich wymiany.

 

Pytanie - czy do megane iii HB 1.6.16v są dostępne jakieś mocniejsze sprężyny? Chodzi mi o to, żeby auto nie siadało mocno przy załadunku, ale jednocześnie, żeby go nie podnieść?

 

Narazie myślę o zamiennikach oryginałów -  LESJÖFORS 4272956 - może ktoś miał styczność, dobry wybór?

 

No i pytanie o samą wymianę, czy odkręcając koło i podnosząc auto na lewarku (raz jedną, raz drugą stronę) dam radę dokonać wymiany? Czy jednak duży podnośnik całego auta będzie konieczny?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymiana sprężyn to nie taka prosta sprawa. Jeśli nie robiłeś tego wcześniej i nie masz odpowiednich narzędzi to lepiej zleć wymianę w warsztacie bo inaczej możesz zrobić sobie krzywdę. 
 

jeśli chcesz zmienić sprężyny na mocniejsze - sztywniejsze to jedynie sportowe ale wtedy musiałbyś zmienić komplet a nie tylko tylne. 
 

poza tym stare sprężyny z racji zużycia mogły być bardziej giętkie i mocniej się uginać. Jak zmienisz na zwykle to powinno być lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężyn z tyłu jest prosta. Musisz tylko rozpiąć amortyzatory z dolnych mocowań i  unieść auto z obu stron więc albo dwa podnośniki typu "żaba" albo kobyłki.

Jeżeli nie masz to wiadomo podnośnik.

Co do samej wymiany na sztywniejsze sprężyny to musisz wziąć pod uwagę że zmieni się charakterystyka tłumienia i auto stanie się twardsze. Utrata komfortu jazdy.

Najlepiej jest trzymać się oryginału, ewentualnie możesz sprawdzić parametry sprężyn od wersji Grandtour i jeżeli mają taką samą długość to je zamontować.

Sprężyny HD przeważnie mają zwiększoną średnicę pręta z którego są wykonane.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pękła sprężyna to najprawdopodobniej amortyzator powiedział: pa pa.

Nie sprawdzałem, ale śmiem twierdzić, że do samochodu było stosowane kilka rodzajów sprężyn. Oznaczane są kolorowymi paskami, których ja nie umiem rozszyfrować. Sprężyny jako zamienne trzeba dobierać po rodzaju nadwozia. Przednie często uwzględniają rodzaj paliwa. Często zamienniki sprężyn i amortyzatorów są te same dla wszystkich wersji - takie omijam. W MII nie sposób kupić sprężyny w oryginale. Ja do przodu zdecydowałem się na Kyb. Chciałem do benzyny i takie były w ofercie. Wrażenia: auto sztywniejsze niż na starych(wymieniłem również amortyzatory). Stoi wyżej, ale mi to nie przeszkadza - w końcu podwyższone auta są w modzie.

Kiedyś do MII kombi kupiłem sprężyny polskie marki D&D. Auto stało raczej normalnie, może odrobinę wyżej niż na starych. Przejechałem na nich 100tys. później auto sprzedałem.

Lesjofors to renomowany producent. Wymieniając sprężyny trzeba pamiętać o amortyzatorach, aby były w stanie ustabilizować sztywną sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Wymieniłem na te Lesjofors - auto jest sztywniejsze i siedzi wyżej niż na starych (ale z racji pęknięcia i przebiegu pewnie już były ugniecione". W każdym razie na chwilę obecną jestem zadowolony.

Co do pęknięcia spręzyny, a zużycia amortyzatora - to raczej nie ma związku... po prostu w tym miejscu na dole sprężyna była dość mocno skorodowana. Druga w tym samym miejscu tak samo, więc zapewne kwestia czasu i też by strzeliła. Auto nie podskakuje na nierównościach, prowadzi się dobrze więc amorki chyba ok - za 5 dni mam przegląd, to się jeszcze sprawdzi.

 

Co do wymiany - dla potomnych. Podniosłem auto i postawiłem tył na kobyłkach. Odkręciłem obydwa amortyzatory i opuściłem belkę. ja próbowałem wyciągać sprężynę, a druga osoba naciskała na belkę, żeby ją jeszcze trochę obniżyć... no  i wyskoczyła. Wszystko wyczyszczone  i montaż w odwrotnej kolejności.

 

Ogólnie praca łatwa, jedynie trochę trudności ze ściśnięciem sprężyny żeby wyskoczyła - nawet pomimo opuszczenia całej belki, ale jakoś poszło z drugą osobą.

 

Dziękuję za przesłane rady i informacje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!