Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi początkowo brak reakcji na pedał gazu,następnie nie odpala


Robertfudacz1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie czy ktoś miał do czynienia jak niżej.

Autko Scenic IIIphI 1.5 dCi

Na skutek nagłej awarii bez jakiegokolwiek błędu na zegarach auto zgasło podczas jazdy. Potem już nie dało się go odpalić,na kompie pojawiały się błędy  niskiego ciśnienia, wtryskiwaczy. Okazało się że najprawdopodobniej ma skutek lania wtrysku jedna komora jest cała w dziurach, świeca żarowa ukrzywiona więc słupek silnika do wymiany.zanim do tego doszliśmy to wtryskiwacze Siemensa były regenerowane,wymiana przewodów,filtra paliwa.a jak doszło do wymiany słupka to z osprzętem,więc sprawdzono wszystko...po złożeniu z nowym silnikiem K9K 1.5 dCi 2014 rok. Do tej pory miałem K9K 1.5 dci2011 rok. Auto odpaliło ma bieg jałowy i nie reagowało na pedał gazu i tak chodziło z 5 minut. Po próbie ponownego odpalenia auto startuje i gaśnie.trwa to że dwie sekundy. Wymieniono na powrót wtryskiwacze i pompę ciśnienia na moją starą,ale efekt ten sam. Clip pokazuje ciśnienie na początku 300 a potem spada podczas rozruchu. Co może być przyczyną? Sterownik silnika? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Robertfudacz1 napisał:

.a jak doszło do wymiany słupka to z osprzętem,więc sprawdzono wszystko...po złożeniu z nowym silnikiem K9K 1.5 dCi 2014 rok.

Kompresja silnika do pomiaru - na zimnym silniku.

Ustawienie pompy wtryskowej na znaki,

Brak pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc rozrząd był wymieniany na kilka miesięcy przed awarią, po awarii myślałem że może przeskoczyl rozrząd, ale pytałem kilku mechaników i wtryski mogą też dać radę zrobić w cylindrze dziury. A rozrząd wymieniałem ponieważ sprowadziłem,kupiłem auto. We wpisach które znalazłem w aucie są faktury że coś przy wtryskiwaczach było robione.

 

Nowy silnik miał sprawdzane kompresję przed zakręceniem nowych świec żarowych i było ok. Zresztą auto odpaliło i pracowało z 5 minut nie reagując na pedał gazu. A potem już nie odpalało. Wtryskiwacze Siemensa czy że starego gdzie dwa mam po świeżej regeneracji,czy wszystkie z drugiego silnika na clipie pokazują parametry ok. Listwa z nowego czy ze starego silnika razem z czujnikiem na listwie, silnik nie odpala, pompa wysokiego ciśnienia ze starego silnika,czy z nowego tak samo,regulator przepływu w pompie też nie, klapa gasząca,ta przepustnica otwiera się,to też nie. Czujniki walka, wału nie. Clip pokazuje że czujniki są ok. A ciśnienie w momencie odpalania spada. Elektronik szuka sterownika silnika, twierdzi że to może być przyczyną. I teraz czy ktoś miał podobnie? 

Pompka ręczna twardnieje przy pompowaniu,nie widać w wężu pęcherzyków,filtr paliwa był wymieniany na nowy,sprawdzano poprawność montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach powinno być ok. 250 bar,

Kontrola paliwa w zbiorniku ;

     - czy nie jest zasyfiony?

     - z dużą ilością wody?

Kontrola czystości wszelkich styków elektrycznych,

Kontrola czujnika temperatury cieczy chłodzącej, decyduje o ;

    - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

   - dawce paliwa przy rozruchu,

1 godzinę temu, Robertfudacz1 napisał:

Clip pokazuje że czujniki są ok.

Clip nie pokazuje żadnego błędu??

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip nie pokazuje żadnych błędów, na zegarach żadnych informacji że coś dzieje się złego,typu check engine. Styki były niby sprawdzane,a clip pokazuje że czujniki są w normie,a tak pokazywało by nie wiem jakieś odchyłki? Czujnik temperatury cieczy, czy byłby to powód że auto na początku wogole nie reagowało na pedał gazu i chodziło tylko na obrotach nominalnych, a po ponownym odpaleniu doprowadzała by do natychmiastowego gaszenia silnika? A ciśnienie daje 300 i potem leci w dół.zbiornik na obecność wody nie był sprawdzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Robertfudacz1 napisał:

A ciśnienie daje 300 i potem leci w dó

Przy rozruchu zimnego silnika to jest wartość prawidłowa, na rozgrzanym powinno być w granicach 250 bar. Mechanik sprawdzał czy regulator przepływu i ciśnienia na pompie ma cały czas zasilanie +12 V po zapłonie.  Można też w regulatorze przepływu podać stałą masę, z pominięciem komputera, bodajże fioletowy przewód we wtyczce regulatora.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie da się zmierzyć nic po zapłonie,jak dobrze rozumiem odpaleniu auta, ponieważ w momencie łapania odrazu go odcina,gasi to trwa ze dwie sekundy-chyba że to wystarczy żeby podejrzeć wartości. Napięcie miernikiem nie było mierzone, jedyne co to mechanik zamieniał części z dwóch silników a elektronik czytał z CLIPa i pokazuje mu wszystkie parametry ok. Nie wiem co sprawdzał dodatkowo żeby się utwierdzić w tym że zaczął szukać sterownika silnika, wiem tylko że oprócz CLIPa sprawdzał przewody czy nie ma zwarcia,czy nie zaśniedziałe, lub czy któryś pin we wtyczce się zagiął bądź cofnął przy podpinaniu po wymianie silnika,a kontakt z nim mam przez mechanika niestety i to takie informacje z drugiej ręki. 

