Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

z uwagi na pęknięcie jednej ze sprężyn z tyłu jestem zmuszony do ich wymiany.

 

Pytanie - czy do megane iii HB 1.6.16v są dostępne jakieś mocniejsze sprężyny? Chodzi mi o to, żeby auto nie siadało mocno przy załadunku, ale jednocześnie, żeby go nie podnieść?

 

Narazie myślę o zamiennikach oryginałów -  LESJÖFORS 4272956 - może ktoś miał styczność, dobry wybór?

 

No i pytanie o samą wymianę, czy odkręcając koło i podnosząc auto na lewarku (raz jedną, raz drugą stronę) dam radę dokonać wymiany? Czy jednak duży podnośnik całego auta będzie konieczny?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężyn to nie taka prosta sprawa. Jeśli nie robiłeś tego wcześniej i nie masz odpowiednich narzędzi to lepiej zleć wymianę w warsztacie bo inaczej możesz zrobić sobie krzywdę. 
 

jeśli chcesz zmienić sprężyny na mocniejsze - sztywniejsze to jedynie sportowe ale wtedy musiałbyś zmienić komplet a nie tylko tylne. 
 

poza tym stare sprężyny z racji zużycia mogły być bardziej giętkie i mocniej się uginać. Jak zmienisz na zwykle to powinno być lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana sprężyn z tyłu jest prosta. Musisz tylko rozpiąć amortyzatory z dolnych mocowań i  unieść auto z obu stron więc albo dwa podnośniki typu "żaba" albo kobyłki.

Jeżeli nie masz to wiadomo podnośnik.

Co do samej wymiany na sztywniejsze sprężyny to musisz wziąć pod uwagę że zmieni się charakterystyka tłumienia i auto stanie się twardsze. Utrata komfortu jazdy.

Najlepiej jest trzymać się oryginału, ewentualnie możesz sprawdzić parametry sprężyn od wersji Grandtour i jeżeli mają taką samą długość to je zamontować.

Sprężyny HD przeważnie mają zwiększoną średnicę pręta z którego są wykonane.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pękła sprężyna to najprawdopodobniej amortyzator powiedział: pa pa.

Nie sprawdzałem, ale śmiem twierdzić, że do samochodu było stosowane kilka rodzajów sprężyn. Oznaczane są kolorowymi paskami, których ja nie umiem rozszyfrować. Sprężyny jako zamienne trzeba dobierać po rodzaju nadwozia. Przednie często uwzględniają rodzaj paliwa. Często zamienniki sprężyn i amortyzatorów są te same dla wszystkich wersji - takie omijam. W MII nie sposób kupić sprężyny w oryginale. Ja do przodu zdecydowałem się na Kyb. Chciałem do benzyny i takie były w ofercie. Wrażenia: auto sztywniejsze niż na starych(wymieniłem również amortyzatory). Stoi wyżej, ale mi to nie przeszkadza - w końcu podwyższone auta są w modzie.

Kiedyś do MII kombi kupiłem sprężyny polskie marki D&D. Auto stało raczej normalnie, może odrobinę wyżej niż na starych. Przejechałem na nich 100tys. później auto sprzedałem.

Lesjofors to renomowany producent. Wymieniając sprężyny trzeba pamiętać o amortyzatorach, aby były w stanie ustabilizować sztywną sprężynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Wymieniłem na te Lesjofors - auto jest sztywniejsze i siedzi wyżej niż na starych (ale z racji pęknięcia i przebiegu pewnie już były ugniecione". W każdym razie na chwilę obecną jestem zadowolony.

Co do pęknięcia spręzyny, a zużycia amortyzatora - to raczej nie ma związku... po prostu w tym miejscu na dole sprężyna była dość mocno skorodowana. Druga w tym samym miejscu tak samo, więc zapewne kwestia czasu i też by strzeliła. Auto nie podskakuje na nierównościach, prowadzi się dobrze więc amorki chyba ok - za 5 dni mam przegląd, to się jeszcze sprawdzi.

 

Co do wymiany - dla potomnych. Podniosłem auto i postawiłem tył na kobyłkach. Odkręciłem obydwa amortyzatory i opuściłem belkę. ja próbowałem wyciągać sprężynę, a druga osoba naciskała na belkę, żeby ją jeszcze trochę obniżyć... no  i wyskoczyła. Wszystko wyczyszczone  i montaż w odwrotnej kolejności.

 

Ogólnie praca łatwa, jedynie trochę trudności ze ściśnięciem sprężyny żeby wyskoczyła - nawet pomimo opuszczenia całej belki, ale jakoś poszło z drugą osobą.

 

Dziękuję za przesłane rady i informacje.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...