Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci nie odpala


Spas12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stracilem dostep do poprzedniego konta wiec musialem zrobic drugie :(

po tygodniu meczarni brak juz pomyslow. 

megane iii ph1 1.5 dci 110 hp nie odpala, jedyne bledy na Clipie

za niskie cisnienie na listwie

skrzynka podgrzewania (swiece zarowe)

auto pali i jezdzi normalnie jezeli podam mu 4.5v na regulator wydatku(niskiego cisnienia) pompy wtryskowej. 

sygnal z komputera wychodzi 3.5v na 2s po wlaczeniu zaplonu po czym spada do 1.2v i auto nie odpala. 

ten regulator jest zamontowany na stale na pompie i zostala wymieniona cala pompa, efekt ten sam.

problem pojawil sie zaraz po adaptacji EGR'a

co moze powodowac zrzucenie napiecia przez ECU?

przejrzalem wszystkie posty na forum i znalazlem jeden ze zmiana ECU, zanim bede zmienial komputer wole sie zapytac czy ktos ma jeszcze jakies pomysly.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece wymienie dzisiaj

filtr tez moge wymienic, z ciekawosci co on moze zmienic, jezeli auto odpala jak podam mase na zawor?

ladowanie  jest ok i bateria trzyma dobrze. 

 

po rozlaczeniu zaworu EGR dalej nie odpala tylko wyskakuje blad z obwodu EGR'a

 

auto jezdzilo normalnie i bezproblemowo do momentu adaptacji EGR'a

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Spas12 napisał:

megane iii ph1 1.5 dci 110 hp nie odpala, jedyne błędy na Clipie

 

1 godzinę temu, Spas12 napisał:

problem pojawił się zaraz po adaptacji EGR'a

Jeżeli clip nic więcej nie podpowiada, to dodatkowo zalecam ;

- kontrolę stanu jakości paliwa w zbiorniku, ( czy nie ma tam wody, benzyny, innego syfu),

- stan wtyczki, styków ; regulatora ciśnienia paliwa i czujnika ciśnienia paliwa, egr, ecu,

- przeczyszczenie styków w/wym czujników, przy czujniku ciśnienia doładowania powietrza,

- kontrola szczelności montażu czujnika ciśnienia doładowania powietrza,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styki sprawdzone, wszystkie ok. 

 

 

dodam ze auto odpala i jezdzi normalnie jak podam mu 4.5v prosto na regulator niskiego cisnienia, w innym razie nawet kropla paliwa nie wychodzi z pompy.

jak odpale auto na zimnym silniku to tylko blad od swiec zarowych. i od zadnego innego.

przejechalem 35km w stylu mieszanym z podpietym 4.5v w zaworek i zaden blad nie wyskoczyl.

mieszany styl mam na mysli kawalek po miescie, i na autostradzie. nawet pod maksymalnym obciazeniem nie ma zadnych problemow. 

cisnienie faktyczne sie pokrywa z zadanym i paliwa i powietrza.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Spas12 zmienił(a) tytuł na 1.5 dci nie odpala

Według Twojego opisu wygląda, że masz egr do wymiany, tylko na nowy oryginał.

Zaślepić można, ale tylko sprawny egr    

Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś czy elektrozawór ma stałe 12 V po włączeniu zapłonu? Komputer wtrysku zamyka obwód podając minus na cewkę. Stałe zasilanie wychodzi z modułu USM (UPC po dawnemu). Jest to moduł z bezpiecznikami. Zasilanie to jest szary przewód dochodzący do tej cewki tego elektrozaworu  i do regulatora na wysokim ciśnieniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest stale 12v po zapłonie prawdzajac na akumulatorze

Dla uściślenia podaje tylko minus na zaworek

 

Czy to jest zawór czy regulator? Bo jeżeli zawór to daje mu stałe 4v i tak będę jeździł jeżeli regulator to coś się uwali przez to... W dawcy części na wolnych obrotach jest 1.5v przy 3k jest 2.5v więc wydaje mi się że to regulator ale pewny nie jestem. I nie jestem pewien co może się stać przez podanie mu stałego napięcia. Przy 30 km jeździe testowej żaden błąd nie wyskoczył i auto miało pełną moc

Edytowane przez Spas12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Jest to regulator ciśnienia wtrysku.

Konieczna wizyta u kumatego mechanika lub elektryka.

To może być tylko regulator wydatku na pompę wysokiego ciśnienia, nie regulator wysokiego ciśnienia, on jest obok. 

Mechanicy i elektrycy rozkładają ręce jak im o tym mówię. 

Naprawić tego komputera nie ma kto jak narazie. Wszyscy tylko mogą zklonować a jeżeli sam program jest uwalony to skopiują razem z błędem. Żeby wyeliminować awarię komputera wchodzi w grę wymiana kolumny kierowniczej, puszki z bezpiecznikami, komputera i karty. Wszystko musi być z takiego samego auta tzn 3dr coupe 1.5 dCi 110hp w takim samym wyposażeniu żeby nie wariował a to dość spory wydatek żeby "sprawdzić czy to to"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Spas12 napisał:

Tak jest stale 12v po zapłonie prawdzajac na akumulatorze

Nie bardzo rozumiem o co w tym zdaniu chodzi. Wypinasz wtyczkę z zaworu, włączasz zapłon i na pinie z szarym przewodem ma być 12 V względem masy. Fioletowym przewodem komputer podaje masę do cewki tego zaworu. Tak jak piszesz jest to zawór wydatku paliwa którego zadaniem jest dostarczenie tylko niezbędnej ilości paliwa do pompy wysokiego ciśnienia. W zależności od obciążenia silnika sterownik zmienia wartość prądu płynącego przez ten zawór regulując jego wydajność.

Zanim zaczniesz wymieniać poszczególne elementy sprawdź połączenie fioletowego przewodu wychodzącego z zaworu ze sterownikiem silnika. Przewód ten prowadzi do  środkowej czarnej wtyczki komputera do pinu Q4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, na szarym przewodzie sprawdzając do minusa na Aku jest 12v na zapłonie. 

Masa na wtyczce jest 3.5v przez 2s od włączenia zapłony potem spada do 1.2v. auto nie odpala. 

Ucialem kabel sygnałowy zaraz za sterownikiem i pociągnąłem go do wtyczki efekt ten sam więc to na pewno nie kabel.

Są jakieś warunki otwarcia tego zaworu? Części wymienione z jeżdżącego auta: Czujnik położenia wału,

Czujnik wałka rozrządu

EGR

Cała pompa wtryskowa

Czujnik ciśnienia na listwie

 

Clip, snap on, Texa I launch pokazują te same błędy.

Niskie ciśnienie na listwie, świece żarowe tempomat

Po podaniu masy 4.5v na zawór auto odpala i nie ma żadnych błędów po trasie 30km miasto i autostrada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wymień filtr paliwa na markowy.

Jest on winowajcą w większości tego typu przypadkach.

moge wymienic ale na filtrze nie ma zadnego czujnika ktory moglby cokolwiek zmienic. 

poprostu nie widze zadnego zwiazku filtra paliwa ze znikajaca masa na zaworze na pompie jezeli auto odpala po podaniu masy na zawor

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!