Co jeszcze dodatkowo to że akumulator się rozładował przed wymianą silnika bo nie odpalał,a były jakieś próby, ale ogólnie jest już słaby ponieważ zdarzyło się mi że sprawdzałem coś w aucie z radiem,ponieważ nie wykrywało mi USB i po kilku minutach pojawiał się komunikat bateria rozładowana uruchom silnik. I drugie co to w karcie też baterie mam do wymiany bo już zdarzało się że nie działał dobrze. I to jest model hands free...ale czy takie informacje cokolwiek nowego mogą wnieść?

1 godzinę temu, aniewa napisał:

Mechanik sprawdzał czy regulator przepływu i ciśnienia na pompie ma cały czas zasilanie +12 V po zapłonie.  Można też w regulatorze przepływu podać stałą masę, z pominięciem komputera, bodajże fioletowy przewód we wtyczce regulatora.

A co to ma pokazać? Bo znać się zabardzo nie znam,tyle co z forum przy okazji tego zdarzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był podobny https://megane.com.pl/topic/78488-15-dci-nie-odpala/#comments i tam wydaje mi się, że pomogło podanie masy do elektrozaworu przez dobrany rezystor. Może spróbować tego rozwiązania. Sugerowałem podanie masy bezpośrednio ale może lepiej zrobić to przez nieduży opornik by zasymulować działanie sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem, pokazałem to dziś mechanikowi i mają to sprawdzić z elektronikiem. Ale pytanie dlaczego? Jeśli podajemy napięcie to rozumiem że ono czymś steruje, i tak gdyby było ok. to sterowało by w określonych okolicznościach, a w przypadku kiedy podajemy sami to napięcie to steruje cały czas? W sensie czy czegoś to nie uwali i jeśli wiadomo że problem znika po dołożeniu tego napięcia to co w tym przypadku jest wadliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według schematu to zasilanie 12 V jest cały czas ze skrzynki bezpieczników a komputer steruje stopniem otwarcia tego zaworu podając w sposób impulsowy masę.

Stopień otwarcia zależy od zapotrzebowania na paliwo, chodzi o to by pompa miała dostarczone do sekcji tłoczącej tylko tyle paliwa ile akurat jest potrzebne do pracy silnika. Tym wszystkim steruje komputer silnika regulując prąd płynący przez cewkę zaworu, na biegu jałowym wartość prądu to około 0,4-0,5 A.

 Może jest problem ze sterowaniem tym zaworem i on nie podaje tyle paliwa co potrzebuje pompa. Poprzez jego całkowite otwarcie wykluczy się problem z dostarczaniem paliwa do sekcji tłoczącej wysokiego ciśnienia. Nigdy w tym temacie nie eksperymentowałem, znalazłem temat w którym jest podobny problem i trudno mi oceniać ryzyko.

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozmawiałem z gościem od CLIPa,upiera się że sterowanie jest bo pokazuje mu na rampie 300 bar na zimnym silniku...a z tego co tu zrozumiałem to może pokazywać ale skoro w momencie uruchamiania ciśnienie spada to znak że z tym sterowaniem może być coś nie tak? On stawia na sterownik,kupił używany i próbował programować,ale na tym drugim sterowniku auto wogole nie odpowiada, stwierdził że musi zaprogramować cały sterownik bo pierwszym razem podał tylko jakieś podstawowe parametry jak Vin...ktoś z Was się zna na tym,dobrze mówi,czy zacząć się bać?. Tak zacząłem analizować i skoro po wymianie silnika auto zapaliło na kilka minut bez reakcji na gaz to znaczy że silnik raczej ok,brak reakcji na gaz to mógłby być problem niezaprogramowanych wtrysków? Przewody raczej ok,bo odpaliło i skoro po chwili zgasł silnik i teraz ani nie ma błędów na clipie a auto nie odpala to wina bardziej jakaś czujników albo elektryczna? A błąd jaki był na clipie to Wtryskiwacze,pojawiało się że trzy były nie przypisane, po przypisaniu nie pokazuje już błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odświeżam wątek, ponieważ cos się zmieniło ale auto dalej nie jeździ. Brak synchronizacji usunięty. Wymiana czujników,sprawdzenie paska rozrządu. Sprawdzone ciśnienie na silniku, na cylindrach. Błąd na clipie już nie pokazuje problemu z synchronizacją. Był podmieniany komputer żeby sprawdzić czy to nie jest problem,ale na starym i na nowym tak samo było. Auto odpala i gaśnie. Elektronik twierdzi że elektronicznie auto jest sprawne. Mechanik sprawdzi jeszcze koło zamachowe czy może coś poszło nie tak i brak dalszych pomysłów. Najdziwniejsze że klip pokazywał tylko to co zamieściłem w poprzednim wątku. Czy macie jakieś wskazanie co można sprawdzić jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!