Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "Sprawdź wtrysk" P0234 - odcina turbo


SzybkiSzymon

Rekomendowane odpowiedzi

Kochani,

 

Może będziecie mi w stanie coś podpowiedzieć. Męczę się z tym tematem od lata 2019, przez zimę sobie odpuściłem ale końcu chciałbym ten temat rozwiązać.

Znalazłem na forum temat odnośnie tego problemu, poświęcony był on jednak dieselom.

 

Samochód:

Megane CC 2.0T 2008

 

Objawy:

Auto stopniowo coraz częściej zaczęło wyrzucać komunikat "Sprawdź wtrysk" + kluczyk + odcięcie turbiny. (kod błędu P0243 - "Turbocharger Wastegate Solenoid A Malfunction" odczytany PCMSCANem)

W początkowych fazach działo się to raz na miesiąc, później raz na tydzień, zgaszenie i odpalenie silnika rozwiązywało problem. W późniejszych fazach usunąć komunikat dało się jedynie przez zgaszenie i odpalenie zaraz po dłuższym odcinku jazdy większą prędkością (jakieś powiązanie z temp. pod maską?). Z czasem komunikat wyskakiwał częściej i częściej aż do momentu, w którym jest cały czas (dziwna sprawa - po umyciu na myjni bezdotykowej komunikat ZAWSZE znika, wraca jednak po 1 lub 2 odpaleniach silnika).

 

Jedyne co wydaje się mieć tutaj sens, to czujnik map (tylko on jest na tyle blisko, aby mógł oberwać wodą podczas mycia auta). Ale z drugiej strony nijak ma się to do komunikatu błędu. Poprzeglądałem wiązkę silnikową idącą do mapa/cewek itd - wszystko wygląda ok.

 

Wymienione/sprawdzone:

- Świece

- Cewki

- Wtryski

- Wyczyszczony czujnik map (na górze kolektora dolotowego)

 

Praktycznie po każdej wymianie problem znikał i wszystko wskazywało na to, że został wyeliminowany - niestety prędzej lub później wracał.

 

Autentycznie brak mi pomysłów. Będę bardzo wdzięczny za merytoryczne sugestie.

 

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobny problem osobny temat - łatwiej tak później komuś wyszukać.

 

Problem z tematu, który podlinkowałeś nie ma okazji występować w obecnych warunkach, bez turbiny go nie ganiam.

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończ temat;

   -  czyli opisz w tym podlinkowanym temacie, co zrobiłeś ;

               - aby silnik nie przerywał przy gwałtownym przyspieszaniu,

              -  aby być OK w stosunku do innych użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób śmietnika w temacie, używaj wiadomości prywatnej.

 

Edit: Okazuje się, że wystarczyło po prostu przeczytać komunikat błędu. Nie wiem z jakiego powodu odrzuciłem ten, dość oczywisty trop, jeszcze w zeszłym roku.

Pomiar oporności elektrozaworu sterującego turbiną (OE: 8200702990) wykazał, że... oporu nie ma. Cewka musi być martwa, napięcie na wtyczce zasilającej nominalne. 

Wymienię zawór i jeszcze potwierdzę na 100%. Ale już w tym momencie można zaryzykować stwierdzenie, że problem został wyeliminowany.

 

Edit2: Problem rozwiązany po wymianie elektrozaworu sterującego turbiną (OE: 8200702990)

Edytowane przez SzybkiSzymon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!